Ralph Breaks The Internet Review

Ralph Breaks The Internet Review

Ralph en Vanellope gaan in Ralph Breaks the Internet voor het eerst het wijde web op

Bron: Disney & Filmdepot | Ralph Breaks the Internet

Vandaag de dag kunnen mensen niet meer zonder het internet. Voor de makers van ‘Wreck-It Ralph’ een hele goede reden om zes jaar later met een tweede deel te komen. Het is niet dat de eerste film zoveel geld had opgebracht. Toch kreeg Rich Moore groenlicht om terug te keren, nadat ‘Zootropolis‘ een heel groot succes was. Tijd om ‘Ralph Breaks the Internet’ te bespreken.

Je volgt de twee vrienden Ralph en Vanellope von Schweetz, zes jaar nadat de eerste film uit kwam. Zij zijn nog steeds vrienden en lijken het allemaal voor elkaar te hebben. Tot dat Vanellope aangeeft dat zij wat uitdaging in haar spel of eigenlijk in haar leven wilt hebben. Ralph denkt daar bij te kunnen helpen, maar lijkt het alleen maar erger te maken. Om het spel en Vanellope te kunnen helpen, moeten zij het internet op om een nieuw stuur te kopen. Daar begint de film ‘Ralph Breaks the Internet’ mee.

Vanaf dat punt kon ik het allemaal nog volgen. Want daarna lijkt de film op een internet gebruiker dat eerst met een bepaald doel komt, maar al snel afgeleid wordt door Youtube, Facebook of andere site. Het verhaal is dat Sugar Rush moet worden gered, alleen komen er bepaalde dromen of wensen naar boven die er voor zorgen dat het wat langer duurt.

Nu maakte mij het weinig uit wat voor verhaal er in ‘Ralph Breaks the Internet’ te zien zou zijn. Aan de hand van de trailers had ik al snel het idee dat je in deze wereld wilt stappen. Natuurlijk zitten vele mensen dagelijks op het internet, maar niet op deze manier. Alsof je er persoonlijk bij betrokken bent. De makers hebben zich uitgeleefd met de verschillende bekende website en apps. Zodra het internet wordt geopend, vliegen de verschillende apps je om de oren.

Ralph Breaks the Internet laat zien hoe chaotisch het internet kan zijn

Hoe leuk het ook was, ik werd er al snel door afgeleid en moest mezelf dwingen om de focus op Vanellope en Ralph te houden. Wanneer dat was geland, zat ik midden in ‘Ralph Breaks the Internet’. De humor die erin is geschreven is over het algemeen niet geschikt voor kinderen. Ook al is het een familie film, toch lijkt Disney daar geen rekening mee te houden. Zoals de grap over de lichaamsbeharing van Zangief.

Dat brengt mij direct op het punt van de animatie en hoe alles wordt getoond. Disney laat met deze film wederom zien dat zij één van de grote studio’s zijn die het voor elkaar weten te krijgen om een hele strakke animatie film neer te zetten. De verschillende karakters zijn tot in de details geanimeerd. Zoals het karakter Shank, haar stem wordt verzorgd door niemand minder dan Gal Gadot. Haar haar lijkt op echt haar, en dat alles is gemaakt met de computer.

In de grote wereld is natuurlijk een groot onderdeel voor Disney zelf weggelegd. Zij hebben een rijkdom aan verschillende franchises, en die komen allemaal voorbij. Van de ‘Star Wars‘ karakters tot en met ‘de Muppets’, en ‘Iron Man’. Er is een grote variatie. Voor mij als Disney liefhebber wil je het beeld stil zetten, en rustig rond kijken. Alleen dat gebeurd niet, wat je er voor terug krijgt is een onder onsje tussen Vanellope en de Disney prinsessen.

Het verhaal van Ralph Breaks the Internet weet je een boodschap mee te geven

Je denkt vooraf dat je alles in de trailers van ‘Ralph Breaks the Internet’ hebt gezien. Niets is minder waar, want de tijd dat zij kletsen heb je gedeeltelijk gezien. Ook hebben zij een andere scene die voor de nodige herkenning en hilariteit zorgt. Alle onderdelen van het internet komen aan bod. Van de verkoop websites, algoritmes, entertainment websites tot en met het donkere web en de virussen die je kan oplopen.

Dat alles krijg je te zien, aan de hand van het verhaal. Waar de vriendschap tussen Ralph en Vanellope centraal staat. Disney laat met ‘Ralph Breaks the Internet’ een boodschap achter, dat je als vrienden niet continue bij elkaar hoeft te zijn. Ieders heeft zijn of haar eigen leven, en wanneer je contact met elkaar hebt is het goed. Zolang je elkaar erop vertrouwt dat de ander je niet vergeet. Dat vond ik heel mooi gebracht, waarmee er een aantal mensen in de bioscoopzaal het niet droog konden houden.

Mijn enige punt van kritiek is het gebruik van de al bekende karakters. Nu werden Calhoun en Fix-It Felix naar de achtergrond geschoven, met een ingekakt huwelijk. Zij hadden op een bepaald manier, prima kunnen helpen om met een oplossing te komen. Mijn conclusie is dat ‘Ralph Breaks the Internet’ zeker moet gaan zien in de bioscoop. Het is voor animatie en Disney liefhebbers een feest om te zien. Waar je op beeld ziet hoe het internet in elkaar kan steken.