Met 'Once Upon A Snowman' krijg je te zien hoe het allemaal begon
Source: DTCI Media | Once Upon A Snowman

Once Upon A Snowman Review

Ook bekend als: Het Verhaal van Olaf

Met ‘Once Upon A Snowman’ krijg je te zien hoe het allemaal begon

De eerste ‘Frozen’ film heeft er voor gezorgd dat de franchise in één klap gigantisch groeide. Tot aan ‘Frozen 2’ heeft Disney er alles aan gedaan, om de kijkers tevreden te houden. Er zijn een aantal korte animatie films uitgebracht. Anno 2020 is aan de beruchte en beroemde lijst een nieuwe titel toegevoegd. Met ‘Once Upon A Snowman’ wordt het begin verhaal van Olaf verteld. De Nederlandse versie heeft de titel: ‘Het Verhaal van Olaf’.

Voor de kijker is Olaf een karakter dat zichzelf heeft bewezen in de verschillende films. Hij heeft humor, geeft de nodige commentaar en heeft een hart van goud. Dit komt goed tot zijn recht in de korte animatiefilm ‘Once Upon A Snowman’. De makers hebben er goed aan gedaan om de hart en ziel van Olaf te verwerken in de zeven minuten film. Wat je tot nu toe hebt gezien, in ‘Frozen’ en ‘Frozen 2‘, zoals zichzelf op een tweede plek zetten wordt in beeld gebracht.

In de eerste ‘Frozen’ film zaten er een aantal gaten in het verhaal. Bijvoorbeeld een jurk wissel van Anna, waarom de wolven achter Anna en Kristoff en ga zo maar door. In de korte animatie film wordt duidelijk waarom Olaf zo van de zomer houdt. De makers hebben dat opgelost door de camera te draaien en het verhaal anders te vertellen. Dat is opgelost door Olaf in het middelpunt te zetten.

Gelukkig krijg je zeven minuten voor humor voor jong en oud

De grote ‘Frozen’ fans hebben wat aan de nieuwe korte animatie film. Als jij niets met de franchise hebt, of nooit een film hebt gezien? Dan heb je niet door welke verwijzingen er in zitten. Het zijn er zoveel dat ik tijdens het kijken in het ‘O, ja’ moment bleef hangen. Waardoor ik de korte animatiefilm meerdere keren moest zien om alles door te hebben.

Bij een korte animatie kan de kwaliteit wat minder zijn. Dat is dit keer niet het geval. De makers hebben de kwaliteit naar hetzelfde niveau van de eerste film gebracht. Zodat het perfect aansluit op wat jaren geleden in uitgebracht. Qua humor is er voor jong en oud genoeg om hard op te lachen. Zelf moest ik heel hard lachen om het moment dat Olaf, een harde klap van Elsa d’r cape kreeg.

Zoals altijd wordt alles met een knappe knipoog gebracht. Waardoor het jonge publiek krijgt niet alle grappen mee krijgt. Dat is ook mede te danken aan Josh Gad, hij heeft het karakter in de loop der jaren eigen gemaakt. Ik kan de acteur nu ook niet meer los van de bekende sneeuwman zien.

Daarom raad ik je aan om ‘Once Upon A Snowman’ meerdere keren te gaan kijken. Als jij kinderen hebt, die fan zijn van de ‘Frozen’ franchise. Dan kan krijg je de film vanzelf meerdere keren te zien. Ben je hier per ongeluk terecht gekomen? En heb je de nog nooit iets van ‘Frozen’ gezien? Ga eerst de films kijken, en ga dan de korte animatie bekijken.

Mashup / Megamix
Ross Mashups lanceert de Year-End Megamix The 2017 Rules