Bruce Willis stars as Paul Kersey in DEATH WISH, a Metro-Goldwyn-Mayer Pictures film.

Death Wish Review

Bruce Willis is te zien in de wraak actie films Death Wish

Death Wish Movie Poster
Bron: Dutch Filmworks & Filmdepot | Death Wish

De afgelopen jaren wist Bruce Willis zich staande te houden tegenover de bekende superhelden films en veranderingen in Hollywood. Hij zit een lange lijst met actie films en daar kwam begin 2018 de film ‘Death Wish’ bij. Alleen de promotie van de film ging niet zonder enige slag of stoot.

Begin van 2018 vonden er een aantal schiet incidenten plaats in Amerika. Waarbij wapens werden gebruikt om naar een school toe te gaan en zonder enig aarzelen werden de leerlingen en leraren neergeschoten. Een onderwerp dat heel dichtbij de film ‘Death Wish’ ligt. De promotie van de film werd terug geschroefd zodat mensen zich niet zouden gaan storen of beledigd zouden zijn.

Naast de bekende actie acteur Bruce Willis zijn er een aantal andere bekende acteurs te zien in de film. Ik heb het over Vincent D’Onofrio, Elisabeth Shue, Dean Norris en Beau Knapp. Zij moeten er voor zorgen dat de film op een goed mogelijke manier over komt bij het publiek. Natuurlijk samen met de regisseur van ‘Death Wish’.

Regisseur Eli Roth maakt voor ‘Death Wish’ een uitstapje naar de actie film

Regisseur en producer Eli Roth zat achter de camera om er voor te zorgen dat alles op rolletjes zou lopen. Normaal gesproken zie je zijn naam vooral bij horror films maar dit keer maakte hij een uitstapje naar deze actie film. Het is een remake van de gelijknamige film uit 1974. Er zijn jaren verstreken en dan is een remake mogelijk.

Chirurg Dr. Paul Kersey heeft dagelijks te maken met de gruwelijke gevolgen van geweld in zijn woonplaats Chicago. Het wordt voor hem persoonlijk wanneer zijn vrouw en dochter slachtoffer worden van een overval. Wanneer zijn vrouw overlijdt aan de verwondingen en de politie niets voor hem kan betekenen, weet Kersey één ding zeker: de daders mogen niet ongestraft blijven. Hij besluit het heft in eigen handen te nemen. Vanaf dat moment is geen enkele crimineel in Chicago meer veilig.

De recensie van Death Wish

Als je naar een Bruce Willis film kijkt je weet je negen van de tien keer wat je kan verwachten. Er zit veel actie in en het heel vaak om wraak. Bij ‘Death Wish’ is dat niet anders. Alleen moet je als kijker wennen aan de rol van Bruce. Hij is een chirurg en moet heel professioneel overkomen. Alleen komt het de eerste minuten over als een toneelstukje waarbij hij de verkeerde rol speelt.

6
Scooby-Doo en zijn vrienden zijn naar 2020 gehaald
Welke plannen worden losgelaten bij de animatie film Scoob!?

Naarmate de film verder gaat wordt het chirurg gedeelte los gelaten en wordt er wraak genomen door Bruce Willis. Wat wel ongeloofwaardig is het feit dat hij moet overkomen als een onervaren schutter. Hij heeft aan het begin van ‘Death Wish’ nog nooit een pistool in zijn handen gehad. Terwijl je als kijker weet in hoeveel films hij al heeft geschoten. Ik snap dat het de rol is en niet de werkelijke Bruce Willis.

Death Wish Review

Het verhaal van de film past perfect in het beeld dat vandaag de dag wordt geschetst. Steeds meer mensen hebben geen vertrouwen in wat de politie en de wetten voorschrijven. Veel mensen willen het heft in eigen handen nemen en er voor zorgen dat de criminaliteit stopt. In de film wordt er door verschillende mensen commentaar gegeven over de daden die Bruce Willis als Paul uithaalt.

De boodschap/vraag achter ‘Death Wish’ zet je aan het denken

Wanneer mag je zelf bepalen om een pistool te kopen en daar criminelen over hoop te schieten? Ben jij als persoon dan niet hetzelfde als de criminelen? Het zette mij aan het denken toen ik naar de film aan het kijken was. Omdat de titel ‘Death Wish’ kan overkomen als een doorsnee actie film, hebben veel mensen de achterliggende boodschap van de film gemist. Dat is heel jammer want het verdiend meer kijkers.

Death Wish Review

Naast de actie scenes die trouwens heel goed zijn vast gelegd, is er ook een plek voor humor in de film. Tijdens de verschillende actie scenes weet Eli Roth er een aantal grappige momenten in vast te leggen waardoor het wat luchtiger wordt. Zoals een bowling bal op iemand zijn hoofd laten vallen of de manier waarop Paul een stel criminelen neerschiet. Dat kwam heel grappig over beeld.

Iets waar Eli Roth ook heel goed in is, is de scenes ook wat luguber te maken. In een bepaalde scene neemt Paul zijn werk mee om wraak te nemen en de manier waarop hij de man laat dood gaan zag er heel echt uit. Met zijn ervaring in de horror genre weet Eli Roth dat goed te vertalen naar deze actie film.

Netflix lanceert de Raising Dion trailer, van de originele superhelden serie!
Raising Dion Trailer