Hebben de makers van Good Boys ook een good movie afgeleverd?
Bron: © Universal Pictures & Filmdepot | Good Boys

Good Boys Review

6.4
Drie tieners gaan los op een volwassen manier

Toen ik de trailer van ‘Good Boys’ zag lagen de verwachtingen best hoog. Waardoor ik met veel enthousiasme naar de bioscoop ging. Of mijn verwachtingen werden waar gemaakt? Daar kom je achter door de recensie van de grens opzoekende komedie. Mocht jij de film hebben gezien, laat jou recensie onder aan achter. Zodat er een algemeen cijfer wordt gevormd.

Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de 12-jarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. In de hoop een spoedcursus te krijgen besluiten Max en zijn beste vrienden Thor en Lucas om de drone van Max zijn vader te gebruiken om hiermee een zoenend stelletje te bespioneren. Maar alles loopt mis als de drone kapot gaat. Er volgt een dag vol foute beslissingen waardoor ze in aanraking komen met gestolen drugs, in een paintball-gevecht terechtkomen en moeten vluchten voor zowel de politie als een stel angstaanjagende tienermeiden

Als je kijkt welke makers er achter de schermen betrokken waren tot het creëren van ‘Good Boys’, dan weet je al wat voor humor en film je te zien gaat krijgen. Denk aan de films ‘Superbad’, ‘Bad Neighbours’ en ‘Sausage Party‘. De gemene deler is de humor. Het is soms op het randje, waardoor er genoeg mensen zijn die op de helft van de film afhaken.

Dat was ook het geval bij de recent uitgekomen komedie. De drie jonge acteurs Jacob Tremblay, Brady Noon en Keith L. Williams spelen de jonge jongens, die proberen mee te komen met de populaire kinderen. De grappen die daar bij worden gemaakt, zijn geschreven voor een wat ouder publiek. Ook al is de film voor kijkers ouder dan twaalf jaar.

De meeste grappen in de film waren te zien in de trailer of kan sommige mensen niet aanspreken

Als puber zijnde is het leuk om ‘Good Boys’ met een groep vrienden te gaan kijken. Omdat er seks speeltjes en andere gerelateerde grappen en scenes erin zijn geschreven. Zelf kon ik de grappen waarderen, alleen leek het erop dat de makers van de trailer, de leukste grappen al hadden gebruikt.

Waardoor er een paar grappige grappen over bleven en de rest van de film rustig door kabbelde. Zonder dat je als kijker werd uitgedaagd om te blijven kijken. Waardoor er meerdere mensen in de zaal de telefoon pakte of met elkaar gingen praten. Als film wil je dat niet, daarmee hebben de makers de plank mis geslagen.

Omdat de humor voor een wat ouder publiek was, werd er door de makers opgelet hoe de dialogen in de film werden neergezet. Zelf vond ik dat er een goede balans zat van gesprekken waarbij kinderen onderling communiceerde. En een moment later in het gesprek werden er volwassen onderwerpen of woorden gebruikt. Daarmee sprak de film mij aan en waarschijnlijk een hele brede doelgroep.

De acteurs en boodschap van Good Boys maakte het einde van de film goed

De acteurs Jacob Tremblay en Keith L. Williams sprongen er bij ‘Good Boys’ het meeste uit. Tremblay liet een hele andere kant van zichzelf zien. Tot nu toe weet hij in films terecht te komen, waarbij zijn acteer prestaties van hoog niveau zijn. Denk aan ‘Room’ of ‘Wonder‘. Met deze rol, draagt hij de film en laat hij de kijker merken dat hij ook wat ouder wordt. Bepaalde scheldwoorden had ik tot nu toe niet uit zijn mond gehoord. Het paste wel in het plaatje van zijn karakter en de film.

Dan Keith L. Williams, tot nu toe had ik niet van de acteur gehoord. Hij in ‘Sadie’ en de serie ‘The Last Man On Earth’ te zien. Zijn acteer werk was in deze film heel erg goed. Hij wist mij te overtuigen dat hij voor het goede ging, en daarmee ook alleen maar eerlijk wilde zijn. In ‘Good Boys’ kwam dat extra tot zijn recht omdat zijn vrienden juist voor een ander pad kozen. Ik hoop dat Williams in nog meer films en/of televisie series zien zal zijn.

Er zat een kleine boodschap in ‘Good Boys’ verwerkt. Het draaide gedurende de film vooral om het mee doen met andere kinderen. Waardoor bepaalde hobby’s aan de kant werden geschoven. Als vrienden hoef je niet altijd alles samen te doen. Je kan voor het spelen in een musical of een bepaald bordspel andere vrienden hebben. Het draait bij vriendschap om het los laten van elkaar. Ook al zie je elkaar niet elke dag, dat betekend niet dat je minder om elkaar geeft of daarna samen wat kan gaan doen.

De verschillende punten bij elkaar maken dat in de ‘Good Boys’ niet zo goed vond als dat ik van te voren had verwacht. Het is leuk om de film vanaf de bank te bekijken. Zodat je tussen bepaalde scenes door verder kan kijken. Ik raad je dan ook aan om te wachten tot dat de film via de legale manier te streamen of te koop is. Daarom geef ik de film een 6,4.

Good Boys Review
Kinderen proberen volwassen te zijn, maar loopt totaal uit de hand. Waarbij de seks grappen en speeltjes je om de oren vliegen. Zijn de makers een grens over gegaan?
6