Jurassic World: Fallen Kingdom Review

Weten de dinosaurussen van de nieuwe Jurassic World een knaller te maken? Lees de ‘Fallen Kingdom review’ hier

Jurassic World: Fallen Kingdom Movie Poster
Bron: Universal Pictures & Filmdepot | Jurassic World: Fallen Kingdom

Na drie te hebben gewacht op het vervolg van ‘Jurassic World‘ is het eindelijk zover. De bekende dinosaurussen, Claire en Owen zijn terug voor een nieuw deel. Weten de bekende elementen goed te mengen met de regisseur en stijl? Je leeft het in de ‘Jurassic World: Fallen Kingdom review’.

Want regisseur J.A. Bayona is na ‘A Monsters Call’ aan de slag gegaan met de franchise dat voor Universal Pictures een hele hoop geld heeft gezorgd. Daarmee heeft de regisseur een grote verantwoordelijkheid om van ‘Jurassic World: Fallen Kingdom’ een succes te maken. Hij liet ver voor het uitkomen van de film weten dat het een donkere film ging worden. En dat er verschillende horror elementen in de film terug zouden komen.

Drie jaar geleden werd het themapark en luxeresort Jurassic World verwoest door losgebarsten dinosaurussen. Isla Nublar is nu een onbewoond eiland geworden waar de overgebleven dinosaurussen in de jungle aan hun lot overgelaten zijn. Wanneer de slapende vulkaan op het eiland weer actief wordt, dreigen de dinosaurussen opnieuw uit te sterven. Claire zet alles op alles om dit te voorkomen. Ze weet Owen over te halen, om samen met haar en een team van specialisten terug te gaan naar Isla Nublar. Om samen te proberen de dinosaurussen te redden.

Owen is vastbesloten om de vermiste raptor Blue, die hij van jongs af aan heeft getraind, te vinden. Als ze op het eiland arriveren blijkt de vulkaan die op uitbarsten staat niet hun grootste probleem te zijn. Want de dinosaurussen kunnen in de handen van criminelen terecht komen. Daar moet een stokje voor gestoken worden.

De recensie van ‘Jurassic World: Fallen Kingdom’

Voordat ik een minuut van de nieuwe film had gezien, waren mijn verwachtingen hoog en positief begon ik eraan. De eerste helft van de film was positief en kwam over alsof J.A. Bayona de klassieke elementen van ‘Jurassic Park’ hadden gebruikt en naar het nu hadden gehaald. Van het ontsnappen tot en met het overleven. Het zat goed in elkaar en zat er ook heel goed uit.

Want de visuele effecten zijn beter dan ooit, en de dinosaurussen zien er over het algemeen levensecht uit. Waardoor je mee gaat leven wanneer er iets ergs gebeurt. Daarmee sloegen de makers de plank mis. Wanneer een gedeelte van de dinosaurussen van het eiland af gaan, blijven er nog genoeg over. De scene waarbij de lava alles opslokt inclusief de overgebleven dinosaurussen, vond ik hart verscheurend.

Jurassic World: Fallen Kingdom Review

Mijn gevoel was dan ook dat ik de filmzaal uit wilde lopen, want waarom zou je dat zo in beeld brengen? Om de emotie los te krijgen bij de kijkers natuurlijk. Maar het was niet nodig geweest. Laat ik het hebben over de nieuwe karakters die zijn toegevoegd. In de film kwam het over alsof je moest weten met wie je te maken had. Terwijl dat niet zo was.

De twee nieuwe toevoegingen aan het team van Claire en Owen zijn een verfrissing. Zij brengen wat nuchterheid terug maar ook een hoop humor. Waardoor je als kijker tussen alle gemaakte drama ook kan lachen. Het verhaal was niet vernieuwend want het het heeft veel weg van ‘The Lost World’. Er moest een reden gecreëerd worden waardoor de dinosaurussen los zouden komen en zich verspreiden over de hele wereld.

Jurassic World: Fallen Kingdom Review

Mijn conclusie van de ‘Jurassic World: Fallen Kingdom review

Voor mij is ‘Jurassic World: Fallen Kingdom’ een mix van een aantal slechte en goede elementen. Waarbij mijn mening in het midden blijft hangen. Toen ik de bioscoop zaal uitliep was ik niet super enthousiast. Er zaten goede scenes bij waar je met een open mond naar zat te kijken, maar die werd weggevaagd door de slechte.

Waardoor de ‘Jurassic World: Fallen Kingdom Review’ niet al te enthousiast over kan komen. Als je alles bij elkaar optelt, dan heeft J.A. Bayona geprobeerd er iets goed van te maken. Maar heeft mij als kijker teleurgesteld. De verrassing zit in de staart, want hoe gaat Universal Pictures deel drie vorm geven? Daar kom je op één manier achter. Want over drie jaar komt deel drie naar de bioscoop.

Jurassic World: Fallen Kingdom
Jurassic World: Fallen Kingdom Final Trailer
Translate »