Natalie Portman plays Lena in Annihilation from Paramount Pictures and Skydance.

Annihilation Review

Natalie Portman gaat met een team op onderzoek in Annihilation

Annihilation Movie Poster
Bron: Netflix & IMDB | Annihilation

Voordat de Annihilation review geschreven kon worden, en de film terecht kwam bij de on demand dienst Netflix. Zou het wereldwijd in de bioscoop gaan draaien. Maar de regisseur Alex Garlanden de filmstudio Paramount Pictures lagen elkaar niet zo. De studio wilde er niet meer geld in pompen en maakte uiteindelijk een deal met Netflix. Want in Amerika heeft Annihilation twee weken in de bioscoop gedraaid voordat het naar het kleine scherm ging.

Je kent de regisseur van de films ‘Ex Machina’, ’28 Days Later’ en ‘Dredd’. Hij her schreef de boek versie van Jeff van der Meer om er een film van te maken. Er zitten een aantal bekende actrices in de film zoals: Natalie Portman, Jennifer Jason Leigh en Tessa Thompson.

Dit is Annihilation

Nadat verschillende teams ‘gebied X’ zijn betreden maar niet terug keerde is het de beurt aan een groep vrouwen: een bioloog, een antropoloog, een psycholoog en een surveillant. De groep besluit op een gevaarlijke expeditie te gaan naar een locatie waar de natuurwetten niet gelden. Het onbewoonde en verlaten gebied is de laatste plek waar de man van een van de groepsleden is geweest.

De recensie van Annihilation

Ik vind het lastig om de Annihilation review te schrijven. Omdat de regisseur zijn eigen visie over de film heeft gelegd moet je continue opletten wat er gebeurd. Je gaat als kijker mee op expeditie en leert het gebied beetje bij beetje kennen. Omdat je zo goed moet opletten wat er gebeurd in beeld, kan het zijn dat je wat mist.

Visueel is Annihilation een film dat je meerdere keren moet zien of op pauze zetten wanneer je de film voor het eerst ziet. Daar heeft Alex Garlanden zijn handtekening mee onder de film gezet. Dat is ook direct wat een nadeel kan zijn, want hij heeft alles op een bepaalde manier opgenomen. In sommige scenes start hij op een punt en gaat dan rustig naar de andere kant. Daar moet je van houden. Ook lijkt er een gloed over de film heen te zijn gelegd.

Annihilation Review
Bron: Paramount Pictures & Netflix | Annihilation

Ik snap dat het beter over komt wanneer de dames in ‘gebied x’ zijn maar hij doet dat onder andere ook bij de flashback scenes. De actrices doen het oké. Maar toch wist de actrice waarvan ik dacht dat zij zou verdrinken in het geheel het beste op beeld over te komen. Ik heb het over Natalie Portman. Zij is niet verdronken en weet zich ondanks het vage verhaal staande te houden.

De goede momenten van Annihilation

Omdat de film niet duidelijk is wat er precies gebeurd kan het zijn dat je als kijker met heel veel vraagtekens blijft zitten. Uiteindelijk lijkt het iets buitenaards te zien en het zorgt er voordat al het DNA veranderd en versplinterd. Waardoor mensen veranderen en planten, mensen en dieren één lijken te worden.

Annihilation Review

Er zijn een aantal scenes die ik heel goed vond. Dat was de scene waarbij de dames in een huis overnachten. Maar er komt beer het huis in en dan is de spanning van de film op z’n best. Ik hield mijn adem in terwijl de dames dat ook deden. Je werd in de film gezogen en kon op dat moment niet weg kijken.

Om erachter te komen of het buitenaardse wint moet je de film bij Netflix gaan kijken. Ik raad je aan om het zeker te gaan kijken, want het is een film dat visueel prachtig is. Het mysterieuze maakt het heel aantrekkelijk om de groep vrouwen te blijven volgen. Mocht je de film hebben gezien? Laat onder de Annihilation review achter wat jij van de film vond.

Relax Music 2
Bonobo feat. Rhye – Break Apart