Bron: Dutch Filmworks & Filmdepot | Overboard

Overboard Review

Eugenio Derbez en Anna Farris zijn te zien in de 2018 versie van Overboard

Hollywood lijkt bijna te gaan draaien om remakes. Dat laat Lionsgate zien met de 2018 versie van ‘Overboard’. Het origineel kwam uit in 1987 waar Goldie Hawn en Kurt Russel de verwende dame en de arme man spelen. Voor de nieuwe versie is er gekeken om er een moderne twist aan te geven. Waardoor de rollen van de rijke vrouw wordt omgeruild naar een rijke man.

Eugenio Derbez is de afgelopen jaren flink bezig om door te breken in Hollywood. Het lijkt te gaan gebeuren en daar doet ‘Overboard’ een schepje bovenop. De komende tijd komen er nog meer films met de acteur uit. Vorig jaar ‘Geostorm‘ en in de nabije toekomst komt ‘The Nutcracker And The Four Realms‘ en de productie van ‘Dora The Explorer’ is begonnen. Je kan de komende jaren niet om de latin acteur heen.

Anna Faris is de afgelopen jaren vooral te horen in verschillende animatie films. Heel leuk dat die over het algemeen wel scoren, maar de actrice hoopt natuurlijk dat zij weer in meerdere films kan gaan acteren. Je kent haar natuurlijk van haar rol in de ‘Scary Movie’ films, maar ook van de romantische komedies ‘The House Bunny’ en ‘Just Friends’.

Net als de klassieker draait de 2018 versie om twee personen van twee verschillende werelden. Kate is een hardwerkende, alleenstaande moeder van drie kinderen die wordt ingehuurd om het luxe schip van de egoïstische en verwende miljonair Leonardo schoon te maken. Leonardo heeft nog geen dag in zijn leven gewerkt, behandeld Kate als oud vuil en weigert haar zelfs te betalen.

Wanneer Leonardo per ongeluk overboord slaat en met geheugenverlies op het strand aanspoelt, ziet Kate haar kans om hem terug te pakken. Ze bedenkt een plan en overtuigt Leonardo ervan dat hij haar man is. Maar hoe lang kan zij hem aan het werk zetten? En het geheim instant houden?

De recensie van Overboard

De latino twist aan ‘Overboard’ is een verfrissende en moderne manier om de film naar 2018 te krijgen. Ook dat de rollen van ‘rijk’ en ‘arm’ zijn omgedraaid. Waardoor je een beeld krijgt hoe een alleenstaande vrouw heel hard werk om haar gezin draaiende te houden. Het kan misschien als stereotype overkomen, maar het is wel goed om een realistisch beeld te zien.

Als je het origineel vergelijkt met de 2018 versie, dan is er verder weinig veranderd. Het verhaallijn is hetzelfde, en een aantal scenes zijn bijna een letterlijke kopie. Toch is er een verwijzing naar de 1987 versie, want het ziekenhuis één keer eerder te maken gehad met iemand die haar geheugen was kwijt geraakt. Daarmee bedoeld de arts natuurlijke Goldie Hawn.

Aan het begin moest ik wennen aan het Spaans dat door de film zit verweven. Ik spreek geen Spaans en het was voor mij vooral de ondertiteling lezen. Toch komt de humor van de verschillende scenes wel over. Want de makers zorgen ervoor dat je de grap niet alleen hoort maar ook in beeld ziet.

Wat een verbetering is het einde van ‘Overboard’. Want de makers laten zien wat er na het samenkomen gebeurd. Zodat je als kijker niet met vragen blijft zitten. De film is niet vernieuwend qua komedie. Wel is het een verfrissende film waarbij je niet de platte humor voor de kiezen krijgt. Want tegenwoordig lijkt Hollywood daar op te draaien, samen met scenes die grotendeels zijn geïmproviseerd.

Mocht je ‘Overboard’ nog niet hebben gezien? Ga deze film zeker kijken. Het is een film die je prima op de televisie kan kijken. Qua effecten of andere onderdelen van de film hoe je geen gigantisch scherm te hebben. Als je maar de juiste ondertiteling hebt.

In welke ‘direction’ gaan de nieuwe singles?