Bron: Netflix & Warner Bros | Isn't It Romantic

Isn’t It Romantic Review

Past Isn’t It Romantic in de catalogus van streamingdienst Netflix?

Past Isn't It Romantic in de catalogus van streamingdienst Netflix?
Bron: Netflix & Warner Bros | Isn’t It Romantic

Warner Bros lanceerde voor Valentijnsdag de film ‘Isn’t It Romantic’, althans in Amerika. Want de film kwam in Nederland uit op 28 februari. Met het uitbrengen van de romantische komedie, is Warner Bros terug voor een nieuwe release bij een streamingdienst. Want de Rebel Wilson film werd uitgebracht op Netflix. In de recensie ga ik langs de beste en slechtste elementen van de film langs.

“Ondanks haar goede inzet wordt de architecte Natalie niet opgemerkt op haar werk. Ook haar liefdesleven laat te wensen over, niet in het minst doordat ze cynisch tegenover een levenslange relatie staat. Wanneer ze het bewustzijn verliest bij een diefstal, ontwaakt ze in een regelrechte romantische komedie, een genre dat ze haat, waarin zij de hoofdrol speelt. Natalie doet er alles aan om aan elke cliché te kunnen ontsnappen. Dit blijkt geen sinecure, ook omdat ze de aandacht heeft getrokken van twee mannen.”

De cast van de film is perfect voorde film. Toch had ik Rebel Wilson niet direct in ‘Isn’t It Romantic’ gecast. Want normaal gesproken speelt zij de luidruchtige en over de top karakters. Haar rol als Natalie heeft een aantal serieuze elementen, die als een rode draad door de film gaan. Waarmee Rebel Wilson een andere kant kan laten zien.

Natuurlijk kan een film als ‘Isn’t It Romantic’ niet zonder een aantal knappe gezichten, die zoals gewoonlijk een stereotype neerzetten. Daarvoor zijn Liam Hemsworth en Priyanka Chopra gecast. Zij weten de rollen op een humoristische manier neer te zetten, met een lekkere stereotype ondertoon. Het lijkt heel gek dat ik zo blij ben met de verschillende stereotype beelden. Dat komt omdat deze film niet zonder kan.

De film Isn’t It Romantic zal een bepaald publiek aanspreken

Want alles aan ‘Isn’t It Romantic’ is te voor de hand liggend en stereotype. Want alles wat in een goede romantische komedie zit, wordt hier uitvergroot en onder de loep genomen. Door het uitvergroten kan er extra humor aan worden toegevoegd, waardoor de film heel vermakelijk is om naar te kijken.

De manier waarop alles in beeld wordt gebracht, ondersteund de humor extra. Wat voor mij een plus punt was. Ik wil je er wel op wijzen dat dit soort humor niet voor iedereen is weggelegd. Je moet van de wat plattere en makkelijke humor houden. Plus dat je het heel leuk vindt om naar een romantische komedie te kijken.

De film Isn't It Romantic zal een bepaald publiek aanspreken

Een boodschap dat in de film zit verwerkt, ligt wat minder voor de hand dan verwacht. Want mijn verwachting was dat het ging om de liefde dat voor je neus loopt. Bij ‘Isn’t It romantic’ gaat om de liefde voor jezelf. Dat is de belangrijkste liefde dat je voor iemand kan hebben. Zolang jij niet van jezelf houdt, hoe kan je dat van een ander verwachten?

Verwacht een romantische komedie dat de nieuwe standaard gaat worden. De film ‘Isn’t It Romantic’ past perfect bij Netflix, tussen het originele aanbod van de streamingdienst. De effecten, manier van in beeld brengen, cast en grote decors zijn de grote verkoop punten van deze film. Als de bovenstaande punten jou aanspreken, dan zou ik deze film gaan streamen bij Netflix.

Films vanaf juni 2019 in de bioscoop te zien