Maak kans op een jaar lang gratis horror kijken op Horrify, bijvoorbeeld de serie Into The Dark
blog-this-made-my-day

Bladen en bedrijven gaan aan de content

Bekende bedrijven en bladen komen het eigen content

Steeds meer bedrijven proberen je als klant binnen te halen, maar vooral binnen te houden.
Het is een trend die steeds vaker wordt toegepast door verschillende bedrijven en bladen.
Eén blad is hier verantwoordelijk voor want de Linda is begonnen met het maken van content.
Je zal je denken: wat zit je te zeuren. Nee ik wil niet zeuren maar aangeven dat bedrijven.

Linda de Mol is het grote brein achter de hele trend.
De grande dame van de Nederlandse televisie en haar team van het blad Linda wilde de lezers ook op een andere manier entertainen.
Het moesten geen programma’s worden waar je bijna een uur voor de televisie zou moeten zitten. Maar korte programma’s die hooguit een aantal minuten duren.

Toen Linda TV was geboren kon je een abonnement afsluiten voor een aantal euro per maand. Je had geen reclame en kon net zo lang kijken tot dat je er genoeg van had.
Dit sloeg niet aan en het abonnement werd al snel teruggetrokken. En tot nu toe kan je geheel gratig de app downloaden en streamen tot je er bij neer valt.
Deze aanpassing zorgde ervoor dat steeds meer mensen gingen kijken naar de programma’s. Het was een succes!

Bedrijven zagen dat je kan scoren met eigen content

Andere bedrijven en bladen hielden dit in de gaten en gingen aan de slag om op een originele manier korte maar leuke programma’s te maken.
Dit resulteerde in een presentatie van Appie Today bij Jinek. Daar liet de vriendelijke algemeen directeur Wouter Kolk zijn gezicht zien om daar promotie voor het nieuw gelanceerde televisie platvorm te praten.
Content die zo gemaakt is dat je meteen herkent over welke winkel of ander bedrijf het zou kunnen gaan.

Maar daar blijft het niet bij al snel volgde Libelle TV en komt Chantal Janzen met haar eigen platform waar zij ook eigen programma’s gaat maken.
Zij gooide in januari een persbericht de wereld in met de mededeling dat ‘&C’ (And See) een multi-inzetbaar platform wordt.
Met een glossy, app, shop en eigen programma’s gaat zij de concurrentie aan met Linda TV en Libelle TV.

Zij kan de content die zij gaat maken via verschillende kanalen aan de man brengen.
Daar horen ook bekende gezichten bij en mondjesmaat laat &C via de sociale kanalen zien wie dat worden.
Tot nu toe zijn Anna Nooshin, Paul de Leeuw, Jelka van Houten en Jan Jaap van der Wal bekend gemaakt.

Al met al gaat het om een product verkopen. Linda TV en Libelle TV willen dat je het blad koopt en de Appie Today maakt promotie voor de winkel waar jij je boodschappen kan gaan halen.
Tot nu toe scoren ze met de content die ze maken, welke bedrijven zullen ook de beslissing nemen om eigen programma’s te gaan maken? De tijd zal het leren.

Latest Reviews

Ook interessant
Uptempo Christmas
Barbra Streisand – Jingle Bells?