Justice League Review

De superhelden Batman, Superman, Super Woman, The Flash en Cyborg vechten samen in The Justice League

Justice League Movie Poster
Na het succes van Wonder Woman had DC en Warner Bros de hoop weer helemaal terug te zijn op het juiste pad. Toch hadden de filmstudio’s de vorige team film Batman v Superman: Dawn of Justice nog in het achterhoofd zitten. Daarom is er van alles aan gedaan, vooral achter de schermen, om Justice League tot een succes te maken. lees je natuurlijk hieronder. Want er is genoeg om over te hebben.

De acteurs die je vorig jaar voor het eerst samen zag in de film zijn terug om de bekende rollen weer op te pakken. Ook is er een plek voor Doutzen Kroes. Zij was in Wonder Woman te zien en is tevens, een aantal seconden terug. Weet je niet waar de film over gaat? Lees het hieronder en kijk direct naar de trailer van Justice League.

Dit is Justice League

Gevoed door het herstelde vertrouwen in de mens en geïnspireerd door de onbaatzuchtigheid van Superman, krijgt Bruce Wayne nu te maken met een nog grotere vijand. Maar gelukkig krijgt hij hulp van een nieuwe bondgenoot: Diana Prince. Batman en Wonder Woman moeten snel een team van metahumans samenstellen om de strijd aan te gaan met deze nieuwe dreiging. Maar ondanks het team van superhelden, Batman, Wonder Woman, Aquaman, Cyborg en The Flash, is het misschien al te laat om de wereld te behoeden voor een catastrofale ramp.

De recensie van Justice League

Als kijker merk je dat er achter de schermen van alles aan de hand was en nog steeds is. Warner Bros en DC hebben het tot nu toe niet helder welke richting zij op willen gaan. Want er gebeurd in Justice League van alles, maar tegelijker tijd ook niet zo heel erg veel. Je verwacht van een franchise als deze dat je met iedere nieuwe film helder krijgt hoe alles in elkaar steekt etc. Dat is niet het geval bij de laatste superhelden film van DC en Warner Bros.

Je kreeg bij Batman v Superman: Dawn of Justice al een kleine preview wat de verschillende nieuwe karakters waren. Maar dat wordt voor The Flash en Cyborg een klein beetje meer wanneer zij eindelijk bij de Justice League zitten. Zeker de eerste helft van de film zijn Diana en Bruce Wayne heel hard bezig om de verschillende superhelden bij elkaar te krijgen, maar vooral te overtuigen. Want waarom zouden zij zich aanmelden voor een team als deze?

Het verhaal is dankzij de vorige films niet heel erg spannend en vernieuwend, je weet wat er gaat gebeuren en dat krijg je ook te zien. Er is weer een slechterik die de wereld wilt overnemen, en alleen als het team compleet is dan kan Steppenwolf worden verslagen. Het CGI monster die mij heel erg liet denken aan Doomsday. Maar het gekke is alleen dat het team helemaal niet compleet is.

De Justice League team is voor nu compleet, en dat heeft lang geduurd

Diana verteld tijdens de film het verhaal dat de drie verschillende rijken moeten samen werken om de Steppenwolf te verslaan. De mensen, de ‘mensen’ van Atalanis, de vrouwen op Themyscira en de Guardians of the Universe. Oftewel The Green Lantern. Je ziet ze voorbij flitsen in de flashback. Maar hij komt niet in het verhaal voor. Terwijl zij Steppenwolf wel hebben verslagen.

Justice League still

Voor mij waren de team leden van de Justice League: The Flash (heel veel humor, bracht maakte het vermakelijk), Cyborg (een serieuze toon maar bracht het team verder) en Wonder Woman (nam het voortouw om te vechten en stond haar mannetje) het beste van de film. Ik vond Superman en Batman het minst interessant om naar te kijken. Ben Affleck in de rol van Batman is er alleen maar op achteruit gegaan. Het enige wat je ziet is dat hij met zijn haak heen en weer slingers in beeld, en schiet met een pistool/geweer. Het vechten is weg en dat heb ik heel erg gemist bij Justice League.

Superman kwam terug uit de dood, en dat deel van het verhaal vond ik een beetje raar gebracht. Lois Lane en de moeder van Superman waren in het verhaal geschreven om het verdriet te laten zien. De ‘thirsty’ grap die in een gesprek tussen beide kwam was ongepast, maar klopte wel. Ook dat Superman het ene wel herinnerd en het andere niet, was voor mij niet logisch.

Al met al is het een tussendoortje voor de filmliefhebber. Eindelijk is de Justice League gevormd en kunnen zij aan de slag. Of de Green Lantern in de volgende film te zien is, dat moet nog blijken. De franchise gaat er niet op vooruit of achteruit en blijft letterlijk op pauze staan. Als je een film wilt zien wat niet vernieuwend voor verassingen zorgt. Dan moet je naar de Justice League gaan.