Marvel Studios' BLACK PANTHER..T'Challa/Black Panther (Chadwick Boseman)..Photo: Matt Kennedy..©Marvel Studios 2018

Black Panther Review

De superheld Black Panther keer keert terug naar zijn land Wakanda en er is veel werk aan de winkel

Black Panther Movie Poster
Al tien jaar is Marvel aan het bouwen aan de MCU (Marvel Cinametic Universe) en lanceert in 2018 de eerste solo film waar een superheld met een donkere huidskleur de hoofdrol in speelt. Het is de beurt aan ‘Black Panther’ om te laten zien dat het vandaag de dag niet uit maakt welke achtergrond of huidskleur je hebt. Want de trailers zagen er geweldig uit, en ik kon niet wachten tot dat de film in de bioscoop draaide!

Voor het eerst sinds jaren is er een Marvel film waar de cast grotendeels bestaat uit met een donkere huidskleur. Daarnaast heeft de regisseur ook een donkere huidskleur. En ik was benieuwd wat Ryan Coogler met het geweldige verhaal en visuele effecten zou gaan doen. Want hij maakte voor ‘Black Panther’ de films ‘Creed’ en Fruitvale Station’. Waar acteur Michael B. Jordan ook in te zien was.
De recensie van de actie film van Marvel is te lezen na het verhaal en de trailer.

Dit is Black Panther

T’Challa keert na de dood van zijn vader, de koning van Wakanda, terug naar huis om zijn rechtmatige plek als koning in te nemen. Zijn moed als koning en ‘Black Panther’ wordt alleen op de proef gesteld door een heftig conflict met een oude vijand. Dat niet alleen het lot van Wakanda, maar ook van de rest van de wereld in gevaar brengt. Geconfronteerd met verraad en gevaar moet de jonge koning zijn bondgenoten verenigen en zijn krachten inzetten om zijn vijanden te verslaan. Maar ook de veiligheid van zijn volk te waarborgen.

De recensie van Black Panther

Het maakt mij trots dat de superhelden films van Marvel een hele grote stap in de goede richting zet. Want het is de tijd dat er niet meer wordt gekeken naar de verschillen. Maar dat men gaat kijken wat iemand kan. Al ben je een acteur met een donkere huidskleur, dat wil niet zeggen dat je geen hoofdrol kan spelen in een actie film. En dat bewijst de cast van de ‘Black Panther’ film.

Want het is een film waar ik niet genoeg van kan krijgen. Marvel heeft heel goed nagedacht over hoe zij de film wilde gaan maken. Er is tot in de puntjes gekeken naar de mogelijkheden. Want zoals Wakanda wordt neer gezet in de film had ik gehoopt dat het ook eruit zou gaan zien. De kleuren, muziek en design. Een land wat qua technologie vooraan zou staan, en waar de superheld, in dit geval ‘Black Panther’ gebruik van maakt.

Black Panther Movie Review
Black Panther | ©Marvel Studios 2018

Wat ik heel goed vond was de cast in het algemeen. Iedere acteur of actrice wist wanneer zij in beeld waren mij te pakken. Toch wisten een aantal acteurs mij te pakken. Vooral Okoye, gespeeld door Danai Gurira, zij wist naast ‘Black Panther’ de meeste en beste vechtscenes te pakken. Ook het zusje van ‘T Challa, gespeeld door Letitia Wright, was geweldig. Zij had heel veel humor en de relatie dat zij met haar broer heeft is heel leuk om te zien.

De politieke boodschap van de film was dat de wereld verder gaat met waar het gebleven is. T’Challa heeft een aantal opmerkingen in de film waar hij het heeft over de voorouders en dat je bruggen moet bouwen en geen belemmeringen. Daarmee lijkt de film de vele gesprekken die vandaag de dag worden gevoerd verder te willen brengen. In plaats van in de woede te blijven, ga het gesprek aan.

Black Panther Movie Review
Black Panther | ©Marvel Studios 2018

Er waren maar een paar punten die beter konden bij de film ‘Black Panther’

De film ‘Black Panther’ had ook een aantal punten die beter konden. Meer actie scenes. Wat mij betreft was het aan de lage kant. Want er was misschien wel een actie scene maar de andere scenes waar er een beetje actie was gingen te snel. En na een aantal klappen was het al klaar. Ook was de verhaallijn rondom Erik Killmonger een beetje maf. Hij komt schreeuwend naar Wakanda om daar de troon te eisen. En iedereen gaat daar maar zo in mee. Beetje maf.

Maar goed, al met al is de film ‘Black Panther’ een hele goede toevoeging aan de rest van de Marvel films. Het laat meer diversiteit zien, en door de verschillende karakters die ook in de ‘Avengers: Infinity War‘ te zien zijn. Wordt ik nog enthousiaster naar de volgende film. Het is een aanrader om de film te gaan kijken in de bioscoop. Zo zit je midden in de wereld van ‘Black Panther’, Wakanda.

On Demand Review
Lachend het jaar in met cabaret On Demand