In de Fallout review kom je erachter of het zesde deel van Mission: Impossible ook het beste is
Bron: Paramount Pictures & Filmdepot | Mission: Impossible - Fallout

Mission: Impossible – Fallout Review

Bron: Paramount Pictures & Filmdepot | Mission: Impossible – Fallout

Het wel bekende team keert terug voor een nieuw deel van de bekende ‘Mission: Impossible’ franchise. Het is deel zes en je zou verwachten dat de franchise niet meer weg te denken is uit de bioscoop. Toch lijkt het erop dat Paramount Pictures en Tom Cruise er alles aan doen om niet te veel en te snel met een vervolg te komen. Het is tijd voor de ‘Fallout review’.

Zoals ik hierboven al typte, is het bekende team weer van de partij. Toch zijn er een aantal nieuwe gezichten te zien die de cast van ‘Mission: Impossible – Fallout’ compleet maken. Zo zijn Henry Cavill, Angela Bassett en Vanesse Kirby te zien in de nieuwste editie van de franchise. Wie ook terug is gekomen is Christopher McQuarrie, hij was de regisseur van ‘Rogue Nation‘ en ‘Jack Reacher’. Je kan een hele hoop actie van de regisseur gaan verwachten.

Maar hebben Tom Cruise en Christopher McQuarrie nog genoeg vernieuwende elementen toegevoegd aan de film? Of krijg je als kijker een herhaling van het ‘trucje’ dat je in de vorige films hebt gezien?
Nadat een missie fout afloopt, moeten Ethan Hunt en zijn IMF-team, bestaande uit Alan Hunley, Benji Dunn en Luther Stickell, racen tegen de klok. Ze worden bijgestaan door Ilsa Faust en Julia Meade die hen helpen hun nieuwe missie tot een goed einde te brengen.

Tijdens hun avontuur dreigt er voortdurend gevaar in de vorm van nucleair terrorisme. Bovendien wordt Hunt gekweld door zijn verleden en door de keuzes die hij in zijn leven maakte. Daarnaast duikt August Walker op, een nieuwe collega waarmee zijn team zal moeten samenwerken.

De recensie van Mission: Impossible – Fallout

Voor mij was het lastig om de ‘Mission: Impossible – Fallout review’ zo goed mogelijk te schrijven. Want ik werd overdonderd door alle actie en opbouw van de film. Normaal gesproken heb ik een goed beeld van hoe ik over een film denk. Toch ligt dat bij de nieuwste Tom Cruise film wat anders.

Ten eerste krijg je een hele hoop actie te verwerken. Christopher McQuarrie heeft voor een aantal scenes gekozen om de films aan elkaar te koppelen. Van het springen uit een vliegtuig tot en met vecht- en achtervolging scenes die door heel Parijs en Londen gaan. Bij de meeste scenes snap je waarom er voor die opzet is gekozen, maar een scene waarbij Henry Cavill en Tom Cruise uit een vliegtuig springen was visueel interessant maar voegde niets toe aan het geheel.

Ten tweede krijg je veel informatie te verwerken die in de eerste films waren verteld. Het huwelijk, de slechterik en ga zo maar door. Toch krijg je geen band met Ethan Hunt waardoor je als kijker het gevoel hebt naar Tom Cruise kijkt in plaats van een karakter die hij speelt. Wat ook heel positief is, want je hebt als kijker veel tijd geïnvesteerd in de ‘Mission: Impossible’ franchise. Je ziet vooruitgang en de bekende karakters maken genoeg mee.

Toch zou ik graag zien dat er in een volgende ‘Mission: Impossible’ film meer op het verhaal wordt ingezet. Je krijgt geen achtergrond informatie van bepaalde karakters. Zoals het karakter van Henry Cavill, maar ook de vrouw van Ethan Hunt. Over Henry Cavill gesproken, je merkt dat Tom Cruise het niet laat gebeuren dat een andere bekende acteur zijn spotlight inpikt. Hij zorgt er persoonlijk voor dat een mogelijk bedreiging wordt geëlimineerd. Want ik de slechterik werd goed door Henry gespeeld, waardoor een slechte Superman in de toekomst zeker mogelijk zou kunnen zijn.

Tom Cruise en Paramount Pictures hebben in Mission: Impossible – Fallout genoeg actie gestopt

Laat ik het nu over de beste momenten uit de film hebben. Dat zijn toch wel de vecht scenes. Want door de hele film heen krijg je verschillende scenes die ieders weer een andere kant van Tom Cruise en zijn team laten zien. Van een over de top scene waarbij alles uit de kast wordt gehaald. Het moment waarop Rebecca Ferguson en Simon Pegg het opnemen, tot en met de rustige scene waarbij Ving Rhames en Michelle Monaghan samenwerken.

Waarschijnlijk ben ik iets over het hoofd gezien om in de ‘Fallout Review’ te benoemen. De film is namelijk heel goed in elkaar gezet en wordt door vele vergeleken met een film die door Christopher Nolan. Het komt heel artistiek over en alsof de film meerdere lagen heeft. Je komt in iedere scene er achter dat de makers de actie wilde verbeteren en in elkaar wilde laten overvloeien.

Mijn conclusie van de ‘Mission: Impossible – Fallout review’ is dan ook makkelijk, het is een film die je als filmliefhebber moet hebben gezien. Tom Cruise en de mede acteurs zijn goed gecast, de muziek is perfect en de actie is van hoge kwaliteit. Ga de film zien in de bioscoop op het grootste scherm!

Relax Music
De Relax Music afspeellijst