Benjamin Renner wilde De Grote Boze Vos naar het grote scherm krijgen, maar is de vertaling goed gelukt?
Bron: Periscoop Film & Filmdepot | De Grote Boze Bos

De Grote Boze Vos Review

8
Benjamin Renner maakt entertainment voor jong en oud

Anno 2019 kan je niet meer om animatie films heen. Iedere filmstudio heeft een eigen afdeling, waar de ene na de andere film wordt gemaakt. Alleen krijg je negen van de tien keer geen 2D animatie op beeld te zien. In ‘De Grote Boze Vos’ is dat toch anders, je stapt namelijk in grote fantasie wereld van Benjamin Renner. In de recensie zal ik de verschillende elementen langs gaan. Natuurlijk laat ik je weten of de film het kijken waard is.

In de animatiefilm ‘De Grote Boze Vos’ krijg je niet één maar drie korte verhalen te zien. Waarbij het gaat om de dieren die op en rond een boerderij op het platteland wonen. Zo verschijnt er een vleugellamme ooievaar op het erf en komen een eend en een konijn een baby afleveren. De listige vos lust wel een eitje, maar moet hij ook de kuikens grootbrengen? En wie bezorgt de dieren met kerst een cadeautje?

Voor vele is animatie voor kinderen gemaakt, terwijl de makers erachter verschillende generaties weten te bereiken. Dat is bij ‘De Grote Boze Vos’ ook het geval. De makers hebben er voor gekozen om verschillende soorten verhalen te vertellen, met ieders elementen waarbij de jonge generaties er in op kunnen gaan. Terwijl de oudere generatie er ook van kan genieten. Zelf moest ik heel erg lachen, tijdens de 83 minuten aan film. De makers gebruiken daar de nodige slap-stick en geniale grappen om dat voor elkaar te krijgen.

De humor en animatie zorgen samen met de verhalen voor top entertainment

De animatie werkt daar ook aan mee. De typische menselijke elementen in bijvoorbeeld het kippen- of hondenhok zorgen ervoor dat de kip, hond, varken en andere dieren nog menselijk overkomen op beeld. Voeg daar de grappen en slap-stick humor bij, en je hebt top kwaliteit entertainment. De dieren zijn op zo’n manier van stemmen voorzien, dat je er direct een karakter aan vast kan plakken. Maar ook direct mensen uit je omgeving erin herkent.

Benjamin Renner is terug gegaan naar het boek ‘De Grote Boze Vos’, nadat hij de Oscar-genomineerde en het Cinekid prijswinnende ‘Ernest en Célestine’ maakte. Hij is door het boek gaan spitten en heeft een geweldige vertaling naar naar bewegend beeld gemaakt. Vanaf de eerste scene had ik het gevoel een stripboek in te stappen. Waardoor mijn eigen fantasie werd geactiveerd, en geloofde wat mij werd getoond.

Ben jij toe aan meer dan een uur onverstoorbaar lachen om top entertainment? Dan raad ik je aan om ‘De Grote Boze Vos’ te gaan kijken. Benjamin Renner is er namelijk in geslaagd om de animatie tot leven te laten komen, en de kijker mee te nemen in het verhaal. Deze film is geschikt voor het hele gezin, en zal voor ieders wat hebben om van te genieten. Vanaf 4 december kan je bij de dichtstbijzijnde filmhuizen en platform Picl gaan genieten van de film.

De Grote Boze Vos Review
Benjamin Renner is een alles kunnen als het om tekenen gaat. Hij weet de het stripboek De Grote Boze Vos een animatie film te maken. Waarin de humor, tekeningen en verhaal op een goede manier zijn vertaald.
8
8.5
8