Bron: Warner Bros & Filmdepot | Ocean's 8

Ocean’s 8 Review

Warner Bros gaan voor vrouwelijke touch in Ocean’s 8

Warner Bros gaan voor vrouwelijke touch in Ocean's 8
Bron: Warner Bros & Filmdepot | Ocean’s 8
Sinds 2001 tot en met 2007 was het aan de heren Brad Pitt, George Clooney en Matt Damon om te laten zien hoe je een grote roof moest uitvoeren. Anno 2018 is het de trend van filmstudio’s om films nieuw leven in te blazen met een kleine twist. Na de ‘Ghostbusters’ debacle, zou je denken dat andere filmstudio’s daar van zouden leren. Niets is minder waar want Warner Bros zette de plannen door. Het plan was om een trilogie te maken met de vrouwelijke criminelen. Eerder dit jaar werd het werkelijkheid en was de film in de bioscoop te zien. Wat de filmstudio heeft geprobeerd is een zo divers mogelijke cast bij elkaar te vinden. Dat is goed gelukt met de actrices: Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Mindy Kaling, Sarah Paulson, Awkwafina, Rihanna en Helena Bonham Carter. Vijf jaar, acht maanden, twaalf dagen en een beetje heeft Debbie Ocean moeten wachten op wat de grootste roof van haar leven moet worden. Als geen ander weet ze wat je daarvoor nodig hebt: experts. Samen met haar partner in crime Lou Miller stelt ze een team van specialisten samen, bestaande uit: juwelenmaakster, straatoplichtster Constance, hekwerkexpert Tammy, hacker Nine Ball en modeontwerpster Rose. Het doel van deze roof is diamanten ter waarde van 150 miljoen dollar te stelen tijdens hét evenement van het jaar; het Met Gala.

De recensie van Ocean’s 8

Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik zelf de actie trilogie niet gezien heb. Waardoor ik een aantal verwijzingen naar de vorige films niet begreep. Zo werd er gesproken over de bekende en criminele broer. En zag je een foto van hem langskomen. Dan de opbouw van ‘Ocean’s 8′, want dat duurde ontzettend lang. Wanneer je naar de trailer kijkt, hoor je de plannen om een grote roof uit te voeren. Wat er alleen niet bij wordt vermeld is dat er vooral een lange weg moet worden bewandeld.
De recensie van Ocean's 8
Bron: Warner Bros & Filmdepot | Ocean’s 8 Nu snap ik heel goed dat er een opbouw in moet zitten. Alleen dat het de helft van de film zou gaan duren, vond ik aan de lange kant. Want je ziet alleen hoe de verschillende dames worden geronseld om mee te doen met het grote plan. Waardoor ik al heel snel de neiging kreeg om mijn telefoon te pakken of om wat anders te gaan doen. Dan zal ik je de tip geven om dat niet te doen. Want tijdens de scenes worden er een aantal hints gegeven hoe het meester plan wordt uitgevoerd.

De roof die bij Ocean’s 8 wordt gedaan, is het beste van de gehele film

De roof die bij Ocean's 8 wordt gedaan, is het beste van de gehele film
Dat maakt de roof en de manier hoe dat in beeld is gebracht heel goed. Je moet als kijker opletten wat er gebeurd. Waardoor je snel hoopt dat de plannen ook goed verlopen. Want met iedere misstap kan het plan misgaan. De actrices en natuurlijk de rollen die zij hebben, brengen ieders een eigen flair en eigenschappen met zich mee. Waardoor de verschillende onderdelen goed moeten worden verdeeld. Dat maakt ieder karakter van de film goed. Toch weten de makers het zo neer te zetten dat je als kijker soms in het duister wordt gelaten. Na die tijd krijg je de uitleg waarom bepaalde handelingen worden gedaan.

Ocean’s 8 wilt een komedie, actie en ‘chick-flick zijn

Ocean's 8 wilt een komedie, actie en 'chick-flick zijn
Het is heel leuk dat zij diamanten willen roven, maar aan het einde van het verhaal. Is en blijft ‘Ocean’s 8′ een stereotype verhaal. Want één van de vrouwen wilt iemand terug pakken, voor wat haar is aangedaan. En zoals je al kan raden krijgt zij dat ook voor elkaar. Wat heel jammer is, want ook in de loop van de film lijkt het allemaal te makkelijk te gaan. Met een klein hobbeltje op de weg lijkt alles van een leien dakje te gaan. Bepaalde karakters die het tegen zouden kunnen gaan maken het de dames te makkelijk. Mijn conclusie van ‘Ocean’s 8′ is dat het een combinatie van een komedie, actie en ‘chick-flick’ wilt zijn. Maar door de verschillende elementen weet het in geen van de categorieën echt goed te zijn. Wat heel jammer is, als je na gaat dat er een topcast in zit. De film is het wel waard om het te gaan kijken.

Nieuwe NPO dramaserie Centraal