Bron: Entertainment One Benelux & Filmdepot | I Feel Pretty

I Feel Pretty Review

Amy Schumer gooit haar lichaam in de strijd om ‘I Feel Pretty’ te verkopen

I Feel Pretty Movie Poster

De titel hierboven is misschien iets te letterlijk, maar ‘I Feel Pretty’ heeft daar alles mee te maken. Want Amy Schumer moet de kijkers er van overtuigen dat zij werkelijk betoverd wordt. En haar zelfvertrouwen het dak uit schiet. Vorig jaar was zij nog te zien in de komedie ‘Snatched‘ samen met Goldie Hawn.

Een jaar later is zij terug met ‘I Feel Pretty’ en na het zien van de trailer wilde ik de film graag zien. Dit omdat de komedie mij aansprak alleen al om de boodschap die er in verwerkt zit. De schrijvers Abby Kohn en Marc Silverstein van komedies als ‘How The Be Single’ en ‘Valentine’s Day’ maken een regisseurs debuut met deze films. Bij de vorige films schreven zij de scripts maar nu doen zij beide.

Het verhaal van ‘I Feel Pretty’ gaat over de onzekere Renee. Zij loopt in haar dagelijks leven keer op keer tegen stereotype beelden aan van mensen met een maatje meer. In haar omgeving krijgen mensen die knap en slank zijn alles voor elkaar krijgen. Er wordt geflirt, de liefde komt ze aanwaaien en ga zo maar door.

Daar komt bij dat het zelfbeeld van Renee niet al te best is, daar komt verandering in nadat zij tijdens het sporten met een harde klap van haar fiets valt. De klap zorgt ervoor dat Renee zichzelf ziet als de knapste vrouw van de wereld. En schaamt zich nergens voor. Zij is wie zij is en laat dat aan iedereen horen. Ook al wil je het niet horen, zij vindt zichzelf het best in allerlei opzichten. Maar loopt dit goed af?

De recensie van I Feel Pretty

In eerste instantie zou je denken dat deze film zich alleen richt op de vrouwen die ‘I Feel Pretty’ gaan. Toch is dat niet helemaal waar. Want de vriend van Amy Schumer karakter heeft ook te maken met een aantal onzekerheden. Zo zou hij te vrouwelijk zijn, ontwijkt sportscholen waar gespierde mannen sporten en ga zo maar door. Het was goed om te zien dat de makers zich er van bewust zijn dat mannen vrouwen ieders met onzekerheden te maken krijgen. Hoe groot die ook zijn.

De casting in ‘I Feel Pretty’ is heel erg goed. Komiek en actrice Amy Schumer is de enige die deze film op zo’n manier kan neerzetten. Zij laat zien dat je als persoon met onzekerheden van met je gewicht, uiterlijk etc niet hoeft te schamen. Daarentegen weet zij de zogenaamde toverspreuk zo neer te zetten dat je het geloofd. Zij is te zelfverzekerd en weet daar een aantal goede grappen mee te maken.

Ook mengt dat zich met het verhaal van de film waarbij zij als medewerkster van een cosmeticalijn naar de voorgrond wilt komen. En als een alledaagse vrouw weet hij zij de rijke dames de les te lezen als het gaat om de klanten. Daar zat voor mij ook direct het punt dat mij tegen stond. Op een bepaald moment gingen de grappen en opmerkingen te ver. Ook al snap ik dat het bij het verhaal hoort om haar in te laten zien hoe het echt zat.

Amy Schumer en de regisseurs vormen voor ‘I Feel Pretty’ een heel goed team

Toch maakt het einde van de film alles goed, wanneer Renee Bennet (Amy Schumer) er achter komt dat er geen toverspreuk was. De manier waarop dat gebeurd en de teksten die daarop volgen komen binnen. Want mensen zijn mensen en alle vormen en maten mogen er zijn. Waar iedereen mee te maken krijgt of je maat S of XXL ook hebt.

De sfeer maakt ook heel veel goed. Want de schrijvers en voor het eerst ook regisseurs Abby Kohn en Marc Silverstein hebben veel ervaring op gedaan bij andere films. Je ziet dat zij weten hoe je een warme sfeer moet neerzetten. Iets waar ik gevoelig voor ben bij films. Dat je het gevoel krijgt dat je naar die straat of stad wilt gaan. Na het zien van ‘I Feel Pretty’ kreeg ik dat absoluut!

Rupaul’s Drag Race All Stars 4 – LaLaPaRUza