Talpa is SBS6 langzaam aan het verbouwen

Talpa is SBS6 langzaam aan het verbouwen

Nu Talpa de zenders SBS6, NET5 en Veronica in handen heeft, is het tijd om het één en andere te veranderen

Nu Talpa de zenders SBS6, NET5 en Veronica in handen heeft, is het tijd om het één en andere te veranderen
Bron: Talpa Network

Dat John de Mol grote plannen heeft met de drie zenders is wel duidelijk. In de afgelopen maanden zijn een aantal bekende namen en televisieprogramma’s al overgestoken naar het Talpa Network. Onder die titel valt het mega bedrijf waar John zijn dromen mee hoopt waar te maken. Het gaat om de zenders SBS6, NET5 en Veronica.

De eerste veranderingen waren al duidelijk met de aankoop van bepaalde rechten. Zo wist John de rechten van het Glory kickboksen in handen te krijgen, waar je onder andere Rico Verhoeven kan zien kickboksen. Vanaf het nieuwe seizoen wordt de mannen zender Veronica nog steviger neergezet. Zelfs zo stevig dat de ‘Veronica Inside’ het levenslicht heeft gezien. De zender heeft Johan Derksen, Wilfred Genee en René van der Gijp.

Om SBS6 beter in de markt te kunnen zetten is John de Mol al een tijd bezig om wat veranderingen door te voeren. Het begon met de aankoop van Johnny de Mol. Hij maakt met het nieuwe televisie seizoen de grote overstap naar het Talpa Network. Ik denk dat je hem in grote televisieshows maar ook in de ‘feel good’ programma’s kan gaan zien. Een aantal andere gezichten kunnen ook wel eens de overstap maken de zender.

Want in de media wordt gespeculeerd en geschreven over een gesprek tussen Erland Galjaard en de Mol. Maar ook dat Jan Versteegh in gesprek zou zijn met John. Alle opties liggen open en kunnen voor grote veranderingen op de televisie markt gaan zorgen. Als John iets wilt dan zorgt hij er ook voor dat er alles aan gedaan wordt, om het voor elkaar te krijgen. Het is een kwestie van tijd dat de drie zenders stuk voor stuk steviger worden neergezet.

De zender SBS6 heeft ondanks afscheid genomen van iconische en herkenbare kleur

Dan is er de bekende en toch wel iconische kleur van SBS6. De afgelopen dertien jaar had het logo en de programma’s ‘Hart van Nederland’ en ‘Shownieuws’ de bekende rode kleur. Vanaf begin augustus is er een hele grote verandering doorgevoerd. De rode kleur is ingeruild voor blauw en de huisstijl is veranderd. De letters ‘SBS’ zijn uit het logo gehaald. Het zal maar zo kunnen dat de Mol ook de naam gaat veranderen. In de programma’s wordt niet meer gesproken over SBS6 maar over 6. Wordt dit de nieuwe ‘Tien’? Zodat de zender zich anders in de markt kan neerzetten?

Dit is pas het topje van de ijsberg. Met een berg aan merken van radiozenders tot het bestellen aan tickets, John de Mol is al heel groot maar kan door de cross-over mogelijkheden de programma’s en andere merken nog sterker en beter aan de man brengen. Misschien wordt het komende televisie seizoen nog rustig, maar ik verwacht dat het seizoen van 2019/2020 voor de grootste klappers gaat zorgen. Vooral de concurrentie RTL en NPO gaan dat merken.

Jimmy
Jimmy

Ik ben Jimmy en schrijf over alles wat entertainment op beeld is. Van televisie programma's, series tot en met on demand en bioscoop films.

No comments yet. Be the first one to leave a thought.
Leave a comment

Leave a Comment

%d bloggers liken dit: