Alex Strangelove Review
Bron: Drama Party Inc & Walter Thomson | Alex Strangelove

Alex Strangelove Review

De on demand dienst Netflix lanceert de film Alex Strangelove, waar je opzoek gaat naar je eigen indentiteit

Alex Strangelove Movie Poster
Bron: Netflix & IMDB | Alex Strangelove

Na ‘Love, Simon’, lijkt het erop dat Netflix zelf een film wilde lanceren waarbij de hoofdpersoon ook een soort gelijke weg moest bewandelen. De on demand dienst lanceerde de film 8 juni en sinds dien lijkt de film populariteit te blijven groeien. Een goede reden om een recensie te schrijven. Hieronder lees je wat ik van de film vond.

Regisseur Craig Johnson heeft het script geschreven en nam plaats in de regisseursstoel. Eerder maakte hij de bekende films ‘The Skelton Twins’ en ‘Wilson’. Waar de regisseur ook een verhaal vertelde over het ontdekken van jezelf. Door in te stappen in een rollercoaster van emoties en het verwerken van gebeurtenissen.

Naast de regisseur waren er natuurlijk ook mensen achter de schermen die ‘Alex Strangelove’ hebben geproduceerd. Het gaat om Ben Stiller (Zoolander 2), Nicky Weinstock (The Punisher), en Jared Ian Goldman. Deze mensen moesten er voor zorgen dat het resultaat zo goed mogelijk op beeld over zou komen.

De film ‘Alex Strangelove’ gaat over de hoofdpersoon met dezelfde naam. Hij heeft een vriendin en lijkt gelukkig te zijn met haar. Alex heeft zijn toekomst in zijn hoofd uitgestippeld. Daar komt verandering in wanneer hij de homoseksuele jongen Elliot ontmoet op een feestje. De interesse is gewekt en het contact blijft. Deze ontmoeting zorgt ervoor dat Alex Strangelove aan zijn geaardheid gaat twijfelen. Het is een zoektocht om zijn ware indentiteit te vinden, maar vindt hij daarmee het geluk?

De recensie van Alex Strangelove

Waar regisseur Craig Johnson heel goed werk heeft afgeleverd is het vertellen en goed neerzetten van het verhaal. Als iemand van de LGBTQ community weet je hoe je aan het begin worstelt met het accepteren van je geaardheid. In ‘Alex Strangelove’ zie je hoe de hoofdpersoon, gespeeld door Daniel Doheny, er mee worstelt. Het is op een hele natuurlijke manier getoond.

Aan het begin wil je het niet accepteren, want je wilt bij de ‘normale’ groep mensen horen. Je wordt overdonderd door de gevoelens en moet dat een plek geven. Hoe erg Alex Strangelove zelf worstelt met zijn seksualiteit, lijken de vrienden en vriendin van hem er niet zoveel moeite mee te hebben. Dat vond ik zelf iets moois om te zien. Want als dat niet zo zou zijn, kan dat een hele grote drempel zijn om uit te kast te komen.

Alex Strangelove Review
Bron: Drama Party Inc | Alex Strangelove

De opbouw van ‘Alex Strangelove’ is zoals je gewend bent van romantische komedies. Eerst lijkt alles goed te gaan, er komt een probleem, de hoofdpersoon verliest alles. Maar na goed te hebben nagedacht is er een oplossing, en alles komt uiteindelijk toch goed. Misschien cliché, maar het kijkt wel heel lekker weg. Waardoor het niet voelt als een film die iets anders probeert te doen.

Er is wat op te merken aan Alex Strangelove

Een punt van kritiek is dat de film niet een duidelijke kant wilt kiezen. Er zitten een aantal grappen in die je een beetje aan het lachen krijgen. Maar de scherpe humor en echt lachwekkende grappen zitten er niet in. Ook is het niet echt een dramafilm. Er zit wel drama in, maar het kabbelt allemaal rustig zonder dat er hele grote problemen komen.

Alex Strangelove Review

Al met al is ‘Alex Strangelove’ een matige film, die wel lekker wegkijkt. Het is perfect voor een regenachtige dag wanneer je geen idee hebt wat je wilt kijken. Er zijn momenten dat de film heel goed is en de andere momenten vraag jij jezelf af wat je zit te kijken. Het bewijst weer dat Netflix kritischer moet zijn op wat zijn uitbrengen, het kabbelt allemaal verder zonder echt indruk te maken.

BewarenBewaren

Guardians of the Galaxy [Review]