GDP-15696.raf

The Cloverfield Paradox Review

Paramount lanceert samen met Netflix de film ‘The Cloverfield Paradox’

The Cloverfield Paradox Movie Poster
Bron: Netflix | The Cloverfield Paradox

Tijdens de Super Bowl liet Netflix weten dat na de wedstrijd de film ‘The Cloverfield Paradox’ online zou staan. Er werd eerder vaag gedaan over wanneer de film uit zou gaan komen. Want Paramount Pictures zou het niet eens zijn met de regisseur van de film. Zo zou Julius Onah een aantal aanwijzingen van de filmstudio hebben genegeerd.

Daarom was het maandagochtend een verrassing dat de film ‘The Cloverfield Paradox’ klaar stond bij de on demand dienst. Ook zou de film onder een andere titel verschijnen, namelijk: ‘God Particle’. Het werd een andere titel, maar mijn vraag was voordat ik ging kijken. Op welke manier heeft deze film een connectie met de eerste of tweede Cloverfield film? Lees de recensie na het verhaal en de trailer van de derde Cloverfield film.

Dit is The Cloverfield Paradox

Een groep astronauten, werkzaam in een ruimtestation, doet een schokkende ontdekking die alles wat ze denken te weten op zijn kop zet. Na een uitvoering van een wetenschappelijk experiment verdwijnt de Aarde. Wanneer er bovendien een ruimteveer verschijnt, moeten de astronauten vechten om te overleven.

De recensie van The Cloverfield Paradox

Omdat er weinig tot bijna niets bekend werd gemaakt over de film ben ik zonder enige informatie begonnen met kijken. De opening van de film is heel filmisch en had eerst mijn vraagtekens waarom ‘The Cloverfield Paradox’ bij Netflix terecht kwam. De mensen van de speciale effecten hebben heel goed hun best gedaan om het er zo goed mogelijk eruit te laten zien. Want de ruimte beelden en het ruimte schip ziet er van de buitenkant goed en gedetailleerd uit.

De acteurs doen er alles aan om de rol zo goed mogelijk te spelen. En dat doen zij met z’n alleen heel goed. Er is geen acteur of actrice die specifiek opviel omdat hij/zij beter of slechter acteerde. Ieder karakter krijg zijn of haar eigen moment om in de spotlight te staan. En zo kreeg je het gevoel de karakters beter te leren kennen. Ook werd het gezin dat de hoofdrol had gespeeld door acteurs met een donkere huidskleur. In andere films was er al snel gekozen voor een gezin met lichte huidskleur.

Bron: Netflix | The Cloverfield Paradox

‘The Cloverfield Paradox’ heeft genoeg plus punten, maar de min punten zijn er zeker!

Mijn enige en grootste minpunt is het script of het verhaal. Aan de ene kant lijkt het alsof ‘The Cloverfield Paradox’ een prequel op de eerste film wilt zijn. Want er wordt in een bepaalde scene gehint op het monster. In de loop van de film worden de verschillende ruimtevaarders door de paradox aangevallen. Waardoor er verschillende verhalen tot stand komen. Alleen lijkt het na een paar minuten al voorbij te zijn met het verhaal. Er wordt niet doorgepakt en dat is heel jammer.

En daarin had ik meer verwacht van J.J. Abrams en het script dat Oren Uziel schreef. In het verleden had hij het script van ’22 Jump Street’. Verder wordt er door de acteurs en de rest van de cast om van wat er aangeboden wordt, het beste te maken. Mijn conclusie over ‘The Cloverfield Paradox’ is dat je de film zeker moet gaan kijken wanneer je de andere twee Cloverfield films hebt gezien. Heb geen hoge verwachtingen dan kan de film alleen maar meevallen.

Relax Music
Joss Stone – Tell Me What We’re Gonna Do Now