Sierra Burgess Is A Loser Review

Sierra Burgess Is A Loser Review

Netflix lanceert de nieuwe tiener romcom Sierra Burgess Is A Loser

Bron: IMDB & Netflix | Sierra Burgess Is A Loser

Netflix is de afgelopen flink bezig om een diversiteit aan content te lanceren. In augustus kwam de veel besproken film ‘To All The Boys I’ve Loved Before‘ uit. Een tiener romantische komedie en drama waar alles fout ging maar uiteindelijk weer op zijn pootjes terecht kwam. Daar komt een tweede film bij ‘Sierra Burgess Is A Loser’, waar actrice Shannon Purser de hoofdrol in speelt.

Je kent haar van onder andere het eerste seizoen van ‘Stranger Things‘ waarbij zij als Barbara zichzelf op offerde voor één van de hoofdrol spelers. Zij wist toen het internet op z’n kop te zetten, want de fans wilde dat zij in het tweede seizoen gerechtigheid zou krijgen. Een andere serie waarin zij een rol heeft is ‘Riverdale‘. Daar kon je de afgelopen jaren ook niet om heen.

Shannon Purser als Sierra Burgess is ook direct het meest positieve wat ‘Sierra Burgess Is A Loser’ heeft te bieden. Normaal gesproken is een actrice dat niet heel slank is het onzekere meisje die op haar kop laat zitten, en aan het einde van de film voor zichzelf op komt. Bij de nieuwe Netflix film is dat totaal anders, waardoor de film een nieuwe maar leuke wending geeft aan het normaal stereotyperende tiener drama/romcom beeld.

Bron: Aaron Epstein & Netflix | Sierra Burgess is A Loser

Natuurlijk krijg je nog wel te maken met het populaire en bitchy meisje. Alleen wordt Sierra Burgess neergezet als een sterke, slim en zelfverzekerde vrouw die weet wat zij wilt. En de mening van andere niet als kwetsend opvat. Met andere woorden, zij gaat het gevecht aan zonder dat er daadwerkelijk wordt gevochten.

Ondanks een aantal stereotyperende elementen weet Sierra Burgess Is A Loser positieve veranderingen aan te brengen

Ook maakt het uiterlijk van Shannon als Sierra het nog beter. Zij heeft niet een mini maatje, blond haar en de kleding dat door iedereen wordt gedragen. Zij is uniek en daar wilde ik een groot gedeelte van de ‘Sierra Burgess Is A Loser’ recensie over hebben. Wat wel heel typerend is, is de manier waarop de locaties zijn aangekleed, wat uiteindelijk wel heel erg past bij de film. Regisseur Ian Samuels maakte hiervoor een aantal korte films, maar heeft zich wel bewezen met deze Netflix film.

Het verhaal van ‘Sierra Burgess Is A Loser’ gaat over Sierra Burgess, zoals je al had verwacht. Alleen krijgt zij bericht van Jamey, een knappe jonge man die denkt dat hij met het populaire en knappe Veronica aan het chatten is. Wanneer Sierra er achter komt dat zij voor iemand anders aangezien, moet zij met een plan komen. Zeker wanneer de vraag komt om de FaceTime.

Bron: Netflix | Sierra Burgess is A Loser

Eigenlijk is het een XL aflevering van Catfish waarin je het verhaal van de bedrieger krijgt te zien. Er zitten goede bedoelingen achter, maar zo komt het natuurlijk niet over voor de ander. Veronica speelt het spel mee, en doet dit in eerste instantie om gratig bijles te krijgen van Sierra. Maar er ontstaat een vriendschap.

De makers hebben op een subtiele maar hele duidelijke manier een achtergrond verhaal van Veronica in de film geschreven. In de eerste tien minuten van ‘Sierre Burgess Is A Loser’ heeft Veronica totaal geen gun factor, en vindt je haar vooral een totale bitch. Wanneer zij met Sierra Burgess om gaat veranderd zij van bitch naar iemand waar je vrienden mee wilt zijn.

Er zijn meerdere redenen wat Sierra Burgess Is A Loser tot een goede film maakt

Wat ‘Sierra Burgess Is A Loser’ heel goed maakt is dat de soundtrack van nu is, maar de sfeer op een hele goede manier weet te benadrukken. De spanning in de film voelbaar is op de bank. Er waren een aantal scenes waarbij ik mijn adem in moest houden, want ik had het gevoel dat het plan binnen een aantal seconden afgelopen kon zijn.

Ook is er een bekend gezicht te zien in de film. Acteur Noah Centineo lijkt wel een contract te hebben bij Netflix want hij is te zien in de populaire films van de on demand dienst. Hij weet hier een karakter neer te zetten waar iedereen voor zou smelten. Een goed uiterlijk en innerlijk dat daar bij past. Want hij heeft een doof broertje waar hij heel zorgzaam voor is.

De moderne versie van een tiener drama is voor mij een film die je niet over kan slaan. Het kost weinig tijd en energie om er naar te kijken. Wanneer ‘Sierra Burgess Is A Loser’ is afgelopen houdt je er een ‘feel good’ gevoel aan over. De acteurs maken het kijken aan genaamd, en ook al is het geen perfecte film. Het blijft een goede en vermakelijk om naar te kijken.