Hoe verliep de samenwerking tussen Tom Cruise, Brad Bird en J.J. Abrams? Daar kom je achter in de Mission: Impossible - Ghost Protocol review
Bron: IMDB & Paramount Pictures | Mission: Impossible - Ghost Protocol

Misson: Impossible – Ghost Protocol Review

Hoe verliep de samenwerking tussen Tom Cruise, Brad Bird en J.J. Abrams? Daar kom je achter in de Mission: Impossible – Ghost Protocol review

Bron: IMDB & Paramount Pictures | Mission: Impossible – Ghost Protocol

Tom Cruise is al jaren te zien als Ethan Hawke. Het einde is nog niet in zicht en met de nieuwste film lijkt de moderne tijd te zijn aangebroken. Om goed voorbereid te beginnen met ‘Mission: Impossible – Fallout‘ is het tijd voor de ‘Mission: Impossible – Ghost Protocol review’. Want je kan de nieuwe film niet gaan zien zonder dat je de voorgaande delen hebt bekeken.

Na een aantal animatie films te hebben geregisseerd, vond Tom Cruise en Brad Bird het tijd voor een samenwerking. Omdat Tom Cruis achter de schermen nauw betrokken is, kiest hij samen met de studio uit wie de volgende film regisseert. Hij maakte recent ‘Incredibles 2’, maar was in het verleden ook verantwoordelijk voor ‘Ratatouille’, ‘The Incredibles’ en ‘The Iron Giant’.

Een overstap naar live action kan voor sommige animatie regisseurs een flinke tegenslag zijn. Het is anders regisseren dan dat men is gewend. Het is tijd om erachter te komen hoe Brad Bird in samenwerking met onder andere Tom Cruise en J.J. Abrams heeft gemaakt. Lees de ‘Mission: Impossible – Ghost Protocol review’ hieronder.

Geheim agent Ethan Hunt en zijn teamleden worden opgeroepen door de president om terecht te staan voor een fatale explosie die is ontstaan in het Kremlin gebouw in Moskou, waar zij bezig waren met een topgeheime missie. Hunt is vastberaden om zijn onschuld te bewijzen en die van zijn team, echter moet hij op de vlucht gaan voor de Amerikaanse en Russische autoriteiten om dat te kunnen doen. Terwijl hij opgejaagd wordt door een ambitieuze agent die Hunt zelf heeft opgeleid, moet hij niet alleen zijn onschuld zien te bewijzen, maar ook een nucleaire oorlog zien te voorkomen tussen de twee landen.

De recensie van Mission: Imposibble: Ghost Protocol

Het is een verademing om de visie van Brad Bird in deze film te zien. Je merkt dat vanaf het derde deel de franchise een realistischer beeld wilt neerzetten. Die gedachten worden hier ook in doorgetrokken. Terwijl de eerste delen een soort ‘James Bond’ spoof moesten voorstellen, wordt de franchise met ieder nieuw deel alleen maar beter.

Wat ook steeds beter wordt is het verhaal van de films. Sinds deel drie worden films ook aan elkaar gekoppeld. In het vorige deel maakte wij als kijkers kennis met Julia, de vrouw van Ethan Hawke. Alleen lijkt zij in dit deel een andere richting op te zijn gegaan. Aan het einde van de film krijg je de connectie met het volgende deel al te zien.

Verder wilde ik niet al te negatief zijn in de ‘Mission: Impossible – Ghost Protocol review’, want het was een hele vermakelijke en actie rijke film. Toch zijn er elementen in het verhaal dat in iedere film weer terug komt. Als je de films kort na elkaar hebt gezien dan begint dat al snel op te vallen. Dat is bij ‘Ghost Protocol’ niet anders. Ook weet je al snel als nieuwe karakters hier worden geïntroduceerd dat zij een groot geheim met zich mee dragen, zoals het karakter van Jeremy Renner.

Tom Cruise is en blijft de ster van de Mission: Impossible franchise

Het is en blijft de franchise dat is groot gebracht door Tom Cruise, en je merkt dat hij er ook alles aan doet om de meest spectaculaire scenes zelf te doen. In ‘Ghost Protocol’ hangt hij een het grootste gebouw dat in Dubai staat. En laat hij Jeremy Renner, in het verhaal ook een IMF agent, ook een goede actie scene doen. Maar dat maakt niet zoveel indruk als die van Tom Cruise.

Daar komt bij dat je aan het einde van de film ook merkt dat Tom Cruise geen mogelijkheid laat ontstaan dat hij wordt overgenomen door een andere acteur. Jeremy Renner deed het heel goed, en zijn actie- en vecht-scenes zagen er heel goed en overtuigend uit. Hij laat de acteur terug komen voor het volgende deel, maar zal de rol net zo groot zijn? Want Tom is en blijft de ster van de franchise.

De technieken worden beter en moderner waardoor de speciale trucjes en technologie dat er gebruikt wordt ook verbeterd. Zoals het grote scherm in de begin scene van de film. Het ziet er strak uit en nu jaren later blijft de film overeind staan. Terwijl de film in 2011 is uitgekomen. Als je van actie, drama en Tom Cruise films houdt. Dan is ‘Mission: Impossible – Ghost Protocol’ zeker een aanrader!

Jamie Lee Curtis is samen met Michael Myers terug, tijd voor de Halloween review
Halloween Review