Bron: LARA SOLANKI & NETFLIX | Never Have I Ever

Never Have I Ever Review

Netflix geeft met Never Have I Ever een nieuwe dementie aan diversiteit

Als het om tiener drama’s gaat moet je bij de streamingdienst Netflix wezen. De afgelopen jaren heeft de dienst genoeg ervaring op gedaan, met wat wel en niet scoort. Recent is het eerste seizoen van ‘Never Have I Ever’ online gezet. Waarin er genoeg gebeurde om mij aan het schrijven te krijgen. Lees onder het verhaal van de serie, wat ik van de tien aflevering vind. Zowel het positieve als negatieve.

De serie ‘Never Have I Ever’ gaat over Devi. Na een verschrikkelijk schooljaar, waarbij Devi d’r vader verliest, en haar benen een lange tijd zijn verlamd. Is het tijd om het nieuwe schooljaar goed te laten verlopen. Omdat goed te laten starten, moeten de dames aan de man. Dat is de start van een rollercoaster aan emoties en nodige drama.

Als je bekend bent met het aanbod van Netflix. Weet je dat de streamingdienst in de catalogus heeft staan. Over het algemeen zit er een rauw randje aan, waardoor sommige kijkers een serie als schokkend kunnen ervaren. Bij ‘Never Have I Ever’ is dat niet het geval. Bij sommige verhaallijnen wordt de grens wel opgezocht, maar de makers gaan niet naar het extreme.

Verwacht niet dat je een typische Netflix tiener drama krijgt te zien. Want de serie ‘Never Have I Ever’ heeft veel meer te bieden. Het draait om Devi. Haar leven staat op d’r kop als haar vader komt te overlijden en haar benen zijn verlamd. Dat moet worden verwerkt, alleen doet ze dat op haar eigen manier. Samen met de verhaallijnen van haar moeder, nicht en vriendinnen biedt de serie een scala aan herkenbare verhalen.

Er wordt een breed scala aan onderwerpen besproken in de nieuwe drama en komedie serie

Van seksualiteit, rouwen, geloof, indentiteit, cultuur tot aan het problemen waar iedere puber tegen aan loopt. De balans tussen de komedie en drama is heel goed gedaan. Waardoor alles op de juiste plek terecht komt. Het geeft de serie een extra dementie, wat ik heel erg kan waarderen. Normaal gesproken krijg je het leven van een typisch Amerikaans gezin te zien. In ‘Never Have I Ever’, krijg je te zien hoe het gecompliceerde leven van een moderne Indiase Amerikaanse tiener en het gezin van de eerste generatie eruit ziet. Wat een hele goede invalshoek is, want je kan niet genoeg diversiteit laten zien.

Niemand minder dan Mindy Kaling en Lang Fisher. Je kan beide makers kennen van ‘Brooklyn Nine-Nine’, ’30 Rock’ of ‘The Mind Project’. Waarbij de komedie een hele belangrijke rol speelt. Dat is wordt heel goed vertaald naar de Netflix serie ‘Never Have I Ever’. De cast heeft daar een grote bijdrage in. De manier waarop de cast de rollen weten over te brengen is heel goed. Je krijgt alle herkenbare karakters van de middelbare school tot en met de nicht en strenge ouder.

Iedere aflevering duurt zo’n 30 minuten. Waardoor dit een hele goede binge waardige serie is. Als je er voor gaat zitten, kan je de tien afleveringen in een dag bekijken. Zelf had ik moeite om zo snel door de serie te gaan. Omdat het zo leuk was om naar te kijken. De cliffhanger zorgt ervoor dat ik niet kan wachten tot dat er een tweede seizoen komt. Hopelijk geeft Netflix groen licht om een vervolg te maken.

Will Smith en Martin Lawrence zijn terug met de Bad Boys For Life trailer 2
Bad Boys For Life Trailer 2