Werkt de chemie tussen Charlize Theron en Seth Rogen in Long Shot?
Bron: Independent Films & Filmdepot | Long Shot

Long Shot Review

7.5
Komedie met een 2019 boodschap

In Hollywood draait het om de franchises en grote blockbusters. Met dat soort films kunnen de filmstudio’s een hele hoop geld verdienen. Volgens Lionsgate was het een goed idee om de film ‘Long Shot’ in Amerika te lanceren, terwijl ‘Avengers: Endgame‘ een week in de bioscoop draaide. Waardoor de film het daar niet al te best heeft gedaan. In Nederland was het in juni de tijd om de komedie te gaan bekijken. In de recensie ga ik in op verschillende onderdelen van de film.

Charlotte Field is een van de meest invloedrijke vrouwen ter wereld. Ze is een slimme, verfijnde en succesvolle diplomaat met talent voor … nou ja, eigenlijk alles. Fred Flarsky is een vrijgevochten journalist met talent voor problemen. De twee hebben absoluut niets gemeen, behalve dat zij vroeger zijn babysitter en eerste crush was. Als de twee elkaar na jaren onverwacht weer tegenkomen is Charlotte gecharmeerd van Fred’s zelfspot en de herinneringen aan haar jeugdige idealisme. Terwijl Charlotte zich voorbereidt op haar kandidatuur voor het presidentschap neemt ze, tot ontsteltenis van haar vertrouwde adviseurs, Fred impulsief in dienst als haar speechwriter. Hun onmiskenbare chemie leidt tot een affaire terwijl ze in allerlei gevaarlijke, hilarische en bizarre situaties verzeild raken. Maar de zorgeloze loslippigheid van Fred, uit het verleden en het heden, zouden haar kandidatuur kunnen doen stranden voordat de campagne goed en wel begonnen is …

Met de komedie krijg je een ander beeld van bepaalde acteurs

De hoofdrol spelers Seth Rogen en Charlize Theron zijn niet direct en combinatie van acteurs die ik niet direct samen in de hoofdrol zou zetten. Het was voor mij verrassend om te zien dat zij een hele goede chemie hebben. In de film bloeit er een relatie op, dat niet geforceerd of als onnatuurlijk overkomt. Het voelt heel natuurlijk alsof zij elkaar heel lang kennen en daadwerkelijk verliefd worden.

Wat ik ook leuk vond om te zien, was dat Charlize Theron sinds een lange tijd in een komedie film was te zien. Zij komt in de films als ‘Atomic Blonde‘ en ‘Fate & the Furious‘ als keiharde tante te zien. Waarbij zij laat zien dat mannen moeten oppassen met wat zij doen. De grappen die zij in ‘Long Shot’ maakt passen goed bij het karakter en functie van Charlotte. Alleen weet Theron haar eigen draai en charme eraan te geven.

Als het om komedie gaat, moet je bij Seth Rogen zijn. Hij weet met zijn eigen humor de aandacht naar zich toe te trekken. Omdat hij het sullige over zich heeft. In ‘Long Shot’ past dit perfect, geen ander acteur had de rol zich zo eigen kunnen maken als Rogen. De balans tussen beide acteurs is heel erg goed. Want Rogen is bekend in dit genre films. Hij overstijgt Theron niet.

June Diane Raphael en Ravi Patel hadden niet een hele grote rol. Dat wilt niet zeggen dat zij niet schitterde op het scherm. De scenes waar zij een grote rol in speelde, waren voor mij genieten. Zij zorgde er voor dat de aandacht van het probleem werd gehaald, en de humor zorgde voor ongemakkelijke en hilarische situaties.

Net als in Long Shot compenseren de makers niet met bepaalde keuzes

De makers hebben er goed over nagedacht, over hoe de film ‘Long Shot’ bij de denkwijze van 2019 te passen. In het verhaal wordt er gesproken over het niet compenseren van bepaalde verwachtingen of plannen. Dat hebben zij ook gedaan in de film. De keus om een vrouw voor het presidentschap te gaan, wordt niet vaak gedaan.

Meestal zijn het de oudere blanke acteurs die naar voren worden geschoven. Dat was in eerste instantie hier ook het geval, alleen was de rol totaal niet serieus. Want het draaide bij de president om zijn carrière erna. Namelijk het oppakken van zijn acteer carrière, dat alles werd op een humoristische manier in beeld gebracht. Waardoor de invalshoek ook niet zoals anders is.

Bij een komedie als ‘Long Shot’ draait het om de humor. Zonder humor kan je net zo goed een drama of thriller gaan maken. Je merkt dat Dan Sterling en Liz Hannah ervaring hebben met humor dat de grenzen op zoekt. Van drugs dat Rogen in een bak moet leggen, tot en met een scene waar er sperma in zijn baard terecht komt. Voor een aantal kijkers kan dit al iets te ver gaan. Zelf kon ik er heel hard om lachen.

Mocht je nog niet naar de bioscoop zijn geweest, dan raad ik jou aan om dit alsnog te doen. De film ‘Long Shot’ is een vermakelijke film. Waarbij je niet heel diep hoeft na te denken. Als jij wilt wachten tot dat de film te koop is, de humor komt thuis op het televisiescherm prima tot zijn recht. Het is geen grote blockbuster, waardoor dit soort films over het hoofd worden gezien. Waar je de film gaat kijken maakt niet uit, zolang je het maar een kans geeft.

Het Verhaal7.5
Acteer werk7.5
Regie7