Adam Sandler en Netflix lijken goed te kunnen samenwerken, maar pakt dat goed uit in de film Murder Mystery?
Bron: Scott Yamano & Netflix | Murder Mystery

Murder Mystery Review

De Adam Sandler versie van Cluedo

0

Netflix en Adam Sandler hebben de afgelopen jaren de ene na de andere film voor de streamingdienst gelanceerd. Waarmee de acteur en producent laat zien dat er een tweede leven bestaat na het witte doek. Hiermee bedoel ik dat voor de deal tussen de twee een redding was voor hem. De films dat werden uitgebracht in de bioscoop, werden niet positief ontvangen. Daarbij was de opbrengst ook niet al te best. Toch kan de ‘Murder Mystery’ voor een positieve twist zorgen.

Wanneer een NYC-agent na jaren zijn vrouw meeneemt op een lang beloofde Europese reis, worden zij tijdens een toevallige ontmoeting op de vlucht uitgenodigd voor een intieme familiebijeenkomst. Dat zich afspeelt op het Superjacht van de oudere miljardair Malcolm Quince. Wanneer Quince wordt vermoord, worden ze de hoofdverdachten in een hedendaagse dag.

Mijn verwachten waren niet al te hoog, waardoor de film mij alleen kon verbazen. Het verhaal is niet heel verrassend, omdat Warner Bros vorig jaar een soort gelijke film lanceert. Namelijk ‘Murder On The Orient Express‘, alleen zat er wat minder humor in. Waardoor dat grote verschillen zijn. Er zit in beide een snor, alleen het formaat en vorm is anders.

De humor versie van Cluedo blonk vooral uit met de locaties en verschillende decors

Bron: Philippe Bosse & Netflix | Murder Mystery

Het leuke is dat de makers hebben geprobeerd om het verhaal niet op een te opvallende Hollywood manier over te brengen. Door een kapster en een agent in de hoofdrol te zetten. Toch is er verder niet heel veel positiefs te zeggen over het gebruik van de verschillende acteurs. Adam Sandler heeft het namelijk voor elkaar gekregen om bekende namen te casten, allen werd de ene na de ander omgelegd. Wat klopte volgens het verhaal, maar een gemiste kans was om de film naar een hoger niveau te tillen.

Er is ook iets positiefs te zeggen over de verschillende locaties en decors. Toen ‘Murder Mystery’ op gang kwam, had ik het idee dat je tot aan het eind op het jacht zou blijven. Niets is minder waar, want Netflix heeft flink wat geld in de film gepompt, waardoor het geheel heel luxe over komt. Als je de film puur op de manier van in beeld brengen en locaties zou beoordelen, dan had ‘Murder Mystery’ prima in de bioscoop kunnen draaien.

Wat alleen het jammere is, is dat de film van begin tot eind Adam Sandler schreeuwt. Dat is vooral te merken aan de grappen, want dat viel gigantisch tegen. Je zou van een film als dit dubbel moeten liggen. Tijdens een aantal scenes had ik het gevoel een beetje te kunnen lachen, en daar bleef het bij. Daar kon Jennifer Aniston, Luke Evans en Terence Stamp geen verandering in brengen.

De hulp van andere acteurs kan Murder Mystery hebben gered

Wat zij wel toe wisten te voegen aan ‘Murder Mystery’, was goed acteer werk. Alle acteurs hadden een rol waarmee je wat kon doen. Ieder karakter was heel verschillend van elkaar, waardoor iedereen een bepaalde scene had om zichzelf in de spotlight te zetten. Verwacht geen hele diepgaande rollen, die je in de loop van de film steeds beter leert kennen. Het zijn stereotype en te voor de hand liggende karakters, wat met de nodige humor heel vermakelijk is om naar te kijken.

Verschillende nieuws websites hebben naar buiten gebracht dat ‘Murder Mystery’ een record heeft verbroken. Want de film is tijdens het eerste weekend van release ontzettend vaak bekeken. Voor Netflix een hele goede opsteker, alleen hebben zij dit waarschijnlijk te denken aan de nieuwsgierigheid van de abonnees.

Zelf was ik ook nieuwsgierig en wilde zien hoe goed of juist slecht de nieuwe Adam Sandler film zou uitpakken. Als jij een Netflix abonnement hebt, dan kan ik je ‘Murder Mystery’ aanraden. Het is leuk om mee te denken wie de moordenaar zou kunnen zijn. De makers gooien er de nodige humor in, waardoor de film leuk is. Maar meer dan dat is de Netflix film niet.

De waarheid wordt keihard voorgespiegeld door de Netflix serie When They See Us
When They See Us Review