Venom Review

Venom Review

Sony Pictures lanceert Venom en daarmee ook een eigen superhelden universum

Bron: Sony Pictures & Filmdepot | Venom

Dat Sony Pictures een eigen superhelden universum aan het opbouwen is, werd een tijd geleden duidelijk na een aantal bekendmakingen. Het eerste resultaat draait in de bioscoop, en Tom Hardy is in te ‘Venom’ film te zien als de anti-held. Dat is wat tegenwoordig voor een hit film zou moeten zorgen.

Voor Ruben Fleischer is het bijna een vervolg op de film ‘Zombieland’. Want met de film uit 2009 heeft in sommige opzichten al raakvlakken met de ‘Venom’ film. De mogelijkheden zijn enorm, alleen weet het net niet naar een grote hoogte te stijgen. Want ‘Zombieland’ is net zoals ‘Venom’ een mengelmoes van verschillende genre films. Zoals horror, komedie en actie.

Bron: Sony Pictures & Filmdepot | Venom

De film ‘Venom’ moet de start zijn van een eigen universum dat zich in de wereld van Spider-Man afspeelt. Alleen zie je de bekende superheld zelf niet in de film terug komen. Laat ik eerst mijn mening over de leeftijdsgrens hier beschrijven. De makers proberen op een creatieve manier met de materie uit de stripboeken. Daar gaat de anti-held tot het gaatje en eet mensen op of slacht hen af. Hier kan dat niet want de film is vanaf 13 jaar en ouder. Dan moet op een subtiele manier op beeld of er naast.

Venom leunt vooral op het acteer werk van Tom Hardy

Het draait in ‘Venom’ natuurlijk om de hoofdrol, die door Tom Hardy op een hele goede manier wordt neergezet. Hij lijkt er heel zijn ziel en zaligheid erin te hebben gestoken. Van het karakter Eddie Brock tot en met de stem van ‘Venom’. Het is over de top maar een perfecte match met sfeer van de film en hoe de karakters in beeld worden gebracht. Ondanks dat Tom Hardy voor de twee stemmen zorgde, moet je goed luisteren om de acteur zijn stem in ‘Venom’ terug te horen.

Bron: Sony Pictures & Filmdepot | Venom

Technisch was het verhaal flinterdun. Het leek een standaard verhaal van hoe Eddie Brock en ‘Venom’ samen kwamen. Ook kreeg ik heel erg het gevoel dat dit een vervolg van ‘Life‘ was. Een film waar Ryan Reynolds, Rebecca Ferguson en Jake Gyllenhaal de hoofdrollen vertolkten. Daar werd ook een substantie dat te vergelijken is met de symbioten, naar aarde gebracht. En de superhelden film ‘Venom’ had prima als vervolg kunnen dienen.

Ondanks dat er op de horror en actie werd gericht, had de film genoeg humor om je aan het lachen te krijgen. Er zijn bewust een aantal grappen geschreven die hier prima in thuis hoorden. Vooral de humor tussen Eddie en Venom waren perfect. Als het om de liefde ging, hoogtevrees of dat er geen mensen mochten worden opgegeten. De film liet je lachen en het nodigde je uit om niet alles al te serieus te nemen.

De film Venom wekt gemixte gevoelens bij mij op, maar moet je de film zien?

Naast dat er een hoop positieve elementen in de film ‘Venom’ zaten was er genoeg om te verbeteren. De effecten die met de computer zijn gemaakt waren het net niet voor mij. Waardoor ik uit de film werd gehaald, en het idee had naar een oude film van begin 2000 zat te kijken. Het had prima tussen de Spider-Man films met Tobey Maguire en de eerste ‘X-Men’ films gepast.

Bron: Sony Pictures & Filmdepot | Venom

Ik heb gemixt gevoelens over de film, het is gaaf dat Sony Pictures een nieuwe weg wilt inslaan met superhelden films. Toch wordt er niet genoeg gebruik gemaakt van de nieuwe technieken of de mogelijkheid om zelf iets gaafs te ontwikkelen. De recensenten zijn niet al te positief, terwijl de fans enthousiast zijn. Ik zit er tussen in, met een aantal goede scenes en momenten. Maar er zat meer in en dat heeft Sony Pictures misgelopen.

Met Venom houdt Sony Pictures aan een aantal regels, die bij superhelden films horen

Wat Sony Pictures wel heel goed heeft gedaan, is zich houden aan de ‘regel’ om met een end credit scene te komen. Misschien werd ik wel het meest enthousiast van wat er wordt beloofd met een vervolg. Daar wordt de andere iconische symbiote Carnage aangekondigd. Alleen zal de leeftijdsgrens omhoog moeten om de film tot zijn recht te laten komen.

Als je een superhelden film fan bent dan moet je ‘Venom’ zeker gaan zien. Het acteer werk van Tom Hardy maakt heel veel goed. Mocht je twijfelen of je naar afgestofte film moet gaan kijken. Dan zou ik wachten tot dat de film op een legale manier te verkrijgen is. Mocht jij de film hebben gezien, wat vond jij er van? En zou jij de Tom Hardy film aanraden om in de bioscoop te zien?