Bron: Universal Pictures | Blockers

Blockers Review

Ouders komen erachter dat de dochters een pact sluiten en dat is de start van ‘Blockers’

Blockers Movie Poster
Bron: Universal Pictures | Blockers

Meestal hebben komedies een aantal herkenbare elementen ingebouwd om zo mensen naar de bioscoop te krijgen. Voor ‘Blockers’ geldt dat ook want ouders en de dochters komen tegenover elkaar te staan. Hoe ga je als ouders om met het ouder worden van je kinderen? Het thema dat regelmatig terug komt in deze komedie.

De cast van ‘Blockers’ is hele divers en wilt het normale leven van vandaag de dag uitstralen. Een alleenstaande moeder, verstoorde relatie met een ouder en ga zo maar door. Iets wat ik aanmoedig om te gaan doen als film en filmstudio. De ouders die achter de dochters aan gaan zijn: Leslie Mann, Ike Barinholtz en John Cena. De dochters worden door de actrices Kathryn Newton, Gideon Adlon en Geraldine Viswanathan.

Mocht de humor je bekend voorkomen dan kan dat heel goed kloppen. Want regisseuse Kay Cannon produceerde voor ‘Blockers’: ‘Pitch Perfect’, ‘New Girl’ en ’30 Rock’. Maar daar blijft het niet bij want de schrijvers van het script zijn Brian en Jim Keheo. De komedies die zij onder andere hebben geschreven is: ‘The Hand Job’. Als je kijkt naar de producers daar is Seth Rogan er ook één van. En dat verklaart een hele hoop. De platte grappen die passen heel goed bij de acteur en producer.

De recensie van Blockers

Hierboven begon ik over de diversiteit van de acteurs en verhaallijnen. Iedere ouder heeft een andere band met zijn of haar dochter, en dat wordt in de film heel goed uitgelicht. Je krijgt verschillende scenes waar de banden worden aangehaald. En je snapt waarom de ouder en/of het kind op een bepaalde manier reageert. Zoals seksualiteit, voor jezelf opkomen, hoe je bent opgevoed en ga zo maar door.

De humor in de film is ook heel goed. Het is niet alleen maar flauwe grappen maken en hopen dat er één blijft hangen. Je krijgt slapstick humor tot en met de platte seks grappen. En alles wat daar tussen zit. Dat maakt ‘Blockers’ leuk en vermakelijk om naar te kijken.

Bron: Universal Pictures | Blockers

Je kijkt naar een film dat om de band tussen ouders en zijn of haar dochter gaat. Je krijgt een lading aan verschillende problemen voorgeschoteld die je als ouder kan herkennen. Het los laten van je kind, en de manier waarop je zoon of dochter de wereld gaat ontdekken. Want aan het eind moet je als persoon zelf op onderzoek uit.

Dit maakt ‘Blockers’ een film dat voor verschillende generaties geschikt is. Je ziet de verschillende meningen. Het kijkt makkelijk weg door de afwisseling van scenes. Waar je wisselt tussen de ouders en dochters die de avond op verschillende manieren meemaken. Je kan de film een mix tussen ‘American Pie’ en ‘Neighbours’. Mocht je die films leuk vinden om te kijken? Dan moet ‘Blockers’ een vermakelijke film zijn om te zien.

Bron: Universal Pictures | Blockers

Het is geen film dat je perse in de bioscoop moet gaan zien. Het is vermakelijk maar de grappen en andere scenes komen ook wel over op televisie. Dus mocht je willen wachten tot je de film kan streamen of huren? Je hoeft niet bang te zijn dat de film niet goed overkomt.

energie music
Kungs – I Feel So Bad