Bron: IMDB & Warner Bros | Godzilla

Godzilla Review

Het monster is terug, Godzilla moet de start zijn van de nieuwe franchise van Warner Bros

Bron: IMDB & Warner Bros | Godzilla

Als filmstudio kan je niet zonder een bekende franchise. Warner Bros zet de ene na de andere franchise op waar zij mee lijken te scoren. Als het om horror of monsters gaat, zij hebben het. In 2014 werd de film ‘Godzilla’ uitgebracht en daarmee werd er opnieuw leven geblazen.

Voor de film werkt Warner Bros en Legendary samen. Het was voor de studio afwachten of het een succes zou worden. Met de positieve recensies en een goede opbrengst was het zeker een succes. Voor Warner Bros een goede reden om het verder uit te breiden. Met ‘Kong: Skull Island’, volgend jaar ‘Godzilla: King of the Monsters’ en ‘Godzilla vs Kong’ in 2020.

Wanneer boosaardige wezens, versterkt door de wetenschappelijke arrogantie van de mens, de mensheid en haar voortbestaan bedreigen slaat Moeder Natuur terug met haar eigen ultieme wapen, Godzilla, een verwoestende natuurkracht, die het in een heftige strijd zal opnemen tegen deze creaturen.

Temidden van alle geweld en chaos volgen we drie leden van een gezin. Joe Brody is een wetenschapper in Japan. Hij ontdekt als één van de eersten een anomalie in sonargegevens en is net met zijn onderzoek hiernaar begonnen wanneer de hel losbarst. Zijn stiefzoon Ford, een jonge marineofficier, probeert ondertussen terug te keren naar zijn gezin in San Francisco. Waar zijn vrouw Elle, een verpleegster, haar handen vol heeft met het helpen van mensen in nood.

De recensie van Godzilla

Wanneer je naar een film als ‘Godzilla’ gaat hoop je een hoop actie te zien waarbij de hoofdrol speler van de film onderdeel van is. Toch hebben de makers er voor gekozen om de focus op de mensen te houden. Wat heel jammer is, is dat er geen grote actie scene in zit. Maar een aantal scenes waarbij je de helft maar ziet.

Regisseur Gareth Edwards regisseerde na ‘Godzilla’ de Star Wars spin-off ‘Rogue One: A Star Wars Story’. Je ziet dat hij in de eerst genoemde film alles in de juiste sfeer neer te zetten. Dat lukt hem zeker. Wanneer de eerste minuten van de film beginnen, wordt je er direct ingezogen. De muziek is meeslepend en brengt een grimmige sfeer met zich mee.

De recensie van Godzilla
Bron: IMDB & Warner Bros | Godzilla

De focus van Gareth Edwards lag bij het overbrengen van het gevoel dat het gevaar heel dichtbij is. In de scenes waarbij de mensen moeten rennen voor hun leven, is de camera op dezelfde hoogte en vlucht de camera mee. Waardoor je het gevoel krijgt tussen de actie te zitten. Een goed idee van de makers, zodat je het gevoel van gevaar mee krijgt.

Ook de verschillende locaties helpen niet mee om de film op een goede manier te volgen. Je switcht van de ene naar de andere locatie. Daar komt bij dat de verschillende karakters niet een duidelijke rol in het geheel hebben. Aaron Taylor-Johnson is als enige acteur door de gehele film te zien. Je krijgt te maken met zijn vader maar hij komt al snel te overlijden. Je moet meeleven met de karakters maar dat wordt je niet makkelijk gemaakt.

Bron: IMDB & Warner Bros | Godzilla

Wat mij betreft had Godzilla een grote rol in het geheel mogen hebben. Je ziet hem wel, maar de focus moet van de mensen. Want je gaat naar een monster film voor de monster. De beelden van deel twee zien er tot nu toe heel goed uit, want daar zie je meer dan alleen Godzilla. Een groep met monsters nemen het tegen elkaar op. Daarmee is ‘Godzilla’ van 2014 een goede start om de franchise beter en groter te maken.

Music Listed
Deze nummers zijn bijna volwassen