Polar Review

Polar Review

Netflix en Dark Horse Comics werkten samen voor de release van Polar

Bron: Newonnetflix.info | Polar

Netflix lanceerde aan het eind van januari een nieuwe film met Mads Mikkelsen in de hoofdrol. Sinds de deal van de streamingdienst met Dark Horse Comics komen er voorzichtig series en films uit. Met eind januari ‘Polar’ en in de loop van februari de serie ‘The Umbrella Academy’. Waarmee Netflix een sterke speler aan het worden is als het gaat om content dat gebaseerd is op stripboeken.

De concurrentie is druk bezig zoals Marvel en Warner Bros, maar met ‘Polar’ weten zij op een andere manier om te gaan met de stripboeken. Waar Marvel binnen een bepaald kader moet blijven, en Warner Bros bezig is om te zoeken naar wat werkt. Kan Netflix op verschillende manieren een film als deze lanceren. Dat hebben zij gedaan, en ik was heel enthousiast.

Bron: Netflix | Polar

Toch had ik tijdens het kijken van de film ‘Polar’ een aantal herkenbare momenten. Niet dat zij directe kopieën zijn, maar toch vond ik de film een combinatie van ‘John Wick‘ en ‘Suicide Squad‘. Het is in sommige opzichten iets te voor de hand liggend, maar beide films hebben het nodige geweld. Dat komt tien keer harder naar voren.

De streamingdienst kan verder gaan met wat er op beeld kan worden getoond. Dat is heel duidelijk, want je krijgt kei harde actie te zien. Van vecht scenes waarbij het bloed om je oren vliegt. Tot een aantal seks scenes waar je bijna naar een soft porno film zit te kijken. Toch vond ik het passen bij de film ‘Polar’ omdat het extreme binnen de perken bleef. Mocht je de film nog niet hebben gezien? Het verhaal gaat als volgt:

Heeft Netflix met Polar een grote film hit in handen?

Bron: Netflix | Polar

De beste huurmoordenaar ter wereld, Duncan Vizla, oftewel The Black Kaiser, is in afwachting van zijn pensionering. Wanneer zijn voormalige werkgever hem aansprakelijk stelt voor de ondergang van het bedrijf. Tegen zijn zin komt hij terug in het spel en gaat hij het tegen elkaar opnemen met een leger jongere, snellere, meedogenloze moordenaars die voor niets stoppen om hem tot zwijgen te brengen.

Met het verhaal en alles actie zou ik bijna vergeten te melden dat ‘Polar’ genoeg humor heeft om tijdens de andere heftige scenes bij te komen. Het is op zo’n slimme manier geschreven, dat het niet altijd voor de hand ligt wat er gaat komen. Plus de stijl van de film is heel gaaf om te zien. Het is groots, heel stijlvol en tot in de details over na gedacht. Voor mij klopt het van het begin tot eind.

Bron: Jasper Savage & Netflix | Polar

Het is voor een Netflix film lastig om mensen over te halen om te gaan kijken. Tot op heden is niet alles goed geweest, de makers van deze film zuigen je in het verhaal. Met de opbouw van de wereld waarin dit afspeelt en de design van een aantal wapens, bleef ik geamuseerd kijken tijdens de bijna twee uur durende film.

Ik hoop dat Netflix goede respons krijgt van de kijkers, en dat mensen deze film massaal gaan kijken. Want ‘Polar’ verdiend een vervolg. Aan het einde kwam het verhaal van het eerste deel bij elkaar, maar werden er een aantal losse eindjes niet aan elkaar geknoopt. Ik hoop dat Vanessa Hudgens en Mads Mikkelsen er voor in zijn, om terug te keren naar deze wereld oftewel voor een ‘Polar 2’.