De makers van Instant Family willen met deze film, pleegzorg in de spotlight zetten
Bron: Paramount Pictures & Filmdepot | Instant Family

Instant Family Review

Het heeft een hele lange tijd geduurd voordat Paramount Pictures de film ‘Instant Family’ in Nederland ging lanceren. Eind januari was het eindelijk zover. De komedie en lichtelijke drama film dat de spotlight op pleegzorg wilt zetten. Ook al hebben veel mensen kennis gemaakt, dat betekend niet dat mensen weten hoe zo’n procedure daadwerkelijk gaat.

Het verhaal van de komedie is gebaseerd op het leven van schrijver, regisseur en producent Sean Anders. Wat de perfecte inspiratie bron kan zijn om een leuke en humorvolle film te maken. In de film ‘Instant Family’ zijn Mark Wahlberg en Rose Byrne te zien als koppel met een kinderwens. De film gaat over het volgende:

Als Pete en Ellie een gezin willen stichten komen ze in de wereld van adoptie terecht. Wanneer ze de rebelse 15-jarige Lizzy en haar jongere broer en zus leren kennen krijgt het stel onverwacht in één keer drie kinderen. Nu moeten Pete en Ellie de kneepjes van het ouderschap onder de knie zien te krijgen, in de hoop om met z’n vijven één grote familie te worden. Dit brengt niet alleen moeilijke situaties met zich mee maar ook grappige en ontroerende momenten.

Instant Family laat pleegzorg in een aantal scenes te rooskleurig zien

Een aantal jaar geleden heb ik een eerste stap gezet om voor pleegzorg te gaan. Waardoor mijn interesse voor film, vanaf de eerste trailer er was. De ‘Instant Family’ recensie wil ik beginnen door een aantal acteurs en rollen te bespreken. Om te beginnen met Mark Wahlberg. Hij laat een goede vader rol zien, iemand met humor, goede tips om op te groeien, maar vooral zorgzaam.

Toch is het niet anders dan dat ik hem in ‘Daddy’s Home’ heb gezien. Alleen is er een ander soort humor in het verhaal geschreven. Er is geen strijd tussen de volwassenen gaande. Daarna viel mij Rose Byrne mij het meest op. Zij weet als actrice veel verschillende rollen neer te zetten. Ik vond haar grappig en overtuigend als moeder tegelijk. Je zag haar worstelen met de kinderen en hoe zij het aan zou pakken.

Het verhaal dat vanaf de start van ‘Instant Family’ wordt verteld klopt tot zekere hoogte. Misschien gaat het in Amerika zo, maar in Nederland zou dit op een te romantische manier gaan. Want als jij voor pleegzorg gaat heb jij als komende pleegouder niet veel te willen. Van bijvoorbeeld hobby’s, interesses of welk kleur haar. Daarmee werd het voor mij op sommige momenten onrealistisch in beeld gebracht.

De inspiratie van Instant Family komt bij de regisseur vandaan

Ook leek alles heel snel te gaan, vanaf het moment dat Pete en Ellie kiezen om voor pleegzorg te gaan, tot het moment dat de kinderen bij hen intrekt. Er wordt goed onderzocht of jij geschikt bent als pleegouder. Wanneer jij enige twijfel hebt, dan val je al snel door de mand. De juiste motieven om voor pleegzorg werden niet naar voren gebracht.

Naarmate de film verder ging, kwam ‘Instant Family’ op gang. Je kreeg een band met het samengestelde gezin, en niet alles gaat van een leien dakje. Wat heel prettig is om te zien, want in geen enkel gezin gaat alles perfect. Wanneer Pete en Ellie de kinderen leren kennen, weten zij mijn emoties te bereiken. De film wordt neergezet als een komedie, dat is het ook zeker, maar de scenes met drama pakte mij in.

De band tussen de gezinsleden komt heel overtuigend over, en ik had een brok in mijn keel. Met een aantal tranen, want wanneer zij uit elkaar worden gehaald, is het hart verscheurend. ‘Instant Family’ is een feel-good film dat met hier en daar een afslag neemt om je emoties te testen. Wanneer de film is afgelopen, houdt jij voor de rest van de dag een goed gevoel. Het is een vermakelijke film, en zeker aan te raden om ‘Instant Family’ zo snel mogelijk te gaan kijken.

Throwback Music
Rihanna – Don’t Stop The Music [Throwback Thursday]