In de Antebellum Review lijkt het alsof de makers een spiegel voor houden
Source: Splendid Film & Filmdepot | Antebellum

Antebellum Review

0
9

Aan het begin van 2020 kwam de eerste trailer van de horror film uit. Waarin Janelle Monáe een hele grote rol speelt, en dat maakte mij heel enthousiast. Sinds de start van haar carrière volg ik haar en ben fan van wat de zangeres en actrice doet. Waardoor ik de ‘Antebellum review’ met de nodige vooroordelen stap. Wat zijn de plus- en minpunten van de film? Hieronder lees je wat mij opviel.

Succesvol schrijfster Veronica Henley zit gevangen in een gruwelijke werkelijkheid. Ze moet de confrontatie aangaan met het duistere verleden en het mysterie ontraadselen, voor het te laat is…

Wanneer de film ‘Antebellum’ start heb je het gevoel dat de film zich een lange tijd geleden afspeelt. Wat Christopher Renz en Gerard Bush hebben gedaan, is de begon scene zo maken. Dat je als kijker direct in de film zit. Er wordt een hele hoop verteld, zonder dat daar één woord aan vuil wordt gemaakt. Daar komt bij dat de muziek duidelijk maakt dat je ergens in stapt, wat geen zuivere koffie is.

Daarna willen de makers de omstandigheden en gevoel het er extra inwrijven. Want ‘Antebellum’ wordt bijna op pauze gezet. Ik had als kijker geen idee waar de film naar toe zou gaan. Want je krijgt alleen maar te zien, wat er gebeurd met de gevangenen. Het enige gevoel wat bij mij ontstond, was dat ik wilde ingrijpen en het on te recht vond. Tot dan wist je niet dat Eden eigenlijk Veronica heette. Dat krijgt de kijker pas te zien na een overgang.

De twist laat duidelijk zien hoe ver mensen kunnen gaan

De twist in Antebellum laat duidelijk zien hoe ver mensen kunnen gaan

Waardoor genoeg kwartjes vielen en dat kwam door de hoeveelheid verwijzingen. . Waardoor de spanning op bleef lopen. Ik zal in de ‘Antebellum review’ de twist van het verhaal niet verklappen. Wel dat de makers het zo goed hebben gedaan, dat je het niet aan ziet komen. Toen ik het door had, zat ik met mijn mond open en in shock te kijken.

Wat ik het beste vind aan de film, is dat ‘Antebellum’ in een tijd is gemaakt en uitgebracht, dat verschillende werelden tegenover elkaar staan. Om het filmisch te maken, is het naar de extreme kant getrokken. Alleen geeft het heel goed weer hoe ver mensen gaan. Zodat de wereld om hen heen eruit ziet, zoals dat bij hen past. De monden met andere meningen worden gesnoerd. Het is niet ondenkbaar dat het in de realiteit gebeurd, dat laten de makers zien. Mensen gaan vandaag de dag ook ver, als het gaat om verschillende denkwijze.

Het karakter dat door Janelle Monáe wordt vertolkt wordt heel goed neergezet. Door de verschillende veranderingen en ontdekkingen, krijg je achtergrond informatie en leef je de gehele film met haar mee. Waardoor de verschillende wraak moment heerlijk aanvoelen, en je bijna zit je juichen als dat goed gaat. Daar komt bij dat Monáe de rol zich eigen maakt en het karakter geloofwaardig neerzet. Van een vrouw dat verslagen is tot een heroïsche winnaar.

De regisseurs weten niet alleen de film op een fantastische manier te starten, daarmee wordt de film ook geëindigd. Je krijgt een bombastische scene te zien. Ook dit keer krijgt de onbewust informatie te zien. De makers weten gedurende de film de juiste camera shots te gebruiken, zodat de film het beste tot zijn recht komt.

Antebellum Review
9
9