Solo: A Star Wars Story Review

Solo: A Star Wars Story Review

Hoe is Han Solo geworden zoals hij is geworden? In Solo: A Star Wars Story kom je erachter

Solo". Star Wars Story Movie Poster
Bron: Lucasfilm & Filmdepot | Solo: A Star Wars Story

De afgelopen maanden maakte Lucasfilm en Kathleen Kennedy een aantal harde landingen als het gaat om de films als ‘Solo: A Star Wars Story’ en ‘The Last Jedi’. Want zij hebben een bepaalde visie in het hoofd en lijken de fans te zijn vergeten. Alsof zij een grote middelvinger opsteken en doen wat alleen zij willen doen.

Na jaren te hebben gekeken naar Han Solo, kwam dit jaar zijn eigen film uit. Waarin je terug gaat naar het begin van zijn avontuurlijke leven. Want hoe begon het allemaal? In ‘Solo: A Star Wars Story’ stap je in het hectische leven van Han Solo. Nadat Han van zijn grote liefde wordt gescheiden, probeert hij er alles aan te doen om haar op te halen.

Om dat voor elkaar te krijgen moet hij hij in de criminele onderwereld om veel geld te verdienen. Daar ontmoet hij Chewbacca en de beruchte gokker Lando Calrissian. Samen gaan zij op missie dat de band vormt die je tot nu toe in de verschillende Star Wars films hebt gezien.

De recensie van Solo: A Star Wars Story

In eerste instantie wist ik niet zo goed wat mijn gedachten waren over de ‘Solo: A Star Wars Story’ omdat er te veel gebeurde. Ook hebben Kathleen Kennedy en Ron Howard er op een aantal vlakken een rommeltje van gemaakt. Waardoor de goede elementen voor mij niet direct opvielen.

Wat mij wel direct op viel is dat de band tussen Han Solo en Chewbacca op een hele goede en leuke manier is neergezet. Vele kijkers zullen moeten wennen aan het beeld van Chewbacca en de jongere Han Solo. Je bent gewend dat Harrison Ford met het bekende karakter over en weer communiceert. Hoe zij kennis maakte tot en met de scene waarbij de twee praten in de taal van Chewbacca. Het is met veel humor en positiviteit neergezet.

Vanaf het moment dat ‘Solo: A Star Wars Story’ begint heb je het gevoel dat je in een oude film van Star Wars terecht komt. Dat is wat de studio ook wilt neerzetten. Want het geheel speelt zich af ver voor ‘A New Hope’ af. De nostalgie factor is heel hoog en wanneer Han Solo in de eerste scene gaat racen heb je direct door dat de studio daar hoog op inzet. Zoals de bekende dobbelstenen die Han heeft hangen voor geluk.

Er wordt veel nostalgie ingezet om ‘Solo: A Star Wars Story’ voor de fans interessant te maken

Daar komt bij dat naast Han Solo en Chewbacca, Lando Calrissian een comeback maakt in de film. In de originele trilogie had het karakter een rol. Sindsdien is hij geliefd bij de fans. Dit keer is het eer aan Donald Glover om het karakter eigen te maken. Dat doet hij en brengt het met heel veel flair en charisma. Door grappen en interactie met andere ga je nadenken over zijn seksualiteit.

In een interview liet Donald Glover los dat zijn karakter pan-seksueel is. Iets wat hij heel goed weet ter verkopen in de film. Zonder dat het in je gezicht wordt geduwd. Dat is de beste manier, alleen kan het voor sommige als te makkelijk over komen. Zeker na de opmerkingen van de pittige robot L3-37. Zij heeft het idee dat Lando op haar valt en er een spanning is.

Solo: A Star Wars Story Review

Dat brengt mij bij de acties van de robot. Zij is een robot die alleen maar wilt vechten en tegen alles wilt aanschoppen. In een aantal scenes komt het als grappig en goed over. Maar wanneer de groep op missie is, heeft zij niet door wat de gevolgen zijn. Alles loopt uit de hand en is daar zelf ook slachtoffer van.

De boodschap van ‘Solo: A Star Wars Story’ is dat je niemand moet vertrouwen, en jezelf alleen moet vertrouwen. Een les die Han Solo op een harde manier leert. En als eerst moet schieten om zichzelf te redden. De doden in de film zijn niet op één hand te tellen. De makers laten het overkomen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Wanneer een karakter het niet heeft gehaald gaat de film zonder er al te veel bij stil te staan verder. Zelfs als een geliefde van iemand zichzelf heeft opgeofferd om een bepaald doel te bereiken.

De gevolgen van bepaalde acties in ‘Solo: A Star Wars Story’ lijken (tot nu toe) geen consequenties te hebben

Mijn allergie voor Enfyst Nest en haar boodschap was dan ook groot, toen zij kwam vertellen dat Han Solo en haar groep tegen de slechte mensen moesten vechten. Zij heeft mensen vermoord en niemand lijkt dat te beseffen tijdens de scene. Wat Lucasfilm niet beseft is dat de fans niet allemaal te spreken zijn over de prequels. Want het karakter Darth Maul maakt een cameo. Ik herkende hem wel maar werd er niet te enthousiast van.

Solo: A Star Wars Story Review

Het hinten op een mogelijk vervolg begon al voor het uitkomen van ‘Solo: A Star War Story’. Want acteur Alden Ehrenreich liet in verschillende interviews weten te hebben getekend voor drie films. Het kan dat er een deel twee komt. Maar dan moet Kathleen Kennedy andere schrijvers en een regisseur aannemen voor de film. Het kan zodat het verhaal interessant wordt om naar te kijken.