GAME NIGHT

Game Night Review

Wanneer de spelletjes avond met vrienden uit de hand loopt, dan heb je een echte Game Night!

Game Night movie poster
Avonden lang samen met vrienden verschillende bord spellen is heel erg leuk om te doen. Maar de makers van ‘Game Night’ wilde het spectaculairder maken en daarmee is de film versie van een zo normaal fenomeen als spelletjes avonden geboren. Met in de hoofdrollen Jason Bateman en Rachel McAdams.

De twee regisseurs die bij de nieuwe Warner Bros komedie achter de camera staan hebben eerder gewerkt aan de komedies ‘Horibble Bosses’ en ‘Vacation’. Heel bijzonder is het wel dat er komedie regisseurs betrokken zijn bij een DC Comic film. Want de heren John Francis Daley en Jonathan Goldstein werken na ‘Game Night’ aan de ‘Flashpoint’ film. Of zij goed werk hebben afgeleverd kom je achter in de recensie.

Dit is Game Night

Voor hun wekelijkse spelletjesavond voor koppels wordt de lat hoger gelegd wanneer Max’s charismatische broer, Brooks, een moord mysterie partijtje organiseert compleet met neppe schurken en FBI agenten. Dus wanneer Brooks wordt gekidnapped, hoort dat bij het spel… toch?

Maar wanneer de zes uber-competitieve spelers vastberaden zijn om de zaak op te lossen en te winnen, ontdekken ze dat dit ‘spel’, noch Brooks, is wat het lijkt. In de loop van één chaotische nacht bevinden de vrienden zich steeds dieper in de problemen. Elke stap leidt weer tot een onverwachtse nieuwe wending. Geen regels, geen puntentelling en geen idee wie alle spelers zijn. Dit wordt óf het leukste spel ooit, óf … game over.

De recensie van Game Night

Het idee dat ‘Game Night’ een goed idee is om te veranderen in een film, dat is heel goed bedacht. Alleen is de manier van in beeld brengen en de juiste toon en balans vinden een lastige taak. Want als je de trailer van de film hebt gezien lijkt het erop dat alle grappen er in verwerkt zijn.

Want ‘Game Night’ lijkt op het eerste gezicht een komedie waarbij je dubbel ligt om de grappen die worden gemaakt. Toch krijg je een reality check wanneer je naar het geheel kijkt. Er zijn een aantal actie scenes die heel goed op beeld staan en waarbij de makers laten zien wat zij in huis hebben. Alleen lijkt dat de overhand te hebben. Ik heb niet zo vaak moeten lachen als dat ik in eerste instantie had verwacht.

Toch weten de makers een aantal verrassende elementen in de film te verwerken. Zo zijn de shots die bijvoorbeeld van de wijk of parkeerplaats zijn gemaakt op een bepaalde manier geschoten. Er is een filter over heen gelegd waardoor het op een spelbord lijkt. Een creatief en grappig element dat de makers erin hebben geplakt. Daarnaast is de muziek ook heel erg goed, de spanning wordt opgebouwd. En het houdt je in het moment dat er een spel moet worden uitgespeeld.

Game Night Review
Bron: Warner Bros & Filmdepot | Game Night

Ondanks de weinige grappige grappen waren er een aantal acteurs die mij op een positieve manier wisten te verrassen. Dat waren Billy Magnussen en Jesse Piemons. Zij waren naast de hoofdrolspelers diegene waar ik wel om kon lachen. Want Billy speelde Ryan, de niet zo slimme man die voor domme opmerkingen zorgde. Ook Jesse was een verademing voor ‘Game Night’. Hij speelde de vreemde buurman, die te graag mee wilde doen met de spelletjes avonden. Hij zorgt voor een goede en hele leuke twist in de film.

Mijn conclusie

Mijn conclusie is dat je deze film moet gaan kijken wanneer het te streamen of te downloaden (via de legale wegen) is. Hoe vermakelijke de film ook is, ‘Game Night’ heeft zo zijn plussen en minnen. Toch is het een film dat je honderd minuten weet te amuseren.

Rudimental feat. Ed Sheeran – Lay It All On Me (Cali Remix)