Incredibles 2 Review

Incredibles 2 Review

Pixar laat de familie superhelden terug keren in de bioscoop, tijd voor de Incredibles 2 review

Incredibles 2 movie poster
Bron: Pixar/Disney & Filmdepot | Incredibles 2

Het heeft veertien jaar geduurd voordat de bekende animatie superhelden terugkeerde naar de bioscoop. In de loop der tijd hebben steeds meer mensen de magie van Pixar’s ‘The Incredibles‘ kunnen ontdekken. En generaties zijn opgegroeid en willen zien hoe het leven van de familie verder gaat. Na het zien van de film moest ik de ‘Incredibles 2 review’ schrijven. Het staat hieronder klaar om gelezen te worden.

Regisseur en scriptschrijver Brad Bird keert ook terug, en heeft er waarschijnlijk heel lang over gedaan om de juiste toon te vinden. Hij heeft in de tussen tijd nog gewerkt aan Pixar animatie films als ‘Ratatouille’ en korte animaties waarbij de karakters van de Incredibles familie een rol in spelen.

In de ‘Incredibles 2 review’ heb ik het over de familie Parr. Zij zijn net van het eiland waar de familie samen vocht tegen het oude hulp van Mr. Incredible. Maar wanneer zij denken van de slechteriken af te zijn komt de Underminer boven. De familie neemt het tegen hem op en staat daarmee direct in de spotlight. Dat zien Evelyn en Winston Deaver en willen de superhelden helpen om weer positief te worden behandeld. En dat het verbod op superhelden wordt opgeheven.

Een belangrijke rol is weggelegd voor Elastigirl, zij wordt door broer en zus naar voren geschoven om mensen te gaan redden. Door positieve dingen te doen en mensen een kijkje te geven hoe er gewerkt wordt moet alles tot een goed einde komen. Maar wanneer de Screenslaver op komt duiken, gaat het niet zo smeert als verwacht.

De Incredibles 2 review

De verwachtingen bij de fans waren hoog toen de film na jaren bekend werd gemaakt. Wat zou er gaan gebeuren met de familie. En zou er een tijdsprong worden gemaakt? Het antwoord is nee. Deel twee gaat direct verder waar deel één is gebleven. Dat maakt het leuk om te zien wat de acties in het eerste deel voor consequenties hebben op het tweede. Het jaren ’60 gevoel is met ‘Incredibles 2’ weer terug, en voor mij een verademing om naar te kijken.

De animatie versterkt dat gevoel en brengt je terug naar die tijd. Zowel de 2D als de 3D animatie, denk bijvoorbeeld aan het design van het huis, de keuken. Maar ook het ontwerp van de verschillende voertuigen. Terwijl andere voertuigen als die van Elastigirl eruit zien alsof zij in het heden leven. Beide combineren een wereld waar je in wordt gezogen. Het animeren is de afgelopen flink verbeterd en dat zie je vooral terug komen in het ontwerp van de personen naast de familie Parr.

Incredibles 2 review

Het ziet er menselijker en echter uit. De balans tussen het superhelden leven en de dagelijkse sleur is heel goed gedaan. De rollen zijn in ‘Incredibles 2’ omgedraaid en laat zien dat het huishouden lastiger is dan dat men denkt. Daar komt bij dat de kinderen in dit gezin ook over superkrachten beschikken, en dat maakt het allemaal nog lastiger. Dat brengt mij bij Jack Jack, hij heeft wat mij betreft de hoofdrol in de film. In iedere scene laat hij een andere kracht zien. Wanneer hij in beeld is, dan steelt hij de show. Alle aandacht gaat naar hem.

Bepaalde karakters weten de aandacht te stelen, maar je kijkt naar de film voor de superkrachten en de familie Parr

De scene waar Edna Mode op Jack Jack past vond ik het beste van de gehele film. Die twee samen vormen een duo dat voor hilariteit zorgt. Als er een deel drie wordt gemaakt, dan graag meer Edna Mode en Jack Jack. De rest van het verhaal is niet heel vernieuwend, je ziet de slechterik al heel snel aankomen, en hoe het moet worden opgelost ook. De creativiteit en de interesse ligt bij de familie en alles wat daar om heen gebeurd.

Incredibles 2 review

De ‘nieuwe’ superhelden die erin zijn geschreven vond ik niet heel bijzonder. Het waren leuke karakters die pasten in het verhaal. Maar voor mij in een mogelijk volgend deel er ook uitgeschreven mogen worden. Het haalt de focus bij de familie weg, en je kijkt naar de film voor de familie. De conclusie van de ‘Incredibles 2 review’, die ik nog heel vaak kan gaan kijken. De humor, drama en animatie is heel goed. En om weer terug te zijn in de wereld van ‘The Incredibles’ na veertien jaar voelt aan als een warm bad.