Jumanji: Welcome To The Jungle Review

Jumanji: Welcome To The Jungle Review

De filmklassieker Jumanji wordt na twaalf jaar nieuw leven ingeblazen door Sony

Jumanji: Welcome To The Jungle Movie Poster
In de jaren ’90 kwam de klassieker ‘Jumanji’ met Robin Williams uit. Om het jaar 2017 af te sluiten wordt het vervolg. En wel ééntje die met de tijd mee gaat. Het bordspel is de deur uit gedaan en heeft plaats gemaakt voor een videogame. In het vervolg geen Robin Williams, maar wel: Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black, Nick Jonas en Karen Gillan.

De regisseur Jake Kasdan maakte in eerder ‘Bad Teacher’, ‘Sex Tape’ en een aantal afleveringen van ‘New Girl’ en ‘Fresh Of The Boat’. Is het gelukt om van ‘Jumanji: Welcome To The Jungle’ een goede film te maken? Dat lees je in de recensie dat onder het verhaal en trailer van de film staat.

Dit is Jumanji: Welcome To The Jungle

Vier tieners zijn op avontuur in een jungle vol met neushoorns, zwarte mamba’s en een eindeloze verscheidenheid aan valstrikken en puzzels in de jungle. Om terug te keren naar de echte wereld zullen ze dingen op een andere manier moeten bekijken om het spel te verslaan. Om te overleven transformeren ze zichzelf in karakters uit het spel.

De recensie van Jumanji: Welcome To The Jungle

De filmstudio Sony heeft de afgelopen tijd niet een al te beste reputatie opgebouwd. Daarom had ik mijn verwachtingen voor de film naar beneden bij gesteld. Daar komt ook nog eens bij dat Dwayne Johnson in veel films was te zien en het niet allemaal even goed hebben gedaan. Toch was ik heel erg benieuwd wat de regisseur samen met de rest van de cast er van hadden gemaakt.

Wat op een simpele maar toch creatieve manier is gedaan is dat het spel van Jumanji zich weet aan te passen aan de gebruiker. Want aan het begin van de film komt het klassieke spel tevoorschijn, maar veranderd al snel naar een videogame. De gedachten erachter heel gaaf, wat ik jammer vond was dat er niet wordt gerefereerd aan de voorganger. Want dat was een groot succes en tot op de dag van vandaag een klassieker.

Jumanji: Welcome To The Jungle still
(l to r) Nick Jonas, Karen Gillan, Dwayne Johnson, Kevin Hart and Jack Black star in JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE.

De boodschap van Jumanji: Welcome To The Jungle mag er wezen

Een aantal elementen uit de eerste ‘Jumanji’ komen terug zoals de neushoorns die achter de hoofdrol spelers aanzitten. Ik had verwacht dat de tieners die in mijn spel terecht waren gekomen niet zou herkennen omdat zij werden gespeeld door de bekendere acteurs. Dat was niet het geval. Omdat de films de verschillende karakters zo goed neerzet voordat het spel om de hoek komt kijken. Je weet vanaf het begin dat de videogame Jumanji begint wie welke karakter is.

Is geen spannend verhaal, want je weet vanaf het begin wat er zoal kan gebeuren. Toch laat het een boodschap achter dat je geen spel of wat anders nodig hebt om jezelf te kunnen zijn. Je mag zijn wie je bent, en je kan ook eigenschappen hebben waar je goed in bent. Ook al wist je niet dat je het in je had. Mijn conclusie is dan ook dat ‘Jumanji: Welcome To The Jungle’ een vermakelijke film is. Het is geschikt voor het hele gezin. Want de humor is je voor de jongere tot en met de volwassenen.