Avengers: Infinity War Review

Avengers: Infinity War Review

Na tien jaar opbouwen lanceert Marvel de nieuwste film, tijd voor de Avengers: Infinity War Review

Avengers: Infinity War Movie Poster
Bron: Marvel Studios & Filmdepot | Avengers: Infinity War

Tien jaar geleden werd de eerste ‘Iron Man’ film gelanceerd en was daarmee ook de start van de Marvel Cinematic Universe. Na achttien films is het tijd om de negentiende uit te brengen. En alle Avengers komen samen om de wereld te redden. Maar is het goed genoeg? Lees de ‘Avengers: Infinity War review’. Wees gewaarschuwd, de recensie zit vol met spoilers!

Kevin Feige, Disney en Marvel kunnen de vlag uit hangen want na alle films lijkt het erop dat de MCU net op stoom is. Terwijl de fans al jaren aan het uitkijken zijn naar de confrontatie tussen de Avengers en de slechteriken der slechteriken. 25 april kwam ‘Avengers: Infinity War’ uit en voor vele is dit de climax.

Dat komt omdat Thanos alle ‘infinity Stones’ wilt hebben. Samen met zijn volgers doet hij er alles aan om de zes stenen in zijn ‘infinity gauntlet’ te kunnen stoppen. Als dat gebeurt dan heeft hij de macht om alles te veranderen. Zelfs zover dat hij de helft van de mensen op aarde kan laten verdwijnen. Maar de bekende superhelden an de Avengers proberen hem tegen te houden, maar zijn zij krachtig genoeg?

De recensie van Avengers: Infinity War

Dit is de laatste waarschuwing, voordat ik van alles ga verklappen. Want de ‘Avengers: Infinity review’ zit bomvol spoilers! Ga de film eerst kijken voordat je verder leest. Als je dit leest dan ben je naar de bioscoop gegaan om de laatste Marvel film te zien. Het verhaal hoef ik niet meer uit te leggen, want er is weinig verhaal. Het lijkt erop dat de film zich concentreert op een moment uit het leven van een aantal Avengers.

De lijst met Avengers blijft groeien en de Russo Brothers hadden de moeilijke taak om de tijd op beeld zo goed mogelijk te verdelen. Zij zijn er in geslaagd om dit te doen. Door ze in kleine teams te verdelen, en hebben de juiste mensen samengevoegd. De interactie tussen de Tony Stark en Peter Quill is het beste. Veel discussie, humor en actie. Mijn favoriete Avengers ware: Spider-Man met zijn verbeterde pak. Thor, Groot, Scarlett Witch, Black Panther, Shuri en Okoye.

Avengers: Infinity War Review

Er zit veel drama en verhaal in de nieuwste Avengers film

Je zou verwachten dat de film bomvol actie zit. Dat zit het wel maar niet in de grote die je na tien jaar Marvel Cinematic Universe op beeld wilt zien. Veel één op één actie en de groepen tegen de volgers van Thanos. Er komt een groot gevecht waar een groot gedeelte van de Avengers het opnemen tegen de andere. Waar Okoye maakt een opmerking dat heel goed geplaatst was. Waarom Scarlett Witch niet eerder hielp.

Je voelt met de Avengers mee omdat zij de wereld proberen te redden. Toch hebben de Russo Brothers er voor gezorgd dat je op een bepaalde manier ook mee gaat denken en soms voelen met Thanos. Want hij heeft een bepaalde visie en wilt die makkelijker maken door de infinity gauntlet te gebruiken. Of dat een goede manier is weet ik niet, maar er is aan gedacht om de achtergrond van hem te laten zien.

Avengers: Infinity War Review

Dan het grote mysterie waarom vele waarschijnlijk de ‘Avengers: Infinity War Review’ lezen. Want wie overleven de film niet? Dat zijn er een hele hoop. Thanos weet Spider-Man, Drax, Falcon, Black Panther, Peter Quill, Mantis, Bucky, Rocket Raccoon, Groot, Doctor Strange en Scarlet Witch te laten verdwijnen. Maar Gamora en Vision worden opgeofferd voor het grotere doel van Thanos.

Is er alleen maar positiviteit in de Avengers: Infinity War review?

Wat ik nergens op vond slaan was de scene waarbij Thanos en Gamora de Soul stone gaan ophalen. Hij moet een ziel opofferen om de steen in zijn handen te krijgen. Dat doet hij, maar als kijker heb je dat al heel snel door. Ook komen er emoties bij de slechterik los die niet als oprecht lijken over te komen. Want met de zes infinity stenen kan je mensen uit de dood terug halen.

Avengers: Infinity War

En dat kan bij Vision en de andere Avengers ook gebeuren. Definitief afscheid nemen hoeft dus nog niet. Het enige wat ik een gemiste kans vond, was één van de eerste originele Avengers opofferen. Het leek erop dat Iron Man het niet zou overleven. Maar werd gespaard door te ruilen met een infinity steen. Marvel had daar door moeten pakken.

Mijn conclusie aan het einde van de ‘Avengers: Infinity War review’ is dan ook gemixt. Omdat het een film vol sensatie was waarbij je van het ene naar het andere moment werd geslingerd. Maar op sommige vlakken de verwachtingen niet waar wist te maken. Zoals de hoeveelheid aan actie of het eind gevecht. Dat er eigenlijk niet was. De film maakte mij wel heel nieuwsgierig naar wat de vierde Avengers film gaat doen om het te herstellen.

BewarenBewaren

BewarenBewaren