Arthur Christmas Review

De animatie film Arthur Christmas zorgt voor een perfecte en toch verfrissend kerst gevoel

Kerst klassieker Arthur Christmas (2011) van Sony en Aardman Animation
Bron foto’s: IMDB.com | Kerst klassieker Arthur Christmas (2011) van Sony en Aardman Animation

In 2011 maakte Sony Animation en Aardman Animation de kerstfilm Arthur Christmas. Wat mij betreft is het de meest ondergewaardeerde kerstfilm die ik tot nu toe heb gezien. Het is een vermakelijke film waar Aardman Animation laat zien dat zij naast de stop motion animatie films ook een volledige animatie film kunnen maken. De feestdagen komen eraan en dan is de film waar Arthur de hoofdrol in speelt een film die je moet hebben gezien.

Op de Christmas pagina vindt je meer kerst films en muziek dat ik op de blog heb gedeeld. Hieronder lees je mijn recensie van Arthur Christmas na het verhaal en de trailer van de film. Je leest in de review waarom de film een verfrissend is maar ook een warm gevoel geeft. De film is in het Nederlands en Engels te downloaden bij iTunes.

Dit is Arthur Christmas

Arthur houdt van alles wat met kerst te maken heeft, sterker nog: hij is de enige in zijn familie die nog steeds is gefascineerd door de ware magie van dit feest. En dat wil wat zeggen, want hij is de zoon van de kerstman! Zijn broer Steve heeft het kerstgebeuren de efficiëntie van een militaristische operatie meegegeven, terwijl de kerstman zelf alleen maar dénkt dat hij de boel runt.

De recensie van Arthur Christmas

De film Arthur Christmas weet een nieuwe blik op de kerst en de kerstman te werpen. In andere animatie en live action films zijn de kerstman en zijn vrouw samen met de helpers op de Noordpool. Dit keer is het wat anders, naast de bekende helpers en kerstman is er ook een familie. Opa en oma, de kerstman met zijn vrouw en de jongere generatie waar Arthur en zijn broer Steve een onderdeel van zijn.

De animatie van de film is heel goed gemaakt. Je ziet de tijd en energie dat er in gestoken is terug. Aardman Animation had eerst achttien maanden voor onderzoek gedaan. En daarna nog eens achttien maanden samen met Sony Animation. Aan alles is gedacht. Het verhaal en de animatie is een combinatie van het oude vertrouwde wat je in heel veel kerstfilms hebt gezien, maar ook met de nieuwe technieken en gedachten.

Naast al het nieuwe is en blijft het een hart verwarmende kerstfilm waar Arthur de kerst probeert te redden. Hij is onbenullig en heeft een hart van goud. Dat sleept hem door de film heen, waar hij tussen alle tegenslagen de bedoeling en mening van kerst weet over te brengen. Het is een feel good film dat je met de hele familie moet gaan kijken. Van mij mogen er meer van dit soort kerst films worden gemaakt. Het is vermakelijk voor jong en oud. Heeft humor en blijft vermakelijk ook al heb je Arthur Christmas al een aantal keer gezien.

Met de nieuwe films en series kan dit de toekomst van de MCU zijn
De toekomst van de MCU