De keiharde actie komedie laat de kijker vol adrenaline achter
Bron: Gusto Entertainment & Filmdepot | Guns Akimbo

Guns Akimbo Review

0
7.2
Bloed, actie en humor...

Een aantal jaar geleden werd de film ‘Nerve’ gelanceerd. Waarin er een hard online spel werd gespeeld. Met de nieuwe film ‘Guns Akimbo’ wordt daar een andere versie aan toegevoegd. Wat mij vooral opvalt is dat Loinsgate in Amerika en Gusto Entertainment in Nederland bijna geen reclame heeft gemaakt voor de film. Waardoor ik vrij recent erachter kwam dat de film met Daniël Radcliffe en Samara Weaving uit zou komen.

Wat mij betreft heeft Samara Weaving een goede reputatie neergezet. Ze is de afgelopen jaren in verschillende actie films te zien geweest. Zoals ‘The Babysitter’ en recent ‘Ready or Not’. Waarbij komedie en actie hand in hand gaan. Radcliffe pakt filmrollen, waarin er een andere kant van hem wordt getoond. Waarbij hij zichzelf niet serieus neemt. Weten de boven genoemde situaties voor een top film te zorgen? Je leest het in de recensie van ‘Guns Akimbo’. Laat onder het bericht je mening over de film achter.

Waar gaat de film over?

In de gitzwarte actie komedie wordt de nerdy videogame-ontwikkelaar Miles onbedoeld deelnemer in een illegaal spel op leven en dood. Terwijl miljoenen mensen hem via de livestream volgen moet Miles zich in zijn eentje uit deze benarde positie zien te redden.

Mijn mening over Guns Akimbo

Mijn mening over Guns Akimbo

Wat mij opviel tijdens het bekijken van ‘Guns Akimbo’ is dat regisseur Jason Lei Howden een bepaalde visie had. Dat zag je bij de aankleding van de locaties, karakters tot en met hoe alles werd vast gelegd. Howden heeft de nodige ervaring als het gaat om films voorzien van effecten. Hij heeft de film ‘War for the Planet of the Apes‘ voorzien van computer effecten. Waardoor hij weet hoe bepaalde scenes in beeld moeten worden gebracht.

Dat pakte heel goed uit, alleen bij bepaalde scenes iets te goed. Er werd flink gedraaid met de camera, waardoor ik weg moest kijken. Het scherp stellen lukte niet. Daarnaast heeft Howden het script van ‘Guns Akimbo’ geschreven. Waardoor de film nog beter uit de verf komt. Je merkt dat makers een film wilde neerzetten dat je meeneemt, maar niet al te serieus is. En gaat voor een over de top prestatie.

Had de humor er niet in zitten, dan was één groot schiet drama geworden. De kijker kan nu even bijkomen van al het geweld. Want je krijgt het in je gezicht geduwd. Je kan er niet om heen, waardoor ik bij bepaalde scenes met mijn handen voor mijn mond zat. Kan je niet tegen bloed? Dan is de film niet aan te raden om te gaan kijken. Dit alles heeft veel weg van een videogame. Als kijker kan je zien hoe mensen zich staande proberen te houden.

De actie en humor gaan heel goed samen in de film. Dat wordt extra onderstreept door Daniel Radcliffe en Samara Weaving. Beide voegen met de acteerprestaties een extra laag toe aan ‘Guns Akimbo’. Het verhaal weet niet veel toe te voegen, want het draait tenslotte om de actie en humor. Radcliffe en Weaving proberen het beste er van te maken. Waardoor de ontknoping enigszins logisch kan overkomen.

Guns Akimbo Review
Regisseur Jason Lei Howden weet wat hij wilt laten zien met de film Guns Akimbo. Er is overal rekening meegeholpen. De aankleding van karakters, locaties. Maar ook de humor en actie. Daniel Radcliffe en Samara Weaving weten daar een extra laag aan toe te voegen.
5
7.5
7