Brain On Fire Review
Bron: IMDB & Netflix | Brain On Fire

Brain On Fire Review

Na twee jaar is de film Brain On Fire te streamen bij Netflix

Brain On Fire Movie Poster
Bron: IMDB & Netflix | Brain On Fire

Sinds kort staat de film ‘Brain On Fire’ in de catalogus van Netflix. De on demand dienst heeft de titel ‘Netflix Original’ er aan toegevoegd. Toch is de film al een aantal jaar oud. In 2016 kwam de film met Chloë Grace Moretz en Thomas Mann uit. Twee jaar later kan de rest van de wereld met een abonnement met Netflix de film gaan streamen.

Voordat regisseur Gerard Barrett de film ‘Brain On Fire’ maakte was hij als script schrijver en regisseur betrokken bij de films ‘Glassland’ en ‘Pilgrim Hill’. Niemand minder dan Charlize Theron is één van de producers. Het verhaal van de film niet uit de lucht vallen. Het is een waar gebeurd verhaal en opgeschreven door Susannah Cahalan. Zij is journalist en vond het de hoogste tijd dat haar verhaal, van een zeldzame aandoening verteld zou gaan worden. Het boek verkocht heel goed en dan kan een verfilming niet uitblijven.

Voor Chloë Grace Moretz is de film eentje die in de lijst met andere films van 2016 past. Zij wilde diversiteit laten zien door verschillende rollen te laten zien. Dat lukte zeker, als je nagaat dat rond 2016 de films ‘The 5th Wave’ en ‘Bad Neighbours 2’ uitkwamen. Helaas hebben beide films het niet heel goed gedaan, maar er komen een lading nieuwe films aan waar de actrice kan laten zien wat zij in huis heeft.

Het verhaal van ‘Brain On Fire’ gaat over: Susannah Cahalan, een journaliste van de New York Post, kampt met ernstige gezondheidsproblemen. In de daaropvolgende weken verslechtert haar toestand in de vorm van catatonie. Na tal van ziekenhuisopnames is er uiteindelijk een arts met een diagnose in de hoop dat ze haar leven weer kan opbouwen. Vervolgens wordt Cahalan op een dag wakker in het ziekenhuis en heeft ze geen herinnering van hoe ze daar terecht is gekomen.

De recensie van Brain On Fire

Het is misschien gek om te geloven dat de jonge actrice Chloë Grace Moretz een journalist moet spelen. Tijdens het kijken van ‘Brain On Fire’ was dat het minste waar ik mij zorgen over maakte. Want daar draait de film en het verhaal niet om. Het gaat om de gezondheid van de journalist. En dat weet de actrice als geen ander neer te zetten. Mijn twijfels of zij wel de juiste actrice voor deze rol was, waren direct weg toen het verhaal in beweging kwam.

Brain On Fire Review
Bron: IMDB & Netflix | Brain On Fire

Chloë Grace Moretz weet van de ene naar de andere emotie over te gaan, en haar agressie level blijft door de gehele film om omhoog schieten om daarna weer te zakken. Ik had nog geen spoilers gelezen, en wist ook niet wat er precies aan de hand was. Dat maakte mij als kijker nieuwsgierig wat er met Susannah aan de hand was. Je gaat van het ergste uit en denkt na een aantal aanvallen dat dit wel eens het einde van haar tijd kan gaan betekenen.

Brain On Fire Review
Bron: IMDB & Netflix | Brain On Fire

In zijn totaliteit is ‘Brain On Fire’ een vermakelijke film die je kan gaan kijken als je er aan toe bent. Mocht er niets zijn om te kijken, dan kan ik de film aanraden om op te zetten. Mocht je een abonnement hebben bij Netflix dan is het de moeite waard. Als je van drama houdt en het verhaal van Susannah wilt zien. Dan is deze film het kijken waard, het verhaal neemt je mee en laat je soms met de rillingen achter. Want wat is er toch aan de hand. Daarnaast is de cast oké, maar toch kijk je voor het verhaal en Chloë Grace Moretz.

Movie by Candlelight #2