Bron: Dutch Filmworks & Filmdepot | Child's Play

Child’s Play 2019 Review

6.6
De technologie kan voor de nodige horror zorgen

Met Child’s Play 2019 is er een nieuwe reboot van start gegaan

Bron: Dutch Filmworks & Filmdepot | Child’s Play

De ene reboot of nog niet in de bioscoop geweest of de andere staat alweer klaar om uitgebracht te worden. Dat leek ook het geval met ‘Child’s Play 2019′. De klassieker horror film uit de jaren ’80 kreeg een moderne reboot. Waardoor er een nieuwe generatie zou kennis maken met de moordlustige pop. In de recensie kom je erachter of de veranderingen goed zijn doorgevoerd. Onder aan het bericht kan je zien welk cijfer ik de horror film geef. Wil jij jou cijfer achterlaten? Dan kan!

Karen Barclay geeft haar eenzame zoontje Andy met de beste bedoelingen een Buddi pop voor zijn verjaardag, zijn nieuwe ‘best friend’ Chucky. Wat ze niet weet is dat er met de instellingen van Chucky is gerommeld en dat hij langzaam verandert in een seriemoordenaar… Chucky; Is hij je beste vriend… of je grootste vijand?

De remake van de jaren ’80 film niet uit de lucht vallen. Het was wachten tot dat een studio het aan durfde om een update aan de bekende horror film toe te voegen. De makers van ‘IT: Chapter One’ hebben alle tijd, energie en geld erin gestopt om ‘Child’s Play 2019′ tot een succes te maken.

De pop heeft een flinke update gehad, waar ik aan het begin van de film heel erg aan moest wennen. Het kwam als heel nep over. Omdat ik de oude Chucky was gewend. Naarmate de film vorderde leek ik steeds meer te wennen. Plus dat de pop met de moderne technologie ook samen leken te komen. Het klopte vanaf een bepaald moment, zeker wanneer de technologie in samenwerking met Chucky de ene na de andere moord pleegt.

Met de remake lijkt Chucky eindelijk een meelevend karakter te hebben gekregen

Het gekke aan het begin van ‘Child’s Play 2019′ was dat de band tussen Chucky en Andy moest worden gevormd. De makers probeerde er voor te zorgen dat je als kijker bepaalde acties zou kunnen begrijpen. Dat lukte, waardoor Chucky als grootste verandering, een karakter kreeg aangemeten. Tot een bepaald moment leefde ik toch met de nog net niet ontspoorde pop mee.

Nu heb ik niet alle horror films van deze franchise gezien. Maar wel genoeg om te weten welke stijl de voorgaande edities hebben. Met de manier van horror in beeld brengen, nemen de makers zichzelf niet al te serieus. Het is met een dikke vette knipoog, waar de nodige humor bij komt kijken. Wat heel herkenbaar was bij de vorige edities en nu is terug gebracht.

Kan je niet tegen bloed of andere ranzigheid? Dan is ‘Child’s Play 2019′ niets voor jou. Met de humor komen de nodige liters bloed in beeld komt. Er zijn een aantal acteurs die met bloed zijn overgoten. Wat mij aan het lachen kreeg, terwijl de film probeerde om het gevaar van Chucky duidelijk te maken.

De makers van Child’s Play 2019 lijken de wereld te willen waarschuwen

De makers van Child's Play 2019 lijken de wereld te willen waarschuwen

Waar ik ook aan moest wennen was de moeder-zoon relatie. Actrice Audrey Plaza speelt de moeder van Gabriel Bateman. Audrey lijkt in eerste instantie een hele jonge moeder te zijn. Waardoor ik eerst dacht dat de twee broer en zus waren. Gedurende de film leek het beeld duidelijker te worden, ook al bleef het vreemd overkomen aan het eind van de film. De stem van Mark Hamill, was voor mij als Chucky bijna onherkenbaar. Ik wist dat de acteur de stem had in gesproken, waardoor ik wist wie achter de stem zat.

De moderne twist zat natuurlijk in de technologie. Vandaag de dag kan men niet zonder. Niet dat ik hoop dat een bedrijf als Google, Apple of andere gigant met een fout als Chucky op de markt komt. Ik zou er niet raar van staan te kijken, als het ooit in het nieuws komt. Door de technologie te vertrouwen en steeds verder in ons leven toe te vertrouwen. Kan er ook steeds meer gebeuren. Door zelf rijdende auto’s of alle informatie en apparaten te koppelen in de cloud. Alsof ‘Child’s Play 2019′ de wereld wilde waarschuwen.

Dit is een remake van de klassieker, die door de jaren heen in de bioscoop en direct op DVD is uitgekomen. Er zullen mensen zijn die deze film niet kunnen waarderen, omdat de klassieker te dicht bij hun hart ligt. Toch zou ik de film een kans geven, omdat je na het wennen toch genoeg krijgt te zien wat je kan vermaken.

Child’s Play 2019 Review
De makers van Child's Play 2019 hebben goed gekeken naar de voorgaande edities. De horror en humor hebben zij meegenomen naar de nieuwste editie.
7