DSC_8503.NEF

Leatherface Review

De film Leatherface laat de ‘origin story’ van de beruchte Texas Chain Saw Messacre zien

Leatherface Movie Poster
Het is tijd van het jaar dat horror films als paddestoelen uit de grond schieten. Rondom Halloween vinden mensen het leuk om met de handen voor hun ogen naar een film te kijken. Leatherface hoort daar bij en is een horror film die laat zien waarom Jedidiah of door zijn moeder genoemd Jed, het monster is geworden die je kent van de voorgaande Texas Chain Saw Messacre films.

Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik de voorgaande films niet heb gezien, maar dat is ook niet nodig wanneer je naar Leatherface gaat. Het is de start van alles en is niet de standaard horror film als dat je gewend bent. Maar ben je fan van de franchise dan maakt het interessanter en leuker om naar de horror origin te gaan. Lees de recensie van de film na het verhaal en de trailer.

Dit is Leatherface

Jaren voor de gebeurtenissen uit de klassieker ‘The Texas Chain Saw Massacre’ woont de beruchte, moordlustige familie Sawyer al in Texas. Nadat de dochter van de lokale sheriff op een verdachte manier om het leven komt, wordt de jongste Sawyer, Jedidiah, in een gesticht gestopt. Tien jaar later veroorzaakt de jongen een bloedbad in de inrichting, kidnapt hij de nieuwe verpleegster Lizzy en ontsnapt hij met nog drie patiënten. De sheriff is gebrand op wraak voor de dood van zijn dochter en zet een klopjacht in op de groep. Zo begint Jed aan een helse en bloederige reis die hem zal vormen tot het monster dat we kennen als ‘Leatherface’.

Dit vond ik van Leatherface

Als niet horror liefhebber was een opgave voor mij om de bioscoopzaal in te stappen en te gaan zitten voor de film. Toch was ik benieuwd hoe regisseurs Alexandre Bustillo en Julien Maury het voor elkaar zouden krijgen om het interessant op beeld te krijgen. Maar vooral dat het verhaal op een logische manier verteld wordt en ook kloppend is.

De film Leatherface was een hele hoop maar naar mijn mening niet kloppend en in sommige gevallen ook niet logisch.
Er zijn veel karakters en scenes waarbij de Jed of in het weeshuis Jackson te maken krijgt met situaties die er voor zorgen dat hij door draait. Niet alleen hij, maar ook andere karakters nemen beslissingen waarvan je niet snapt waarom zij die nemen. Het zorgt ervoor dat het alleen maar slechter gaat en totaal geen verbetering in komt.

Leatherface Still

Voor mij begon het bij de opening scene van de film. Waarom een man vermoorden die zogenaamd je varkens zou willen stelen. Voor de duidelijkheid, later in de film moeten de varkens zo moordlustig zijn dat de dieren een agent opvreten. Voor mij totaal ongeloofwaardig, en ik zal lichtelijk geïrriteerd naar het begin van de film te kijken. Ik snapte het niet en het was heel moeilijk om te geloven. Dan is er de film poster van Leatherface.

Je zou verwachten dat daar de hoofdpersoon van de film op staat? Dat is niet het geval, en dat laat duidelijk zien dat je als filmkijker tot de hereniging met de familie niet weet wie uiteindelijk de moorden gaat plegen. En van de gezichten een masker maakt. Daarom wilde ik in dit bericht alleen foto’s gebruiken zodat je weet wie er de iconische en beruchte Leatherface zou worden.

Mijn Conclusie

Je moet een die hard Texas Chain Saw Massacre zijn om naar Leatherface te kijken. Het is heel moeilijk om te geloven dat iemand in staat is op een wrede manier mensen te vermoorden. Heb je niets te doen en weet je niet wat je moet gaan kijken? Dan komt deze horror film misschien in aanmerking om op te zetten. Voor mij was het geen film die je in de bioscoop moet hebben gezien.

Roald Dahl animatie films komen naar Netflix