Jessica Chastain and Idris Elba in MOLLY'S GAME

Molly’s Game Review

Molly’s Game laat het turbulente leven van Molly Bloom zien

Molly's Game Movie Poster
Bron: One Benelux & Filmdepot | Molly’s Game

De film ‘Molly’s Game’ verteld het bijzondere verhaal van de professionele skiester die in de loop der jaren naar high class pokerhostess wordt. De hoofdrol is weggelegd voor Jessica Chastain. En dat is een actrice waar je als kijker van houdt of niet. Want zij weet zich buiten de opnames zich duidelijk uit te spreken op Twitter en interviews. En dat kan door sommige mensen niet altijd positief worden opgevat.

Een andere bekende acteur Idris Elba is te zien als de advocaat die haar bij staat tijdens de rechtszaak. Wat hij een beetje aan zijn kont heeft hangen is dat Idris continue naast het succes grijpt. Zo was hij bijna James Bond geworden, had een bijrol bij Thor en zat niet in de succesvolle verfilming van een Stephen King boek. Maar weet hij zich staande te houden met ‘Molly’s Game’?

In de film ‘Molly’s Game’ volg je het verhaal van Molly Bloom. Op een dag wordt zij opgepakt op verdenking van het houden van illegale pokeravonden. Waarbij zij een groot gedeelte van de winst in eigen zak zou steken. En connecties zou hebben met de Russische maffia. Dit komt allemaal tot stand omdat zij tijdens een Olympische wedstrijd heftig ten val komt. Zij blijft door vechten en komt uiteindelijk terecht in de poker wereld.

De recensie van Molly’s Game

Regisseur Aaron Sorkin heeft zich gewaagd op het script van ‘Molly’s Game’. Hij heel goed werk afgeleverd. Want de film wist mij van begin tot eind te boeien. Een goede keus om het spraakmakende leven van Molly Bloom te verfilmen. Het zit vol ups en downs. Nu zal de film wat elementen hebben aangedikt want anders is de film niet interessant genoeg voor de kijker.

Het lijkt erop dat Hollywood smult van biografieën van spraakmakende personen. Net als ‘Molly’s Game’ kwam eind vorig jaar de film ‘I, Tonya’ uit. Waar de mensen met verleden in de spotlight worden gezet. Ik hoop niet dat dit een trend wordt, zet mensen in de spotlight die het verdienen. En niet dat het imago verbeterd moet worden.

Molly's Game Review

Het verhaal wordt op een interessante manier verteld. Waarbij je switcht van het heden waar Molly Bloom bezig is met de rechtszaak en naar haar leven dat zij twee jaar daarvoor leidden. Waardoor het lijkt dat je als kijker naast de advocaat en Molly in de dezelfde ruimte zit.

Daarnaast laten Jessica Chastain en Idris Elba geweldige rollen zien. Het lijkt op het lijf geschreven. En beide zijn goed op elkaar ingespeeld. De chemie tussen de twee is goed, ook al lijkt het dat Jessica de rol voor een bepaalde reden heeft aangenomen. Want zij staat voor de krachtige vrouw en dat is deze rol ook.

Molly's Game

Of je ‘Molly’s Game’ moet zien? Jazeker, ga er goed voor zitten. Want er komen veel emoties in de film voorbij, waar er ook veel verschillende up en down momenten in zitten. Uiteindelijk ga je mee leven met de hoofdpersoon en hoopt dat zij nu een gelukkig leven heeft. Ook al kan het zijn dat de waarheid van alle gebeurtenissen ergens in het midden ligt.

Blockers Review