De film Death Becomes Her gaat over de dood maar komt met heel veel humor
Bron: IMDB & Universal Pictures | Death Becomes Her

Death Becomes Her Review

Waar we vandaag de dag Robert Zemeckis van de iets serieuzere films kennen was daar in 1992 de film ‘Death Becomes Her’. Waarin de hoofdrollen waren weggelegd voor het drietal: Meryl Streep, Bruce Willis en Goldie Hawn. Een film waarbij de dood een grote rol speelt. Hieronder lees je meer over de komedie, fantasy en horror film.

In de jaren ’70 zette de reggiseur Robert Zemeckis zijn eerste stappen in de filmwereld. Waar hij als eerst kwam met een aantal korte films, maar zijn eerste grote klapper was ‘Back To The Future’. Dat was de springplank voor zijn carrière, want hij weet vandaag de dag nog steeds indrukwekkende films te maken.

Je herkent zijn stijl direct als je één van zijn film bekijkt. Het is niet typisch Hollywood, wat normaal gesproken via de bewandelde paden gaat. Zemeckis weet over het algemeen een bizar element toe te voegen, waardoor het een over de top film kan worden. Na ‘Death Becomes Her’ draaide de regisseur en kwamen de serieuze films als ‘Forrest Gump’, ‘Contact’ en ‘Cast Away’.

Actrice Madeline Ashton heeft betere tijden gekend. Wanneer haar oude vriendin Helen Sharp haar verloofde Ernest Menville voorstelt aarzelt ze geen moment om hem in te pikken, want Ernest kan als getalenteerd plastisch chirurg mooi haar uiterlijk opkalefateren. Jaren later krijgt Helen van heks Lisle von Rhoman de gelegenheid om uit de bron van de eeuwige jeugd te drinken, wat de concurrentiestrijd tussen de dames weer opnieuw aanwakkert.

De recensie van Death Becomes Her

Anno nu zou je Meryl Streep niet meer in rol zoals deze verwachten. Je ziet de actrice tegenwoordig in serieuze rollen waarmee zij een boodschap kan overbrengen. Het was een verfrissende kijk op de actrice om haar in de rol van Madeline Ashton te zien. Het was een over de top performance, waarmee zij op de grens van bitch en grappenmaker wist te balanceren.

Daar horen Bruce Willis en Goldie Hawn ook bij. In 1992 had de acteur nog haar op zijn hoofd, ook al werd hij al wel wat kaler. Je ziet hem in actie waar hij weet wat er moet gebeuren. Dat is bij ‘Death Becomes Her’ wel anders. Hij is hysterisch en wordt hier neer gezet als het sulletje van de drie. Hij weet de rol goed neer te zetten, en heeft nog humor ook. Ik zou hem wel vaker in dit soort rollen willen zien.

De recensie van Death Becomes Her

Dan Goldie Hawn, zij lijkt te zijn gecast om haar looks. Een top actrice is zij nooit geweest. Maar zij weet wat haar sterke kanten zijn en die worden in ‘Death Becomes Her’ optimaal benut. Het verhaal is niet al te ingewikkeld waardoor het kijken naar de film heel relaxt kan. De humor zit vooral in de dubbelzinnigheid en de praktische effecten. voor 1992 standaarden ziet het er nog steeds heel goed uit.

Van de scene waarbij Goldie Hawn een enorm gat in haar buik heeft, tot en met de verschillende scenes waarbij het hoofd van Meryl Streep flink wat klappen krijgt. Dat wordt op een geniale manier gebracht. Ook al ligt het er soms te dik bovenop, er zijn ook scenes waarbij je goed moet opletten. Daar zit het meer in de kleine details. Zoals het haar vast houden, anders valt het hoofd van Streep neer beneden.

Je moet van over de top films houden om Death Becomes Her te kunnen waarderen

De film leunt heel erg met de hysterische kant naar een komedie en de fantasie. Natuurlijk vanwege het elementen dat de twee dames niet door zijn te krijgen. Er gebeurd van alles, en tot het einde van de film blijft het hysterisch. Waardoor ‘Death Becomes Her’ een over de top film is waar je door de hysterische scenes heen moet kijken.

Het lijkt erop dat de acteurs heel goed weten in welke film zij zitten, want hoe er wordt geacteerd lijkt te zijn aangepast aan de film. Het is niet de beste film die je van de acteurs of regisseur hebt gezien. Maar het is zeker een aanrader om te gaan kijken. Er zit veel humor in, is donker wanneer het nodig is. En is van begin tot eind vermakelijk.

Heel Holland Bakt TV
Brood, brood en nog eens brood in aflevering 4 Heel Holland Bakt