KNOCK KNOCK – In Walt Disney Animation Studios’ “Olaf’s Frozen Adventure,” Olaf goes door to door in Arendelle in search of the best holiday traditions to bring home to Anna and Elsa, who are celebrating their first Christmas in forever. The 21-minute featurette opens in front of Disney•Pixar’s original feature “Coco” in U.S. theaters on Nov. 22, 2017. ©2017 Disney. All Rights Reserved.

Olaf’s Frozen Adventure Review

Ga voor even terug naar de wereld van Frozen in de 21 minuut durende short: Olaf’s Frozen Adventure

Olaf's Frozen Adventure Movie Poster
Bron: IMDB / Disney Pixar

Pixar en Disney Animation hebben er voor gekozen om de 21 minuut durende Olaf’s Frozen Adventure voor de film Coco te laten draaien. Zo wordt je als Frozen fan naar de bioscoop getrokken om daarna naar de nieuwste Pixar film te kijken. Geen straf als je het mij vraagt. Maar in Mexico en Amerika is er veel ophef geweest over de short animation waar Anna, Elsa en Olaf voorbij komen.

Ik wilde toch een recensie schrijven over de short animation Olaf’s Frozen Adventure, omdat het een korte film is waar vele mensen op hebben gewacht. Na het succes van de eerste Frozen film en het nummer ‘Let It Go’ kan een vervolg niet uitblijven. Het duurt nog even voordat Frozen 2 uit gaat komen, want in november 2019 zal de film in de bioscoop te zien zijn. Tot die tijd kan je de eerste film, Frozen Fever en de short animation helemaal grijs gaan draaien.

Dit is Olaf’s Frozen Adventure

De feestdagen komen eraan en dat willen Anna en Elsa met de andere bewoners uit Arendelle te vieren. Nadat de poorten van het kasteel weer zijn geopend moet dat gevierd worden met een groot feest. Maar het loopt niet storm. De andere mensen uit het dorp hebben andere tradities als het om de feestdagen gaat en gaan naar huis. Olaf wilt Anna en Elsa opvrolijken en gaat opzoek naar de beste tradities om die mee te nemen naar het kasteel.

Samen met rendier Sven gaat Olaf het dorp in om te zien wat er zoal gebeurd. Alleen loopt het niet zoals hij het had verwacht. En teleurgesteld verstopt hij zich voor Anna en Elsa. Al snel komen ze erachter wat hun in de loop der jaren verbond tijdens de feestdagen.

De recensie van Olaf’s Frozen Adventure

De reden waarom Pixar en Disney Animation de kerstspecial Olaf’s Frozen Adventure voor Coco te laten draaien is, omdat zij het vertrouwen er niet in hebben dat mensen die niets met de Mexicaanse cultuur hebben thuis blijven. Een logische reden maar er is totaal geen match als het gaat om gelijkenissen. De één speelt zich in het hoge en koude noorden af en de andere film juist in het warme zuiden.

Het verhaal is een leuke kijk in de wereld van Frozen en Arendelle. Je gaat voor 21 minuten terug naar de wereld waar miljoenen mensen naar keken. De muziek is een hele fijn om zo de 21 minuten door te komen. De nummers als ‘When Weer Together’ geeft je een warm gevoel naar de feestdagen en met de familie wanneer je het viert. Ook de verschillende tradities zijn heel leuk om te zien en hoe Olaf daar mee om gaat.

Olaf's Frozen Adventure

Het is niet echt een short animation omdat het meer dan 10 minuten duurt. Op een bepaald moment is het klaar en wil je naar de film Coco gaan kijken. Hoe vermakelijk Olaf’s Frozen Adventure ook is voor mij voelt het als een goedmaker voor alle fans die een aantal jaar zitten te wachten op een Frozen 2. Mocht je de special willen zien? Ga naar de dichtstbijzijnde bioscoop en ga naar Coco dan krijg je de eerste 21 minuten de short te zien.

This made my day music
Emeli Sande – Hurts