Kom jij de avond door met de nieuwe Netflix film Always Be My Maybe?
Bron: (c) Ed Araquel & Netflix | Always Be My Maybe

Always Be My Maybe Review

0

Netflix weet wat zij online zetten. Nu de zomer is begonnen, zie je dat de streamingdienst bezig is om verschillende romantische komedies te lanceren. Één daarvan is ‘Always Be my Maybe’. Mocht je andere films als: ‘Someone Great’, ‘Wine Country’ en ‘Murder Mystery’ leuk vinden? Dan is deze nieuwe toevoeging zeker aan te raden om te gaan bekijken. In de recensie ga ik verder in op mijn ervaringen en gedachten over de film.

Jeugdvrienden Sasha en Marcus vallen na een ruzie uit elkaar en spreken 15 jaar lang niet met elkaar. Wanneer Sasha, nu een beroemde chef-kok in Los Angeles, terugkeert naar haar geboorteplaats San Francisco om een ​​nieuw restaurant te openen, loopt ze haar oude vriend tegen het lijf. Een vrolijk zelfgenoegzame muzikant die nog steeds thuis woont en voor zijn vader werkt. Hoewel de twee terughoudend zijn om zich opnieuw te verbinden, merken ze al snel dat de oude vonken – en misschien enkele nieuwe – er zijn.

Netflix is over het algemeen een eind station voor vele films. De grote filmstudio’s hopen met een nieuwe film wat geld te verdienen. Als er twijfel ontstaat of als de kwaliteit niet bioscoop waardig is, dan wordt de streamingdienst om steun gevraagd. Het werkt ook andersom, en dat is met ‘Always Be My Maybe’ het geval. Want actrice en komediante Ali Wong is geen onbekende bij de dienst. Zij heeft haar komedie special daar online staan. Daarnaast heeft zij mee geschreven aan het script en heeft één van de hoofdrollen, waardoor zij nauwe connecties heeft met Netflix.

De on demand dienst laat zien hoe zij omgaan met diversiteit

Om met goed nieuws te beginnen, Netflix heeft er goed aan gedaan om deze film aan de catalogus toe te voegen. Want het is een hele goede toevoeging, tussen al de andere content. Zeker nu de andere partijen zich klaar maken om met de mogelijke tegenhangers te komen. Vandaag de dag speelt representatie van verschillende afkomsten, Netflix heeft vanaf het begin daar goed aan gewerkt. Alleen had ik het idee dat er tussen de Amerikaanse content weinig Aziatische films te zien waren. Met ‘Always Be My Maybe’ is er iets nieuws dat een nieuwe doelgroep kan aanspreken. Bij mij gaat het niet om hoe mensen er uitzien, het gaat mij meer om het verhaal en hoe het wordt gebracht.

Het verhaal lijkt in eerste instantie heel makkelijk te zijn, toch komen er gedurende de film genoeg momenten waarop het einde niet zeker is. In grote lijnen draait de film om twee personen en zij zijn opzoek naar een relatie waarin een ieder zich thuis voelt. Waarbij de cultuur en de rust hoort met de nodige uitspattingen van glamour en spotlights. De verschillende obstakels die in ‘Aways Be My Maybe’ laten de twee hoofdpersonen zien wat het meest belangrijke is in het leven.

De film is net zoals het leven kan zijn, hobbelig en rommelig. Omdat de makers probeerde om verschillende elementen en grappen erin te schrijven, gaat de film alle kanten op. Het einde werd op een bepaald moment erg voorspelbaar, toch werd de rommeligheid daarmee goed gemaakt. Wie ook een hele leuke toevoeging was aan de film, was de actie acteur Keanu Reeves. De rol is op zijn lijf geschreven, want hij speelt een te grote uitvergroting van het beeld dat mensen van hem hebben. Alsof hij alles op een bijzondere manier probeert te zien en dat hij op ieder moment de actie aan gaat.

Eindigt de romantische komedie in de middenmoot of aan de top van de Netflix films?

Qua decors en locaties hebben de makers goed gekeken naar de omgeving. Want het is rijk aan verschillende omgevingen. Ook zijn de ‘werk’ locaties van Sasha heel goed gestyled. Waarbij de luxes uitstraling er voor zou zorgen dat ik daar uit eten zou willen gaan. Als het om bepaalde karakters gaat, sprong actrice Michelle Buteau eruit. Haar droge humor zorgde voor momenten waarop de andere karakters konden reageren. Tijdens bepaalde scenes was zij het centrale punt en een keten om het verhaal de goede kant op te krijgen.

Verwacht geen hele grote vernieuwingen op film gebied. Bepaalde stereotype beelden komen terug, ook al wordt er geprobeerd om dit niet al te veel in de film te krijgen. Als je voor een luchtige film gaat, dan is deze romantische komedie een prima optie om op te zetten. Met een zwoele zomerse avonden voor de boeg zou ik ‘Always Be My Maybe’ gaan kijken. Met een Netflix abonnement kost het jou niets extra’s om de film te gaan kijken.

De film Sauvage sleurt je in het bewogen leven van Leo
Sauvage Review