Widows Review

Widows Review

Hoe gaan de weduwe in Widows om met de boodschap dat zij een groot bedrag aan een crimineel moeten betalen

Bron: 20th Century Fox & Filmdepot | Widows

Voor de film ’12 Years A Slave’ heeft het een aantal jaar geduurd voordat Steve McQueen terug kwam met een nieuwe film. Samen met co-schrijver en auteur Gillian Flynn heef hij de serie met dezelfde titel herschreven voor film. Daarmee is er een nieuwe versie van ‘Widows’ uitgekomen.

De film ‘Widows’ gaat over vier vrouwen die niets met elkaar gemeen hebben behalve een schuld die is achtergelaten door de criminele activiteiten van hun overleden echtgenoten. In het hedendaagse Chicago, in een tijd van onrust, ontstaan spanningen wanneer Veronica, Alice, Linda en Belle hun lot in eigen handen nemen en samenzweren om een toekomst te smeden op hun eigen voorwaarden.

Tijdens de eerste helft van de film krijg je een lang verhaal te zien over hoe alles in zijn werk ging. Maar vooral hoe iedere weduwe met haar gevoel om gaat. De één probeert direct geld te verdienen. Terwijl de ander de schoonfamilie tegen zich heeft. De gebeurtenis in de levens zorgt er voor dat de dames bij elkaar komen. Om het verschuldigde geld bij elkaar te krijgen. Eerst loopt het contact heel stroef, waarbij de persoonlijke problemen een grotere rol spelen.

Wat ik heel goed vond van de schrijvers van ‘Widows’ is dat je vanaf het eerste moment voelt dat er gevaar op de loer ligt. Waardoor er snel en zorgvuldig moet worden gehandeld. De dames oftewel de ‘Widows’ zijn heel goed gecast. Zij vormen een groep waar diversiteit voorop staat. De persoonlijke verhalen zijn daarnaast ook heel divers. Van een relatie waar de man de vrouw onderdrukt, maar ook een relatie waarin de huidskleur ook voor de nodige discussie kon zorgen.

De film Widows had een twist nodig om de interesse te blijven wekken

Als je naar ‘Widows’ kijkt is het gevaar goed voelbaar. Er is in het begin van de film een scene waarbij mijn oren begonnen te klapperen. In de loop van de film merk je dat het gevaar ook echt schade kan aanrichten. Van een invalide man dat wordt aangevallen tot en met een chauffeur die wordt vermoord.

‘Widows’ lijkt een makkelijke en een rechttoe-rechtaan film te zijn. Toch is het meer dan dat. De politie verhaallijn dat door die van de weduwe is geschreven, zorgt voor de nodige afleiding. Toch had ik direct door dat het een groot onderdeel van het verhaal zou gaan worden.

Heb jij de film ‘Widows’ gezien? Lees dan gerust verder. Als dat niet het geval is, kom terug om het einde van de recensie te lezen. De twist van de film zorgde bij mij voor grote verbazing. Het gaf ook direct aan dat er een aantal mogelijkheden open lagen. Zeker toen Veronica erachter kwam dat haar man leefde. Zij zette de plannen door en moest een moeilijke beslissing maken. Wat voor mij liet zien dat vrouwen op dezelfde manier voor actie kunnen zorgen. En laten zien dat er niet wordt geschuwd om geweld te gebruiken. Oftewel echte girlpower!

Steve McQueen weet met Widows een film te maken dat met 130 minuten aan de lange kant is

De film ‘Widows’ had de twist nodig om mij door het geheel te krijgen. De film duurt maart liefst 130 minuten, en de scenes waarbij het om de opbouw gaat, nam veel tijd in beslag. De actie van het begin van de film, zorgt ervoor dat je vol adrenaline ‘Widows’ in gaat. Alleen kakt het na een bepaalde tijd in. De laatste helft was voor mij het meest interessant, en zorgde voor een hoop spanning.

Ik raad ‘Widows’ zeker aan om te gaan kijken. Als het kan op een scherm of televisie waar een systeem aan zit met top kwaliteit geluid. De muzikale ondersteuning is goed, en de scenes waar de actie in zit, worden daardoor extra ondersteunt. Het acteer werk is heel erg goed en de manier van in beeld brengen is doordacht. Er is altijd iets op te merken, ook al kijk je naar de motorkap van een auto.