Source: Copyright 2020 UNIVERSAL STUDIOS & Filmdepot | Freaky

Freaky Review

0
6
Een bekend verhaal met een horror twist

De horror film Freaky verteld een wel bekend film verhaal

Universal Studios lanceerde na Halloween de horror film ‘Freaky’. Het heeft even geduurd, maar ik heb de film uiteindelijk gezien. Waardoor het tijd wordt om de Jason Blum geproduceerde film te voorzien van de nodige kritiek. Hebben de makers er alles uitgehaald? Of is er genoeg te verbeteren? Lees de recensie en kom erachter.

In ‘Freaky’ wisselt high school girl Millie Kessler van lichaam met de meedogenloze seriemoordenaar The Butcher. Als de mystieke, oude dolk van The Butcher ervoor zorgt dat hij en Millie wakker worden in elkaars lichaam, ontdekt Millie dat ze slechts 24 uur de tijd heeft om te voorkomen dat ze permanent gevangen blijft in het lichaam van een moordlustige psychopaat. Het grootste obstakel is dat ze het uiterlijk heeft van een maniak van middelbare leeftijd, die het doelwit is van een klopjacht in de hele stad, terwijl The Butcher die eruit ziet als zij, hunkert naar een bloedbad tijdens Homecoming.

De makers hebben er voor gekozen om een klassiek verhaal met een horror twist te vertellen. Recent kwam de film ‘Little’ uit, maar de film ‘Freaky Friday’ was voor mij een directe inspiratiebron. Want de makers hebben goed gekeken wat werkt, en hebben dat toegepast bij de horror film.

Krijgt de kijker een spannend verhaal te zien?

Helaas zijn de makers er niet in geslaagd om de film ‘Freaky’ qua verhaal spannend te maken. Dat zit er in, dat het begin en eind bekend is. Je weet dat de twee geesten terug in hun eigen lichaam moeten. Tussen het wisselen en terugdraaien van de geesten, kunnen de makers uitpakken. Naast de grote verhaallijn, zijn er een aantal andere verhaallijnen. Die zijn niet zo goed, dat het mij kon interesseren. De makers hebben die erin geschreven, zodat de film kan worden gevuld.

Wanneer The Butcher als Millie los gaat, weet de film mij het meest te pakken. De makers hebben er alles aan gedaan om de bekende horror elementen goed te laten zien. Voor de kijkers is dat op een geloofwaardige manier gedaan. Want een tiener heeft niet de kracht van een volwassen man. Wanneer het lukt om mensen van het leven te beroven, krijgt de kijker (bijna) alles te zien. Er zaten scenes tussen dat ik weg moest kijken.

Er zaten een hoop scenes tussen, die ongeloofwaardig overkomen op de kijken. Wanneer The Butcher door de stad loopt, wordt hij herkent. Er wordt geschreeuwd, maar geen actie ondernomen. Dit is een voorbeeld waarbij de makers de film, op een over de top manier hebben neergezet. Voor mij als kijker is het soms lastig om de film serieus te nemen.

De acteurs in Freaky halen het beste uit zichzelf

Vandaag de dag kan een film niet zonder een diversiteit aan karakters. Gelukkig is dat bij de makers van ‘Freaky’ ook terecht gekomen. Want er is een homoseksuele jongen en een zwart meisje te zien. Dat krikt de diversiteit wat op. Gelukkig hebben de acteurs Celeste O’Connor en Misha Osherovich genoeg te doen in ‘Freaky’. Waardoor ik meer kon lachen en genieten van de karakters, dan de hoofdrolspelers.

Dan over naar de hoofdrol spelers. Want daar kan je niet omheen. Voor mij sprong Kathryn Newton er het meest uit. Er is een groot verschil te zien, wanneer ze Millie speelt of The Butcher. De blik in haar ogen, mimiek en lichaamstaal is anders. Helaas kon ik niet zo lachen om Vince Vaughn. Hij kon alleen de over de top tiener spelen. Dat had anders gekund.

Wanneer je denkt dat ‘Freaky’ is afgelopen, hebben de makers nog een kleine actie scene klaarstaan. Wat mij betreft had de scene niet gehoeven. Al geeft de scene wel een duidelijk einde weer. Waardoor de makers niet snel met een vervolg kunnen komen. Want dan is de kans groot, dat het verhaal en film in herhaling valt.

Freaky Review
De makers van 'Freaky' hebben geprobeerd om alles uit het budget te halen. Jason Blum heeft de film geproduceerd, en dat is te zien. Hij weet op een creatieve manier zoveel mogelijk te laten zien. Als het om de horror gaat, is dat zeker gelukt. Het verhaal is niet vernieuwend, maar komt op het juiste moment. Omdat er weinig in de bioscoop is te zien, is dit leuke entertainment om naar te kijken. Waarbij de acteurs in de film proberen om alles uit de rol te halen.
6
6
6