De Enola Holmes review geeft weer of de film is geschikt voor jong en oud
ENOLA HOLMES: MILLIE BOBBY BROWN as ENOLA HOLMES. Cr. LEGENDARY ©2020

Enola Holmes Review

0
7.3

De Elona Holmes review geeft weer of de film is geschikt voor jong en oud
Source: IMDB Amazon | Enola Holmes

Na ‘Stranger Things’ wilt Netflix graag verder met actrice Millie Bobby Brown. De streamingdienst wilde het kinderboek naar Netflix halen. Brown is in de hoofdrol te zien samen met Henry Cavill en Sam Claflin. Weten de makers er voor te zorgen dat dit een groot publiek aanspreekt? In de ‘Enola Holmes review’ kom je erachter.

Wanneer Enola Holmes − het tienerzusje van Sherlock − ontdekt dat haar moeder is verdwenen, gaat ze naar haar op zoek en wordt ze zelf een superspeurder, waarbij ze haar beroemde broer te slim af is en een gevaarlijke samenzwering rond een mysterieuze jonge lord aan het licht brengt.

Voordat ik aan ‘Enola Holmes’ begon, had ik de nodige twijfels en verwachtingen. Dit komt omdat Millie Bobby Brown bekend is geworden als Eleven in ‘Stranger Things’. Wanneer ik haar in een andere film zie, leg ik snel de associatie met de Netflix serie. Uit de beelden van de trailer, had ik het gevoel dat een jonger publiek werd aangesproken. Zodat de Sherlock Holmes franchise bekend wordt bij een jonger publiek. Terwijl ik en vele met mij, bekend zijn met de ‘Sherlock Holmes’ films van Guy Ritchie.

Na een aantal scènes kon ik Eleven van Brown afschudden. Ze weet de rol eigen te maken, en dat komt mede door de mensen achter de schermen. De regisseur Harry Bradbeer was ook betrokken bij de serie ‘Fleabag’. De invloeden zijn duidelijk terug te zien. Enola praat constant naar de kijker, zodat diegene aan de andere kant van het scherm mee wordt genomen in het verhaal, gedachten en mysterie.

De makers hebben er alles aan gedaan om een top film te maken

Daar komt bij dat de productie tot in de details perfect is. Het voelt aan als een geheel, waarbij de locaties, decors en aankleding matchen. Enola geeft ook duidelijkheid met animatie. Dat op een hele slimme en klassieke manier. Wat aansluit op de klassieke stijl, waarin de film afspeelt. Waardoor de gehele film fris en leuk blijft om naar te kijken.

Source: Tenor Planetclare | Enola Holmes

De referentie naar Sherlock Holmes wordt niet onder stoelen of banken geschoven. Want de twee broers Sherlock en Mycroft hebben een rol in de film. De acteurs Henry Cavill en Sam Caflin worden op een slimme manier ingezet. Waardoor de rollen groter overkomen dan een cameo. Zodat de acteurs maar een aantal dagen op de set hoeven te zijn, om alle scènes op te nemen.

Waar ik bang voor was, was dat Enola te wijs over zou komen. Ook dat was niet het geval. In ‘Enola Holmes’ wordt ze neergezet als een sterke jonge vrouw, die zich niet de les laat lezen. Omdat moeder dat heeft aangeleerd. Ondanks de leeftijd, doet Enola niet onder aan de twee broers.

De mysterie in de film vond ik vaag. Het draaide om Eudoria, de moeder van Enola. Aan het eind had ik niet precies door, wat er precies met haar aan de hand was. Toch werd de kijker door onder andere Enola meegenomen. Zodat thuis op de bank mee kon worden gedacht. Wat de volgende stap was om het geheel op te lossen. Al met al is de film een aanrader om te gaan kijken. Met sterke vrouwen, een mysterie, geweldige productie en goed acteerwerk, maakt dat samen een positief cijfer, en goede entertainment aan het eind van de ‘Enola Holmes review’.

Enola Holmes Review
Met de Netflix film Enola Holmes komen de werelden van 'Fleabag' en Guy Richtie's 'Sherlock Holmes' samen. Waarmee een Holmes mysterie voor jong en oud interessant wordt om naar te kijken.
7