Warner Bros geeft Melissa McCarthy de kans om met Life Of The Party een hit te maken
Bron: IMDB & Warner Bros | Life Of The Party

Life Of The Party Review

Actrice Melissa McCarthy is er een tijd tussen uit geweest. Zij was wel te zien bij verschillende televisie programma’s waar zij onderdeel van sketches was. Toch was het op het witte doek lange tijd rustig, daar was de flop van ‘Ghostbusters’ een groot onderdeel van. Er moest een vervolg komen en samen met haar man Ben Falcone werd de film ‘Life of the Party’ gemaakt.

Dat je met een bekende een film maakt wilt niet zeggen dat het ook een gegarandeerde hit wordt. Je hebt soms een tegenpol nodig om de goede balans te vinden. In het verleden bleek was dat de combinatie van Melissa en Ben niet goed werd ontvangen. De films ‘The Boss’ en ‘Tammy’ kwamen niet al te goed uit de verf. Maar Warner Bros/New Line Cinema geeft hen een nieuwe kans.

In ‘Life of the Party’ volg je de Deanne zij lijkt haar leven op de rit te hebben. Nu haar dochter aan haar laatste jaar op de universiteit begint, staan Deanne en haar man op het punt om op reis te gaan. Niets is minder waar, want Dan wilt een scheiding. Hij is verliefd op een andere vrouw.

Dat zet het leven van Deanne op z’n kop. In het verleden had zij haar studie niet afgemaakt, want toen was Deanne is verwachting van Maddie. Nu haar leven overhoop ligt, maakt zij de moedige beslissing om terug te gaan en het het laatste jaar op de universiteit af te gaan maken. Dat brengt vreemde en grappige situaties met zich mee, want weet zij als een vrouw op leeftijd zich tussen de jongeren staande te houden?

De recensie van Life of the Party

Als je naar een Melissa McCarthy film gaat kijken, moet je niet verwachten dat het een film is met heel veel diepgang. Je krijgt precies waarvoor je naar film van de actrice gaat. Er zit humor in met een aantal over de top scenes. Toch hebben Ben Falcone en Melissa McCarthy geprobeerd om een goed verhaal te schrijven.

Over het algemeen is dat gelukt, maar wanneer je naar ‘Life of the Party’ gaat moet je niet van de trailer uitgaan. Zij geven het beeld dat Deanne, het karakter van Melissa, door de gehele film zit te stuntelen om haar leven op de rit te krijgen. Toch gaat de film over hoe zij haar leven op de campus en in de schoolbanken oppakt. Zij gaat het studentenleven leiden en daardoor ontstaan er gekke situaties.

De recensie van Life of the Party

Zo beland zij met een hele jonge man in bed, sloopt zij een zaal waar haar ex Dan in gaat trouwen, en troggelt zij geld af bij studenten met een leugen. Een aantal beschrijvingen van scenes zijn misschien te kort door de bocht, maar dat is de kern van een aantal scenes. Ik had gehoopt dat ik krom zou gaan liggen, want Melissa weet hoe zij grappen over moet brengen.

Dat viel een beetje tegen, er waren scenes bij waar zij uitpakte en ik hard op moest lachen. Het lachen kwam door de samenwerkingen met Maya Rudolph. Zij heeft de rol van de vriendin van Deanne. Wanneer er iets te gênants gebeurd wordt dat gedeeld. De manier waarom Maya, in haar rol natuurlijk, reageert is magisch en tevens goud waard! De twee dames waren wat mij betreft het beste wat de film had te bieden.

Tussen de humor van Life Of The Party hebben Melissa en Ben een kleine boodschap verwerkt

Wat Melissa McCarthy en Ben Falcone goed hebben gedaan is een kleine boodschap verwerken in ‘Life of the Party’. Want wat Deanne mee maakt kan er voor zorgen dat je negatieve gedachten krijgt. Dat is hier niet het geval, zij pakt alle kansen die op haar pad komen. Pakt ze met beide handen aan en maakt er wat van. Ook dat je ondanks dat je verliefd bent voor jezelf mag opkomen. Want in de film heeft Deanne nog steeds spijt dat zij haar opleiding niet had afgemaakt.

Is ‘Life of the Party’ een perfecte film? Dat zeker niet, maar als je zin hebt om naar een komedie te gaan kijken. Dan is deze film geschikt om op te zetten. Er zit humor in, een oké verhaal en een kleine boodschap. Wanneer de film is afgelopen heb jij een hart verwarmend gevoel. Wat wil je nog meer?

Wat maakt The Handmaid’s Tale seizoen 3 goed?