Weten Theo James en Forest Whitaker te laten zien hoe de wereld vergaat in How It Ends?
Bron: Netflix | How It Ends

How It Ends Review

Bron: IMDB & Netflix | How It Ends

Netflix is van plan om in 2018 tegen de honderd films te lanceren. Waarbij de ene meer aandacht dan de ander lijkt te krijgen. Dat was het geval bij ‘How It Ends’. De film kreeg na het lanceren van de trailer veel aandacht. Mede dankzij twee acteurs die bij het zien van de eerste beelden in de spotlight werd gezet.

Ik heb het over Theo James en Forest Whitaker, beide acteurs die voor het grote publiek bekend zijn van films die je in de bioscoop hebt gezien. Zo was Theo James in de ‘Divergent’ franchise te zien. Alleen liep dat niet al te positief af, waarbij de acteur op zoek moest naar een andere rollen. Forest Whitaker is grotendeels te zien in de films waarbij hij een bijrol heeft, zoals ‘Rogue One‘. In ‘How It Ends’ hebben de acteurs een leidende rol.

Regisseur David M. Rosenthal maakte in 2015 de film ‘The Perfect Guy’ het werd positief ontvangen en ‘How It Ends’ is de film die hij drie jaar later samen met Netflix lanceert. In de film draait het om Will en zijn schoonvader. Wanneer er een Apocalypse begint, is het onmogelijk om vriend en dochter Samantha te bereiken. Zij besluiten om naar Georgia te reizen om haar op te zoeken.

De weg er naartoe is gevaarlijk en niet zonder risico’s. Is het niet van de gevaren dat de wereld vergaat, dan wel van de mensen die het heft in eigen handen nemen. Weten Will en Tom samen in Georgia aan te komen? Om te zien of Samantha veilig is ondergedoken? De film is vanaf nu te streamen bij Netflix.

De recensie van How It Ends

Toen ik de trailer van ‘How It Ends’ voor het eerst zag, maakte ik al snel de vergelijking met ‘World War Z’. Waarbij de mensheid ook wordt bedreigt, alleen dan met een virus. Dit keer start er een Apocalypse waarbij de natuur de wereld lijkt te gaan resetten. De opbouw van de film is heel erg rustig. Het eerste deel is vooral het bouwen van de fundering.

De verschillende belangrijke karakters worden geïntroduceerd, en de start van het einde begint. Dat is heel goed neergezet, want je ziet en voelt hoe iedereen in paniek raakt als zij niet weten wat er aan de hand is. Alleen duurt het te lang voordat het verhaal echt op gang komt. Het blijft hangen de verstandhouding tussen Will en Thomas. Want je voelt al direct dat dit de focus van de film wordt, hoe zij het goed maken en een band op gaan bouwen.

Bron: Netflix | How It Ends

Misschien is een roodtrip film niet voor mij weggelegd, maar het duurde allemaal veel te lang voordat echt wat actie kwam. Er gebeurde wel wat, waardoor het verhaal weer even vooruit kon. Maar het was vooral van het ene punt naar het andere punt werken. Tussendoor kregen de karakters te maken met mensen die in hun eigen belang actie ondernamen.

Nu heeft regisseur David M. Rosenthal visueel heel sterk werk afgeleverd. Het was een verademing om tussen het niet al te sterke verhaal weg te kunnen kijken in visuele aspect. Er is niets bezuinigd op de effecten en sets waar de verschillende scenes zijn opgenomen. Visueel gezien had ‘How It Ends’ in de bioscoop kunnen draaien. Want het doet niet onder voor andere films die ik recent heb gezien.

How It Ends weet te slagen dankzij de acteurs Theo James Forest Whitaker

Bron: Netflix | How It Ends

De acteurs in de film, Theo James en Forest Whitaker weten de relatie tussen de karakters heel goed te verkopen. Zij acteren heel goed en proberen de emotie zo goed over te brengen. De actie die je ziet in ‘How It Ends’ is heel goed en spannend tegelijk. Je aandacht wordt direct naar het scherm getrokken. De acteurs die in de scenes zitten weten het op te bouwen en te verkopen.

Mijn conclusie is dat ‘How It Ends’ een vermakelijke film is om naar te kijken. Niet vanwege het bijzondere of opnieuw uitgevonden verhaal. Maar om de visuele effecten die het Apocalypse effect laten zien. Ook is het leuk om de acteurs Theo James en Forest Whitaker samen in een film te zien.

BewarenBewaren

App Blog
Laat je hersenen kraken met Charming Runes en Cuzzle op je smartphone