Keanu Reeves legde de lat hoog, maar weet John Wick 3 dat ook te halen?
Bron: Independent Films & Filmdepot | John Wick 3: Parabellum

John Wick 3 Review

7.6
Keanu Reeves weet de franchise goed voort te zetten

Het derde deel van de ‘John Wick’ franchise is een feit. Naast de film serie wordt er ook hard gewerkt aan een originele serie. Voordat ik naar de film ging kijken, vroeg ik mij af of na ‘John Wick 3’ de interesse en spanning nog goed genoeg was. In de recensie van deze film ga ik daar verder op in. Want heeft Keanu Reeves een hit of misser gelanceerd?

John Wick is terug. Met een bedrag van 14 miljoen dollar op zijn hoofd en een leger huurmoordenaars achter zich aan. Na het doden van een lid van het internationale moordenaarsgilde The High Table op de neutrale grond van het Continental Hotel is John excommunicado verklaard. Zijn lidmaatschap wordt opgeheven en hij heeft geen toegang meer tot de diensten en de leden van de geheime criminele gemeenschap. Met slechts één uur voorsprong en de meest meedogenloze premiejagers van de wereld achter zich aan vecht John zich door New York in een poging te overleven.

Aan het eind van de tweede ‘John Wick’ film, wordt je als kijker naar huis gestuurd met hele hoge verwachtingen. Tijdens het bekijken van het vorige deel, krijg je namelijk te zien hoe de ene na de andere crimineel wordt omgelegd. Waarmee de verwachting wordt gecreëerd, dat John Wick in het volgende deel ook alles en iedereen afmaakt. Met deze verwachtingen ging in naar de bioscoop.

De makers doen er alles aan om de kijker met John Wick 3 te bekoren

De verwachtingen zijn gedeeltelijk waar gemaakt, en ik zou je uitleggen waarom. Je gaat naar ‘John Wick 3′ om uit je stoel te worden geblazen. Je wilt de ene na de andere bloederige moord zien. Dat krijg je ook, alleen werd het voor mij wat wazig, toen er meer theorie aan het verhaal werd toegevoegd.

Als kijker moet jij het doen met wat je krijgt voorgeschoten. Zo wordt er in het verleden gegraven, waarbij al snel duidelijk wordt wat John Wick zijn plan is. Hij wilt met de nodige hulp, er voor zorgen dat hij het einde van de film haalt. Wanneer hij naar oude bekende gaat, krijg je een heel verhaal waarom de ander hem hulp zou moeten bieden. Het liefst had ik de beelden willen zien, zodat ik het verhaal aan elkaar kan plakken. In plaats van dat er wordt verteld, laat het zien!

Wanneer hij bij Halle Berry komt, had ik het gevoel dat er heel veel zat aan te komen. Alleen werden mijn verwachtingen niet volledig gehaald. Want er wordt gevochten, alleen lijkt het zonder enige moeite te gaan. De ene na de andere crimineel wordt omgelegd, alleen had ik niet zo’n enthousiaste reactie. Je wilt voelen dat er iets op het spel staat, en dat miste ik door de film ‘John Wick 3’ heen.

Over Halle Berry gesproken, ik vond het heel leuk om te zien dat zij een kleine comeback heeft gemaakt. Eerder was zij te zien in ‘Kingsman: The Golden Circle‘, en hoopte dat zij net als andere senior acteurs zou blijven werken. Hiermee bedoel ik dat een aantal mannelijke acteurs blijft werken, maar voor een bijrol gaan en toch in beeld van de filmliefhebber blijft.

Als deel vier wordt gelanceerd, hoop ik dat de makers deze formule bijschaven

Ook duurde de vecht-scenes wat mij betreft te lang. Ik had liever gezien, dat de makers voor een paar grote vecht-scenes hadden gekozen. In plaats van dat er werd gevochten en tien minuten later, nog meer criminelen bij kwamen. Dat had gevoel had ik niet één keer maar bij een aantal verschillende vecht-scenes.

Toch moet ik de makers van ‘John Wick 3’ wel meegeven, dat zij er alles aan hebben gedaan om de film zo rijk mogelijk te maken. Want aan de decors en locaties ontbreekt het niet. Je gaat van New York naar de woestijn, alles ziet er perfect uit. Er is aan alles gedacht, waardoor ik op een bepaald moment niet wist waar de focus lag. Want alles trok mijn aandacht.

Het einde van ‘John Wick 3’ vond ik verrassend, want toen voelde ik pas de dreiging van The High Table. Twee kanten trokken aan John Wick om voor te komen vechten. Alleen worden de privileges met iedere film minder. Als ‘John Wick 4’ wordt gelanceerd, hoop ik dat de rijkdom terugkeert, alleen mag de intensiteit van de vecht-scenes omhoog. Ik raad je zeker aan om deze film te zien, want Keanu Reeves stopt alle energie in deze film. Dat mag zeker beloond worden.

Het Verhaal8
Acteer werk8
Regie6.5