A Simple Favor Review

A Simple Favor Review

Anna Kendrick en Blake Lively spelen de hoofdrollen in A Simple Favor

Bron: Independent Films & Filmdepot | A Simple Favor

De afgelopen paar jaar is Paul Feig niet al te positief in het nieuws geweest. De film ‘Ghostbusters’ met onder andere Melissa McCarthy en Kristen Wiig werd niet positief ontvangen. Voor de regisseur en producer tijd om met een ander plan te komen. Nu is er ‘A Simple Favor’ waar Paul laat zien dat hij ook andere films aan kan, waar niet al te veel humor in zit.

Hij weet zijn handtekening ondanks alles toch onder de film te zetten. Want op een bepaalde manier zit er humor onverwerkt dat veel overeenkomsten heeft met bijvoorbeeld ‘Spy’. Waar de humor heel goed samen ging met de actie van de film. Dat is ook het geval bij ‘A Simple Favor’. Het gaat om de mysterieuze Emily, en wat de reden is van haar verdwijning.

De hoofdpersoon in ‘A Simple Favor is mommy vlogger Stephanie. Zij volgt een spoor van leugens om de waarheid achter de plotselinge verdwijning van haar vriendin Emily te achterhalen. Als de drukbezette Emily op een dag vraagt of haar zoontje na school even op kan worden gevangen door Stephanie is dat natuurlijk een kleine moeite. Maar Emily komt haar kind niet ophalen, neemt haar telefoon niet meer op en ook haar man en collega’s lijken geen idee te hebben waar ze is gebleven.

Stephanie vermoedt dat er meer aan de hand is en betrekt haar vlogfans bij de zoektocht naar haar vriendin. Als ze dieper in de duistere geheimen van Emily’s verleden graaft komt ze terecht in een wereld waarin niets is wat het lijkt vol onverwachte gebeurtenissen en bedrog, geheimen en onthullingen, liefde en loyaliteit, moord en wraak.

Het mysterieuze verhaal van A Simple Favor zorgt er voor dat je blijft kijken

Aan het begin van ‘A Simple Favor’ lijkt alles heel positief te gaan met Emily. Toch merk je direct dat er iets vreemds aan de hand is, want het karakter Stephanie probeert van alles om dezelfde interesses te vinden. Waardoor ik ook al meteen wist dat Emily iets van plan was om uit te halen. Zeker nadat Stephanie tijdens een gesprek informatie gaf over geld, en Emily aan gaf dat er een financieel crisis was uitgebroken.

Ondanks dat alles van te voren heel duidelijk leek, heeft Paul Feig er voor gezorgd dat ik van begin tot en met het eind op het puntje van mijn stoel zat. Er werd voor gezorgd dat er van begin tot eind verschillende scenes waren, waarbij er nieuwe informatie kwam. Of het verhaal een andere kant op ging, en je even op het verkeerde been zette.

Er worden twee hele sterke karakters neergezet door Paul Feig, maar vooral door de actrices Anna Kendrick en Blake Lively. In eerst instantie lijkt Blake Lively de sterkte en slimste van de twee te zijn. Alleen heeft het karakter van Anna Kendrick een aantal truces achter de hand te hebben. Zodat jij samen met de karakters denkt dat zij alle situaties en vreemde ontwikkelingen accepteert.

Moet je A Simple Favor zelf gaan zien?

Aan het einde van de film lijken zij aan elkaar gewaagd. Want beide zijn niet de lieverdjes die zij aan het begin lijken te zijn. De twist na twist die in ‘A Simple Favor’ voorbij kwamen zorgde er voordat jij als kijker niet direct door had wat nou het echt eind verhaal was. Voor mij was het fijn om niet direct door te hebben wat de makers van plan zijn.

Mijn conclusie van ‘A Simple Favor’ is dat het lekker wegkijkt, een mysterieus verhaal heeft, waardoor jij als een soort detective gaat kijken. En dat Paul Feig laat zien dat hij een goede film kan neerzetten. Het is niet perfect, maar heeft genoeg positieve punten om het zeker aan te raden.